معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی قزوین عنوان کرد:

اهمیت آموزش و ترویج در توسعه کشت پاییزه غلات

۱۳۹۵/۰۸/۱۳ - ۱۳:۲۴:۳۱
کد خبر: ۴۷۸۱۱۷
اهمیت آموزش و ترویج در توسعه کشت پاییزه غلات
محمود محمودی گفت: آموزش و ترویج در توسعه کشت محصولات پاییزه بویژه غلات نقش اساسی دارد بنابراین باید به این دو امر مهم توجه ویژه شود.

به گزارش خبرگزاری برنا ازقزوین، محمود محمودی معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی قزوین در جلسه کشت محصولات پاییزه که با حضور مدیران جهادکشاورزی شهرستان های تابعه و مدیران ستادی در سازمان جهادکشاورزی استان قزوین برگزار شد با بیان این مطلب افزود: در سال زراعی جاری 6500هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت کلزا رفته که باید این میزان سطح زیر کشت با انجام عملیات زراعی، علف های هرز، آبیاری، آفات و کوددهی حفظ شود تا میزان مقرر شده برداشت کلزای تولیدی و برنامه ابلاغی محقق شود.

محمودی اظهار کرد: در مورد بذر کارهای یارانه دار به دلیل اینکه دولت یارانه آن را پرداخت می کند اگر مشکلات فنی وجود دارد باید به سرعت گزارش داده شود تا با شرکت سازنده و مجری طرح مکاتبه شده و مشکل رفع شود.

وی بر لزوم حضور به موقع و مداوم کارشناسان مدیریت جهادکشاورزی شهرستان ها در مزارع کشاورزی و ارائه توصیه های لازم برای کشت محصولات به کشاورزان تاکید کرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: اگر مزرعه ای در کشت محصول خود با مشکل مواجه شده نباید کنار گذاشته شود چراکه با بازدید کارشناسان فنی مدیریت ها و ستاد مشکل در مزرعه حل شدنی است.

محمودی یادآور شد: باید پس از خرید آفتابگردان توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی در حمل آن تسریع شود.

وی از مدیران شهرستان ها خواست تا باقی مانده بذور کشت نشده غلات در شهرستان ها که امکان جذب آن در شهرستان مربوطه وجود ندارد را به ستاد اعلام کنند تا به شهرستان ها و استان های دیگر ارسال شود.

گفتنی است در این جلسه مدیران جهادکشاورزی شهرستان ها گزارشی از روند کشت غلات پاییزه در شهرستان متبوع خود را ارائه کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز