دکتر رضا سلطانى، مدیر سازمان تیم‌های ملی فدراسیون پرورش اندام ایران پس از قهرمانی تیم ملی در مسابقات جهانی اسپانیا در گفت‌وگو با برنا:

با اقتدار قهرمان جهان شدیم/جو مثبتی بر فضای فدراسیون حاکم است

۱۳۹۵/۰۸/۱۸ - ۱۴:۵۸:۲۸
کد خبر: ۴۸۰۱۷۹
با اقتدار قهرمان جهان شدیم/جو مثبتی بر فضای فدراسیون حاکم است
قهرمان کرمانی دیروز پرورش‌اندام دنیا این روزها در کسوت مدیر تیم‌های ملی فدراسیون پرورش‌اندام جمهوری اسلامی‎‌ایران افتخارآفرینی می‌کند. آخرین دستآوردی که به همت وی به عنوان مدیر و مربی تیم ملی ایران کسب شده دفاع از عنوان قهرمانی سال گذشته در رقابت‌های بدنسازی اسپانیا بوده است. دکتر رضا سلطانی‌نژاد علاوه بر اینکه مدیر و مربی تیم‌های ملی فدراسیون می‌باشد بنا به درخواست ناصر پورعلیفرد وظیفه سخنگویی فدراسیون را هم برعهده داد. وی با حفظ سمت نائب رییس هیئت پرورش‌اندام استان تهران هم می‌باشد که وظیفه سنگین و دشواری است چرا که هیئت باید برکار حدودا 3000 باشگاه در سطح پاییتخت نظارت داشته باشد. وی از زمان حضورش در فدراسیون توانسته عناوین متعددی برای ایران به ارمغان بیاورد که می‌توان به قهرمانی و نایب قهرمانی مقتدرانه در مسابقات جهانی سه سال گذشته سه دوره قهرمانى در مسابقات آسیایی، کسب مدلهای مختلف در مسابقات مستر المپیا روسیه و مسابقات بین المللی ارتقاء جایگاه تیم دو نفره ایران در مسابقات آسیایی ساحلی بوکت و ... اشاره کرد که همه این‌ها حاصل تدبیر و تلاش یک کرمانی است. حال پس از دفاع از عنوان قهرمانی تیم ملی ایران با این قهرمان سال‌های پیش پرورش‌اندام دنیا گفت‌وگویی انجام دادم تا از معیارهایی را که در کسب موفقیت‌های پرورش‌اندام کشور‌ لحاظ کرده بپرسم. پس با برنا همراه باشید:

مدیر و سرمربى تیم ملی پرورش‌اندام کشورمان در پاسخ به این سوال که چه پارامترهایی زمینه تکرار قهرمانی تیم بدنساری جمهوری اسلامی ایران را در مسابقات بین‌المللی اسپانیا به وجود آورد، گفت: به عقیده من مهم‌ترین پارامتر نظم، انضباط و دیسیپلین بود که ما در اردوهایی که به صورت مقطعی برگزار می‌کردیم و از گذاشتن اردوهای بلندمدت خودداری کردیم به این مهم دست یافتیم.

او ادامه داد: با توجه به شناخت کاملی که بنده از شرایط داشتم، می‌دانستم که اردوهای بلندمدت فقط آسیب به ورزشکار می‌رساند و دادن انگیزه و بالا بردن شرایط روحی و روانی بچه‌ها مسائلی بود که در نظر گرفتیم.

دکتر رضا سلطانی در مورد تیم اعزامی به مسابقات قهرمانی جهان اظهار داشت: ما امسال یک تیم کاملاً اماده اعزام کردیم و با توجه به تجربه سالیان گذشته افتخار آفرین شد و در کل باید از ریاست محترم فدراسیون جناب آقای ناصر پورعلیفرد تشکر کنم که تمام امور تیم را به بنده واگذار کردند.

او افزود: ما توانستیم در مجموعه تیمی مقام اول را کسب کنیم که پس از ایران تیم‌های کره جنوبی و اسپانیا قرار گرفتند که در پنج وزن طلا، در دو وزن نقره، در یک وزن هم مدال برنز، یک مقام چهارمی و دو مقام ششمی مقتدرانه به سکوی قهرمانی جهان برسیم.

مدیرتیم هاى ملى فدراسیون پرورش اندام به کسب مقام قهرمانى توسط تیم ملى ایران اشاره و عنوان کرد: با کسب سه مدال طلا، یک نقره و یک برنز این قهرمانى هم در بادی کلاسیک و هم در پرورش اندام نصیب تیم ملى کشورمان شد.

سلطانى افزود: سال گذشته عنوان نایب قهرمانى بادى کلاسیک را کسب کرده بودیم که با برنامه ریزى صورت گرفته و تمرین مداوم به قهرمانى دست یافتیم.

قهرمان اسبق پرورش اندام جهان در پاسخ به این سوال فضای حاکم بر فدراسیون بدنسازی و پرورش‎‌اندام ایران را چگونه تحلیل می‌کنید، گفت: با توجه به مدیریت قوی‌ و منطقی‌ای که آقای پورعلیفرد در سطح بالای ورزشی داشته‌اند و تجربیات زیادی که در این زمینه دارند جو واقعاً خوب، مثبت و دوستانه‌ای است که همه‌ی کارها طبق روال و به صورت منظم در حال انجام و پیگیری است.

سلطانی اضافه کرد: بحمدالله هم اکنون پرورش‌اندام ایران در سطح جهان خوش می‌درخشد و صاحب عناوین معتبری در طول سه سال اخیر شده است.

مدیر، مربی و سرپرست تیم ملی پرورش اندام ایران در پایان اظهار داشت: از همه‌ همشهریان عزیز و خونگرم خودم کمال تشکر و قدردانی را دارم که همیشه دعای خیرشان بدرقه راهم بوده و دست همگی را به گرمی می‌فشارم و می‌بوسم و همیشه قلبم برای آن‌ها می‌تپد و عاشق آن‌ها هستم و هم‌چنین از خانواده‌ام و مادرم که زحمت مرا زیاد کشیده‌اند، کمال تشکر و قدرانی را دارم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز