استاندار قزوین:

زیرساخت های جذب سرمایه گذار در قزوین فراهم است

۱۳۹۵/۰۸/۱۳ - ۱۱:۳۰:۲۲
کد خبر: ۴۷۸۰۳۳
زیرساخت های جذب سرمایه گذار در قزوین فراهم است
فریدون همتی بیان کرد: زیرساخت های جذب سرمایه گذار در قزوین فراهم بوده و این استان مهیای جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، فریدون همتی استاندار قزوین در جریان بازدید از چند واحد تولیدی و صنعتی در شهرک صنعتی کاسپین اظهار کرد: راه اندازی مرکز خدمات سرمایه گذاری در استان قزوین موجب شده تا با سرعت زیاد و بدون وقفه تقاضای سرمایه گذاران در حوزه های مختلف توسط نمایندگان دستگاه های اجرایی بررسی و در کم ترین زمان ممکن به آنها پاسخ داده شود.

همتی با اشاره به فعالیت یک شرکت مطرح آلمانی که به تازگی در یکی از شهرکهای صنعتی استان قزوین مشغول به کار شده است گفت: سرعت بالای رسیدگی به تقاضای سرمایه گذاری و فرآیندهای اداری مربوط به این شرکت موجب تعجب مسوولان این واحد خارجی شده بود و چراکه آنها اعتقاد داشتند در کشور خود نیز کارهای مربوط به سرمایه گذاران با این سرعت پیش نمی رود.

وی تاکید کرد: استان قزوین مهیای جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی بوده که زیرساخت های مربوط به این موضوع در این استان آماده است.

استاندار همچنین از قزوین به عنوان یک استان باسابقه صنعتی یاد کرد و افزود: این استان از دیرباز شرایط مطلوبی را در حوزه سرمایه گذاری داشته و در این رابطه دارای فرهنگ و گفتمان است.

همتی با بیان اینکه در دوران پسابرجام، فضای مناسبی برای حضور سرمایه گذاران خارجی در کشور از جمله قزوین ایجاد شده است اظهار کرد: البته حتی در دوران تحریم ها و جنگ تحمیلی هشت ساله نیز دولت و حاکمیت جمهوری اسلامی حامی سرمایه گذاران خارجی بود و شرایط را برای حضور و فعالیت آنها مناسب و امن کرده بود.

وی همچنین به سرمایه گذاری 450میلیون دلاری خارجی در استان قزوین پس از برجام اشاره کرد و گفت: پیش بینی می کنیم این رقم تا پایان امسال به یک میلیارد دلار افزایش پیدا کند.

نماینده عالی دولت در قزوین در ادامه با اشاره به سیاست های دولت تدبیر و امید برای رونق بخش تولید گفت: در همین راستا در استان قزوین به واحدهای تعطیل شده که دارای بازار فروش هستند اما به دلیل کمبود نقدینگی و نداشتن سرمایه در گردش غیرفعال هستند کمک می شود.

همتی بیان کرد: امسال بنا داریم تا یک هزار بنگاه اقتصادی را در استان قزوین ساماندهی کنیم که شامل احیای واحدهای تعطیل شده و کمک به تکمیل و راه اندازی واحدهای نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالا می باشد.

وی اظهار کرد: به عنوان مثال تلاش می کنیم تا با تزریق نقدینگی مورد نیاز به واحد گوشت زیاران در قالب تسهیلات بانکی، این واحد بزرگ را که می تواند تا 10درصد گوشت مورد نیاز کشور را تهیه و تولید کند پس از 10سال تعطیلی، احیا و راه اندازی شود.

استاندار قزوین در پایان از شهروندان خواست تعصب بیشتری برای مصرف کالای داخلی داشته باشند تا بتوان از این طریق به تولید ملی رونق بخشید و با ایجاد فرصت های شغلی جدید بخشی از مشکل بیکاری جوانان را کاهش داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز