در آئین اختتامیه « دومین سوگواره عاشورایی » انجام می شود :

تجلیل از برترین تعزیه خوانان نوجوان شمال و شرق پایتخت

۱۳۹۵/۰۹/۰۲ - ۱۲:۱۵:۵۹
کد خبر: ۴۸۵۳۷۱
تجلیل از برترین تعزیه خوانان نوجوان شمال و شرق پایتخت
5 گروه برتر تعزیه خوان نوجوان مدارس متوسطه شمال و شرق تهران در آئین اختتامیه « دومین سوگواره عاشورایی » با حضور شخصیت های فرهنگی و مذهبی، روز چهارشنبه سوم آذر ماه در فرهنگسرای اخلاق تجلیل می شوند .

به گزارش خبر گزاری برنا در تهران، ملوک سید آبادی رئیس فرهنگسرای اخلاق و دبیر اجرایی دومین سوگواره عاشورایی با اعلام این خبر، و با اشاره به رسالت هنر تعزیه در انتقال صوتی و تصویری واقعه بزرگ عاشورا گفت : پس از اجرای موفق اولین سوگواره عاشورایی در سال گذشته ، امسال این سوگواره در مدارس متوسطه مناطق شمال و شرق تهران برگزار شد .

به گفته سیدآبادی، در دومین سوگواره عاشورایی از هر منطقه، 5 مدرسه انتخاب و در آبان ماه سالجاری زیر نظر اساتید کارشناس و پیشکسوت عرصه تعزیه خوانی آموزش دیدند .

دبیر اجرایی دومین سوگواره عاشورایی افزود : به منظور آشنایی بیشتر نوجوانان دانش آموز با هنر  تعزیه یک دست لباس کامل تعزیه برای تمام نقش ها، یک نسخه تعزیه حضرت علی اکبر (ع) همراه با لوح فشرده تصویری اجرای تعزیه و موسیقی متن در اختیار مدارس قرار گرفت تا در مرحله آموزش نوجوانان از آنها استفاده شود .

وی گفت : گروه های تعزیه مدارس منتخب، یک مجلس تعزیه حضرت علی اکبر (ع) را برای دانش آموزان مدارسی که در آن تحصیل می کنند اجرا کردند و از 22تا 26 آبان ماه در مرحله داوری از هر منطقه بر اساس شاخصه های کلام، آداب مجلس، موسیقی و هماهنگی گروه، یک گروه برتر تعزیه انتخاب شد .

سیدآبادی ادامه داد : در آئین اختتامیه سوگواره عاشورایی که روز چهارشنبه سوم آذر ماه سالجاری در سالن سرای حضور فرهنگسرای اخلاق برگزار می شود، 5گروه برتر تعزیه دانش آموزی از مناطق 1 ، 4 ، 8 ، 14 و 15هدایا و لوح تقدیر خود را دریافت می کنند و از مدیران مدارسی که در گروه تعزیه مدارس شان، حائز رتبه شده اند نیز قدردانی می شود .

رئیس فرهنگسرای اخلاق همچنین گفت : در این مراسم همچنین در مناطق شمال و شرق تهران، از نوجوانانی که نقش های برتر تعزیه را اجرا کرده اند نیز با لوح تقدیر و هدایا تجلیل می شود .

 

فرهنگسرای اخلاق در خیابان پیروزی،خیابان  شکوفه ، خیابان شهید کاظمی ، جنب بوستان گلزار واقع است و شماره تلفن33355036 آماده ارائه اطلاعات به شهروندان است .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز