رئیس جمهوری:

کربلا نگین درخشان عشق مسلمانان است

۱۳۹۵/۰۸/۲۶ - ۱۰:۲۰:۰۳
کد خبر: ۴۸۳۲۷۹
کربلا نگین درخشان عشق مسلمانان است
به گزارش خبرگزاری برنا ، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در سی و سومین سفر استانی خود صبح امروز چهارشنبه بیست و ششم آبان ماه، در جمع مردم شهرستان کرج، افزود: خوشحالم در ایامی که بوی عطر حسینی به مشام مردم ما می رسد میهمان دلاوران این خطه البرز قهرمان باشم.

به گزارش خبرگزاری برنا ، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در سی و سومین سفر استانی خود صبح امروز چهارشنبه بیست و ششم آبان ماه، در جمع مردم شهرستان کرج، افزود: خوشحالم در ایامی که بوی عطر حسینی به مشام مردم ما می رسد میهمان دلاوران این خطه البرز قهرمان باشم. البرز استان جوان جامعه البرز جامعه جوان و سرزمینی که سرزمین دلاوران  و امروز تلاش گران خطه آبادانی کشور هستند. در خیابان های کرج امروز آنچه دیده می شد جوان بود. دختران و پسران جوان میان سالان و پیرمردان هم با روحیه و نشاط جوانی حضور داشتند. این جا سرزمین مرد بزرگ نهضت اسلامی ما مرحوم آیت الله طالقانی است. او که امام عزیز او را ابوذر زمان نامید. این جا خطه امیران شهید فلاحی اینجا سرزمین نوجوانان غیور شهید فهمیده این جا سرزمین لشگر سید الشهدا در میدان نبرد بود. این جا سرزمین تولید و توسعه و عظمت ایران عزیز است. گرچه همسایگی این استان با تهران بار سنگینی بر دوش این استان و کرج گذاشته از جمله بار ترافیکی. نظرسنجی قبل از سفر استانی، البرز تنها استانی است که بعد از بیکاری ترافیک را دومین مشکل مهم معرفی کرده اند.

 

رئیس جمهوری گفت: عشق این مرز و بوم و این ملت به خاندان رسالت است چه خبر بود دور ورز پیش که به بدرقه زائرین اربعین به شلمچه رفتم، دو میلیون ایرانی در حال حرکت به سمت کربلاست. او ندای حسین را که گفت هل من ناصر ینصرونی شنیدند. مردم امروز بعد از هزارو سیصد سال جواب امام را دادند و فریاد زدند لبیک یا حسین. واقعا راهپیمایی مسلمانان شیعیان از ایران کشورهای مختلف و خود عراق چه عظمتی را آفریده و کربلا به عنوان نگین درخشان عشق مسلمانان و شیعیان و اهل بیت در افکار عمومی سراسر جهان می درخشد.

دکتر روحانی افزود: امیدوارم بتوانیم راه آهن آیران به عراق را ایجاد کنیم تا مردم به راحتی به کربلا مشرف شوند. امام حسین نمونه ای بود که له ما نشان داد هر آنکس که همه سرمایه و عزیزان خود را در راه حق بدهد خدایی و جاودانه می شود و برای همیشه در دل مردم جهان زنده خواهد بود. امیدوارم آن گاه که فریاد پیروان حسین در قیامت به پا می شود همه ما در آن صف باشیم.

 

اسب تورم را مهار کردیم

 

رئیس جمهوری در بخش دیگری از صحبت های خود گفتند: مسئله آلودگی هوا و محیط زیست بسیار مهم است. مردم ما دشمنان و دوستان زیادی داریم. دشمنی مثل فقر و بیکاری پیش روی ما هست. دشمنی به نام رکود و تورم روبروی خودمان می بینیم. دشمنی به نام قهر طبیعت و خشکسالی و کم آبی پیش رویمان داریم. مشکلات زیست محیطی و آلودگی داریم. ما دشمن خارجی هم داریم. ما گاهی هوی نفس عده ای به عنوان بدترین دشمن انسانیت با دروغ تزویر و لد اخلاقی و تهمت را هم داریم. البته انسان و وحدت و استعداد و رهبری شجاع و آگاه هم داریم. اتخاد قوای سه گانه و نیروهای مسلح را هم داریم. ما از روزهای بسیار سخت عبور کردیم. از دوران استبداد و از دوران هشت سال جنگ تحمیلی، از دوران تحریم عبور کردیم و امروز در برابر لشکریان صف کشیده، هر روز پیروزی جدیدی به دست آورده و به دست خواهد آورد. در مقابل تورم خطرناک ما مقاوم بودیم و آن روز که تورم چهل و پنح درصد بود و گفتیم پایین می آوریم عده ای تمسخر کردند و گفتند تورم تک رقمی؟ چه آرزوهایی. اما شما مردم، شما دانشگاهیان و کشاورزان و صنعت گران و مردم شهرهای مختلف دست به دست هم دادیم و اسب تورم را مهار کردیم و یک رقمی کردیم. این افتخار از آن مردم ایران است.

 

به تمام وعده ها جامه عمل خواهیم پوشاند

رئیس جمهور دولت تدبیر و امید یادآور شد: همه جا حرکت آغاز شده. وعده امسال ما شکستن رکود، شکستن خاموشی اقتصاد، وعده ای که دادیم رشد پنج درصدی اقتصاد تا پایان امسال است. به حول و قوه الهی به وعده مان عمل خواهیم کرد به کمک شما. ما در برابر مشکلات بابد مقاوم باشیم. برخی مشکلات یک ساله و برخی دیگر چند ساله حل می شود. نباید نا آمید بود. هر ساله ابن ایام به خاطر وارونگی هوا ما مشکل داریم. تنها مخصوص ایران هم نیست. همه دارند تلاش می کنند بر این مشکل پیروز شوند. دولت در این سه سال برخی از آلودگی مثل هوا، باید عوامل آلوده کننده را بتوانیم مهار کنیم. هر سال جلساتی تشکیل شده. دیروز به معاون اول دستور دادم موضوع مقابله با آلودگی هوا باشد و اقدامات لازم انجام شود. نیروگاه ها و کارخانجات که با سوخت مایع کار می کردند به گاز تغییر بدهند. تولید نفت از 45 هزار بشکه به سیصد هزار بشکه در روز رسیده ایم. اولین کار مسئله سوخت نیروگاه ها بوده. آوردن بنزین یورو 4 هم آغاز شده و ادامه پیدا می کند. با افتتاح پالایشگاه خلیج فارس نیاز به واردات بنزین هم نخواهیم داشت. بخشی از بنزین را صادر خواهیم کرد. گازوئیل هم از امسال به جمع صادر کنندگان پیوسته ایم. خارج کردن ماشین های فرسوده است که عامل اصلی آلودگی است. باید اتومبیل نو در ااختیار بگذاریم. این تصمیم جدی ما از آغاز دولت بوده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز