در جلسه شورای مدیریت بحران استان لرستان مطرح شد:

انتقاد شدید استاندار لرستان از شهرداری خرم آباد /درخواست معاون عمرانی برای استعفای فوری شهردار

۱۳۹۵/۰۸/۱۸ - ۱۰:۰۳:۴۲
کد خبر: ۴۷۹۹۲۱
انتقاد شدید استاندار لرستان از شهرداری خرم آباد /درخواست معاون عمرانی برای استعفای فوری شهردار
در این جلسه مسائل و مشکلات روی داده در بارندگی اخیر مورد بررسی قرار گرفت و گزارش اقدامات انجام شده ارائه شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ازلرستان ،جلسه شورای مدیریت بحران استان لرستان شب گذشته  برگزارشد و در آن مسئولان مختلف به ذکر نکاتی پرداختند که به صورت اجمالی در این گزارش مورد اشاره قرار می گیرد.

در این جلسه در پی بارندگی های شدید و سیل آسای عصر امروز در خرم آباد و  وقوع سیل مخرب در سطح شهر خرم آباد،ستاد مدیریت بحران استان به ریاست استاندار لرستان و با حضور معاونین استاندار،فرمانده نیروی انتظامی استان ،فرماندار و مدیران دستگاههای اجرایی تشکیل جلسه داد.

در این جلسه مسائل و مشکلات روی داده در بارندگی اخیر مورد بررسی قرار گرفت و گزارش اقدامات انجام شده ارائه شد.

بنا برگزارش دبیر ستاد بحران استان در جریان این بارندگی و سیلاب شهری،متاسفانه یک دختر دانشجو با سقوط در کانال ،جان خود را از دست داد و یک دختر دانشجوی دیگر مصدوم و در بیمارستان در حال مداوا می باشد.

استاندار لرستان در این جلسه با انتقاد از شهرداری خرم آباد،گفت:وضعیت جداول و کانالهای شهری مناسب نیست و در هر بارندگی شاهد آب گرفتگی زیرگذرهای شهر هستیم و شهرداری می بایست برای رفع این مشکل اقدامات لازم را انجام می داد.

مهندس بازوند با بیان لزوم تعیین مقصر مشکلاتی که پیش آمده است،گفت:اگر شهرداری و هر مسئولی دیگر در این زمینه قصور داشته اند، می بایست با پذیرش کوتاهی خود مسئولیت اتفاقات پیش آمده را بپذیرند.

اگر پس از بررسی مشخص شود شهرداری در زمینه مسائل پیش آمده مقصر بوده،به تخلفات این دستگاه رسیدگی خواهد شد.

 

مهندس اصلانی معاون عمرانی استاندار نیز در این جلسه گفت:شهرداری باید توضیح دهد در طی یک سال اخیر چه اقداماتی برای رفع آب گرفتگی معابر انجام داده است/شهردار خرم آباد اگر مشخص شود مقصر است می بایست ضمن پذیرش اشکالات ،از سمت خود استعفا دهد

در ادامه مهندس بازوند با تاکید مجدد بر اینکه وجود برخی نخاله ها در معابر شهر موجب آب گرفتگی بیشتر در سطح خیابانها شده است،شهرداری را موظف به تذکر تخلیه و جمع آوری این نخاله ها دانست.

یحیی عیدی بیرانوند شهردار خرم آباد در جلسه شورای مدیریت بحران لرستان گفت: حادثه رخ داده برای دانشجویان سهل انگاری شخص و راننده بوده و به ما مربوط نیست. خیابان شورا بیش از ۲۰ متر پل دارد و ضرورتی نداشته دانشجویان از آن محل بروند.

هوشنگ بازوند استاندار لرستان نیز در این جلسه برای بررسی حادثه غرق شدن دانشجویان بر اثر سیلاب دستور ویژه صادر کرد.

وی همچنین به اظهارات شهردار خرم آباد واکنش نشان داد و گفت: توقع من این بود که شهردار امروز بگوید حادثه بررسی شود و اگر مقصر هستم فردا صبح استعفا می دهم.

رضا آریایی مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان نیز گفت: از ۴۸ ساعت قبل در فرمانداری خرم آباد جلسه گذاشته و نقاط ضعف مدیریتی را گوشزد و وقوع سیلاب در روزهای آتی را اعلام کرده بودیم.

وی تاکید کرد: زیرساخت ها در خرم آباد به ویژه در مرکز شهر دچار مشکل اساسی است.

محمد حسین پور رئیس شورای شهر خرم آباد نیز گفت: جلسه فوق العاده برای بررسی سیلاب خرم آباد را فردا برگزار می کنیم.

وی با بیان اینکه نیروهای شهرداری آماده باش بودند اما تجهیزات آنها کم است تاکید کرد: از خانواده دانشجوی قربانی عذرخواهی می کنیم.

معاون عمرانی استاندار لرستان نیز در این جلسه گفت: عمده ترین دلیل آب گرفتگی معابر مربوط به عدم اعمال خدمات مدیریت شهری است.

وی تصریح کرد: شهرداری پاسخ دهد چه اقدامی کرده است. به جای شهردار بودم شرافتمندانه قصور خود را قبول می کردم و استعفا می دادم.

بنابراین گزارش در جلسه شورای مدیریت بحران استان لرستان مصوب شد که تیم کارشناسی، حادثه دانشجویان را بررسی کنند و اگر سهل انگاری ناشی از ضعف عملکرد شهرداری باشد مسئولان به دادگاه تخلفات اداری معرفی شوند.

سیلاب امروز شهر خرم آباد علاوه بر خسارت به زیرساختهای شهری، موجب غرق شدن یک دختر دانشجو و مجروح شدن یک دختر دیگر شد که هم اکنون در بخش «آی سی یو» بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد بستری است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز