ایران توان رقابت در بازارهای بین المللی را ازدست داده است

فرودگاه اصفهان نیازمند سرمایه گذاری و توسعه

۱۳۹۵/۰۸/۲۲ - ۱۱:۲۶:۳۷
کد خبر: ۴۸۱۴۱۷
فرودگاه اصفهان نیازمند سرمایه گذاری و توسعه
استاندار اصفهان از تلاش سه ساله خود برای راه اندازی کارگو ترمینال و CIP فرودگاه اصفهان خبر داد و گفت:برخی از موانع پیش روی این دو پروژه شناسایی و در حال حل آن هستیم.

به گزارش برنا از اصفهان،چهل و دومین جلسه شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان اصفهان با ارایه گزارشی از سوی سازمان صنعت،معدن و تجارت در موضوع اجرای مصوبات توسعه صادرات استان و بررسی پیشنهادات کمیته کارشناسی در موضوع مسایل و مشکلات امور مالیاتی فعالان اقتصادی در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

استاندار و رییس شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان اصفهان در این جلسه  به سفر معاون اول رییس جمهور به همراه جمعی از وزرا و معاونین رییس جمهور به اصفهان اشاره کرد و گفت:در این سفر مسایل و مشکلات استان به خوبی به کابینه دولت  منتقل شد و مقرر شد مسایل استان به صورت ویژه در کابینه دولت مطرح شود.

رسول زرگرپور از تلاش سه ساله خود برای راه اندازی کارگو ترمینال و CIP فرودگاه اصفهان خبر داد و گفت:برخی از موانع پیش روی این دو پروژه   شناسایی و در حال حل آن هستیم.

وی فرودگاه اصفهان را فرودگاه معین مهر آباد تهران دانست و خاطرنشان کرد:فرودگاه اصفهان نیاز به سرمایه گذاری و توسعه دارد و بخش خصوصی می تواند در این زمینه  پیشرو باشد.

سید عبدالوهاب سهل آبادی رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه با اشاره به فعالیت های اتاق در راستای حل مسایل و مشکلات فعالان اقتصادی گفت: حضور وزیر اقتصاد و دارایی در اتاق اصفهان باعث شد که مسایل و مشکلات اقتصاد استان به وی و معاونینشان  منتقل یابد .

وی یادآورشد:اتاق بازرگانی اصفهان آمادگی خود را برای  ساخت CIP فرودگاه اصفهان اعلام کرده است ولی هنوز مقدمات واگذاری زمین به این پروژه انجام نشده است .

وی با اشاره به ساخت کارگو ترمینال اصفهان و فعال نبودن آن ادامه داد:اتاق بازرگانی اصفهان پیشنهاد های خود را برای راه اندازی این مجموعه به فرودگاه ارایه کرده است.

محمود تولایی رییس اتاق بازرگانی  کاشان در این جلسه  گفت:بخش نامه تراکنش های بانکی پیرو ماده 169 مکرر  قانون مالیات ها، اردیبهشت سال جاری ابلاغ شده است و نباید این بخش نامه عطف به ما سبق شود و حساب شخصی فعالان اقتصادی را از سالهای قبل  مورد بررسی قرار دهد .

مصطفی رناسی نایب ریس اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه  با اشاره به بالا بودن قیمت تمام شده در ایران نسبت به رقبای صادراتی گفت:تورم سالیانه ایران باعث شده قیمت تمام شده کالا در ایران نسبتبه سایر کشورها  افزایش یابد و توان رقابت در بازارهای بین المللی را از دست دهد.

وی ثبات بودن نرخ ارز را یکی از عوامل از دست رفتن مزیت های رقابتی تولید کنندگان ایرانی نسبت به سایر رقبا دانست و گفت:بر اساس مصوبه مجلس مقرر شده که نرخ ارز بر اساس شرایط اقتصادی تعدیل شود ولی در شرایط کنونی واردکنندگان بیشتر از تولید کنندگان منتفع می شوند.

محمدرضا رجالی عضو شورای گفتگو در این جلسه خواستار توجه ویژه مسوولین به نرخ ارز شد و گفت: بر اساس دیدگاه کارشناسان نرخ ارز کنونی  60 درصد از نرخ ارز واقعی کمتر است .

 مهدی هراتیان فر عضو شورای گفتگو در این جلسه نسبت به محاسبه قیمت آب در بخش صنعت و کشاورزی  انتقاد کرد و گفت:هزینه آب  برای بخش صنعت بسیار گران تر از بخش کشاورزی است و این در حالیست که بخش تحقق و توسعه ایی در کشاورزی فعال نیست تا از این منابع بهترین استفاده را ببرند.

 محمدرضا برکتین رییس خانه صنعت،معدن و تجارت استان اصفهان و عضو شورای گفتگو در این جلسه گفت:طی 5 سال گذشته سهم مالیات استان  310 درصد افزایش یافته است که متوسط کشور 270 درصد بوده است .

وی کاهش درآمد واحدهای بزرگ  صنعتی استان را عامل کاهش درآمدهای مالیاتی اصفهان  برشمرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز