معاون سیاسی امینتی استانداری لرستان :

دولت تدبیر و امید در سیاست داخلی و خارجی برنامه مدونی داشته است/امیدایجاد شده در کشور باید حفظ شود

۱۳۹۵/۰۸/۲۵ - ۱۲:۴۸:۱۶
کد خبر: ۴۸۲۹۶۵
معاون سیاسی امینتی استانداری لرستان گفت: فعالیت احزاب و گروه‌ها نویدبخش برگزاری انتخاب خوبی در اردیبهشت سال آینده است.

به گزارش خبرگزاری برنا ازلرستان ،معاون سیاسی امینتی استانداری لرستان گفت: فعالیت احزاب و گروه‌ها نویدبخش برگزاری انتخاب خوبی در اردیبهشت سال آینده است.

سید سعید شاهرخی در شورای اداری استان با بیان اینکه دولت تدبیر و امید کار خود را با شعار صداقت و شفافیت آغاز کرد، اظهار کرد: در برهه‌ای همه ما می‌دانیم شرایط سخت بود، واگرایی در بین سران قوا وجود داشت، اقتصاد با نرخ تورم مواجه بود و در سیاست خارجی که ناشی از سیاست‌های 8 ساله دولت قبلی بود با چالش مواجه بودیم.

وی افزود: دولت تدبیر و امید در سیاست داخلی و خارجی برنامه مدونی داشت، در بحث سیاست خارجی حل مسأله پرونده هسته‌ای و به اثبات رساندن حق هسته‌ای ایران، به ثمر رساندن برجام و تنش‌زدایی در دنیا از موفقیت‌های دولت تدبیر و امید بوده است.

این معاون استانداری گفت: دولت با مشی اعتدال و عقلانیت بستری را فراهم کرد تا به موضوع اصلی که به مردم وعده داده بود(توجه به معیشت و اشتغال) بپردازد و با ورود مهندس بازوند استاندار لرستان این مشی در استان ایجاد و وضعیت اقتصادی بهتر شد.

معاون سیاسی امینتی استانداری لرستان بیان کرد: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، امیدی در کشور ایجاد شد که باید حفظ شود و در راستای سیاست‌های دولت روحانی در استان به دنبال ایجاد همگرایی و وحدت بین همه گروه‌های سیاسی و آرام کردن فضای سیاسی همراه با نشاط بودیم که خوشبختانه این مهم محقق شده است.

شاهرخی اضافه کرد: با تلاش جدی در راستای تقویت و حفظ امید و نشاط سیاسی در بین مردم تلاش کردیم چراکه معتقدیم تقویت سرمایه اجتماعی پشتوانه اصلی نظام است.

وی یادآور شد: در راستای ایجاد فضای باز سیاسی برای همه گروه‌های که در داخل نظام با هر دیدگاهی می‌خواهند فعالیت کنند 20 مجوز تشکیل احزاب با همکاری دستگاه‎های ذیربط برای احزاب و یا دفاتر نمایندگان ایجاد کردیم و تعداد احزاب در استان را به 47 دفتر و شعبه در استان رساندیم.

این مسئول بیان کرد: در قبل و حین انتخابات از افراد شناخته شده با سلایق متفاوت در یک فضای آرام و تعاملی موضوعات مطرح شدند که این نشان از بلوغ سیاسی مردم استان است، در حالیکه در استان‌های دیگر افراد خودسر و تمامیت‌خواه تریبون‌ها را به نفع جریانی خاص می‌بستند.

معاون استانداری لرستان با اشاره به اینکه با وحدت و همدلی بین مدیران ارشد و شورای تأمین اجتماعات خوب، کمی و کیفی را با حضور شخصیت‌های ملی در لرستان برگزار کردیم و این باعث ایجاد روحیه نشاط در استان شد، افزود: توجه به سازمان‌های مردم‌نهاد می‌تواند تعیین کننده باشد و خیلی از کارهای تصدی‌گری را دولت می‌تواند به آنها واگذار کند.

وی گفت: طی 3 سال اخیر 45 مجوز برای سمن‌ها در استان صادر شده و تعداد آنها به 307 سمن در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی، بهداشت و درمان، محیط زیست، ورزشی، خیریه و نیکوکاری و عمران و آبادانی رسیده است.

شاهرخی تصریح کرد: در انتخابات اسفند گذشته بیش از 95 درصد هیأت اجرایی تأیید شدند و شاهد مشارکت مردم در پای صندوق‌های اخذ رأی شدیم هرچند در هیأت نظارت 45 درصد رد صلاحیت شدند اما در مجموع انتخابات سالمی برگزار شد.

این معاون استانداری لرستان بیان کرد: در انتخابات ریاست جمهوری میزان مشارکت مردم استان 69 درصد بود که از این تعداد 46 درصد آراء مربوط به انتخاب دکتر روحانی بوده است.

وی با بیان اینکه فعالیت احزاب و گروه‌ها نویدبخش برگزاری انتخاب خوبی در اردیبهشت سال آینده است و استان آماده برگزاری انتخاباتی پرشور است، گفت: کادر قوی و قابل اتکایی در استان داریم و اینها بیان کننده این است که استان در اوایل دی ماه و اواخر آذرماه سیاست‌های نظام را در بحث انتخابات آینده دنبال خواهد کرد.

شاهرخی با تأکید بر اینکه انتظار داریم مدیران در بیان خدمات دولت کوتاه نیایند تا  شبهاتی که در برخی تریبون‌های عمومی توسط جناح و خطی گفته می‎شود را پاسخ دهیم، افزود: باید شجاعانه از مواضع دولت و اقداماتی که انجام می‌شود دفاع کنیم.

وی با گلایه‌مندی از برخی عملکرد مدیران ملی در خصوص انتصابات با اشاره به اینکه گاهی اوقات از سخنان رئیس جمهور برداشت سوء می‌شود، اضافه کرد: در برخی استان‌ها شاهد تغییرات مدیریتی هستیم که ردپایی از مخالفین دولت را می‌بینیم که این مهم برای احزاب و گروه‌ها قابل قبول و قابل پذیرش نیست. اینکه کسی در مسند مدیریت باشد و برخلاف منویات دولت عمل کند و یا سکوت اختیار کند و این مدیری است که می‌خواهد هم جریان مخالف دولت و هم دولت را با هم داشته باشد.

وی گفت: حساسیت گروه‌های سیاسی و حامیان دولت بالاست و این مسأله ممکن است موجب یأس و سرخوردگی آنان شود. به عنوان مثال گاهی اوقات از دفتر وزیری تماس می‌گیرند که فلان شخص در فلان شهر مدیر شود و این گلایه بنده، احزاب و گروه‌ها در راستای اینگونه انتصابات است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز