استاندار آذربایجان شرقی:

علاقمند استفاده از تجربیات مالزی در تجاری‌سازی ایده‌های فناورانه هستیم

۱۳۹۵/۰۸/۲۳ - ۰۹:۳۶:۱۷
کد خبر: ۴۸۱۹۸۰
علاقمند استفاده از تجربیات مالزی در تجاری‌سازی ایده‌های فناورانه هستیم
جبارزاده گفت: امیدواریم با ایجاد همکاری بین قطب فناوری مالزی و منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی، انرژی پژوهشگران به سمتی هدایت شود که بتوانند ایده‌های خود را به محصول تبدیل کنند.

استاندار آذربایجان شرقی در دیدار با هیات علمی و فناوری کشور مالزی که برای بازدید از چهارمین نمایشگاه فناوری‌های پیشرفته ربع رشیدی در تبریز به سر می‌برد، نسبت به بهره‌مندی از تجربیات این کشور در حوزه تجاری‌سازی ایده‌های فناورانه ابراز علاقه کرد و گفت: امیدواریم با ایجاد همکاری بین قطب فناوری مالزی و منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی، انرژی پژوهشگران به سمتی هدایت شود که بتوانند ایده‌های خود را به محصول تبدیل کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، دکتر اسماعیل جبارزاده با اشاره به این که در سال‌های گذشته هیات علمی دانشگاه‌های ما به دنبال ارایه مقالات آی‌اس‌آی در سطح بین‌المللی بودند، گفت: ما از آنها خواستیم که فقط به این موضوع بسنده نکنند و در راستای تامین نیاز تولیدات استان مطالعات جامع، علمی و عملی انجام دهند.

وی تاکید کرد: شعار و خواسته ما از هیات‌های علمی دانشگاه‌ها این است که برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی استان چاره‌اندیشی کنند و یا هر کدام مدیریت واحد تحقیق و توسعه کارخانه‌ای را به عهده بگیرند.

استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: علاقمند به ایجاد رابطه همکاری بین دانشگاه‌های استان و منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی با قطب فناوری مالزی هستیم و در این راستا تمامی دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌های استان آماده تعامل و همکاری هستند.

وی با تاکید بر این که قطب فناوری مالزی، پژوهشگران آذربایجان شرقی را در تجاری‌سازی ایده‌ها کمک کند، گفت: هر توافقی که بین مالزی و منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی تبریز ایجاد شود، مورد حمایت است.

جبارزاده با اشاره به اعلام مشاور وزیر علوم مالزی مبنی بر جذب و تامین سرمایه برای پروژه‌های استان در خواست کرد با مرکز خدمات سرمایه‌گذاری آذربایجان شرقی نشستی داشته باشند تا تمامی پروژه‌های موجود استان که مستعد جذب سرمایه‌گذار است به آنها معرفی شود.

وی ادامه داد: بین دو کشور ایران و مالزی همیشه ارتباطات خوبی برقرار بوده و علاقمندیم این همکاری‌ها را در بخش‌های مختلف گسترش دهیم.

مشاور وزیر علوم مالزی نیز در این دیدار از ایجاد روابط با منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی تبریز استقبال کرد و گفت: تحت تاثیر آبادی و توسعه تبریز قرار گرفته ام و مطمئنم همکاری خوبی برای تبدیل کردن این شهر به بهترین شهر فناورانه خواهیم داشت.

وانگ وای سانگ با اشاره به این که هدف اصلی قطب فناوری مالزی ایجاد مرکز جهانی نوآوری است، افزود: در این راستا با کشورهای متعدد در ارتباط و همکاری هستیم و در ایران نیز هدف و برنامه ما تاسیس چندین موسسه است تا مشکلات ایران به صورت جهانی مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: مشتاق به فعالیت در حوزه‌های مختلف همچون تضمین سلامت غذایی، انتقال تکنولوژی در زمینه آب، انرژی‌های پاک، تصفیه آب، بازیافت پسماندها و حفاظت از محیط زیست، نانوتکنولوژی و بیوتکنولوژی هستیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز