عضو شورای اسلامی شهر مشهد عنوان کرد:

اعتبار ۴ میلیاردی شهرداری مشهد برای نگهداری و درمان معتادان

۱۳۹۵/۰۹/۰۲ - ۱۱:۲۹:۴۴
کد خبر: ۴۸۵۵۰۱
اعتبار ۴ میلیاردی شهرداری مشهد برای نگهداری و درمان معتادان
عضو شورای اسلامی شهر مشهد از جمع‌آوری 5 هزار معتاد متجاهر خبر داد و گفت: شهرداری مشهد اعتبار 4 میلیاردی برای نگهداری و درمان معتادان پیش‌بینی کرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، محمد آصفی درباره جمع‌آوری معتادان متجاهر اظهار کرد: در سه سال اخیر با توجه به سیاست‌های ابلاغی شورای اسلامی شهر مشهد به شهرداری، باید منظر و سیمای شهر برازنده پایتخت معنوی ایران اسلامی باشد.

وی افزود: متأسفانه در ابتدای کار شورای چهارم در مناطق مختلف شهر مشهد به ویژه در 5 نقطه همچون شهرک شهید رجایی و اسماعیل‌آباد شاهد تجمع معتادان کارتن‌خواب متجاهر بودیم اما در طی این مدت با برنامه‌ریزی صورت گرفته با شورای هماهنگی مشهد و استان، شهرداری متعهد به تأمین اعتبار و شورای هماهنگی مبارزه مواد مخدر متعهد گردید با کمک نیروی انتظامی و بسیج نسبت به جمع‌آوری، نگهداری و درمان این‌ معتادان اقدام کند.

تبدیل مکان‌های تجمع معتادان متجاهر به بوستان و فضای ورزشی

ناظر شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: خوشبختانه امروز حدود 5 هزار نفر از معتادان جمع‌آوری شدند و دیگر در هیچ یک از نقاط شهر شاهد تجمع بزرگ معتادان متجاهر در نقاط آلوده نیستیم و حتی برخی از این نقاط تبدیل به بوستان و سالن ورزشی شده است.

اعتبار 4 میلیاردی شهرداری مشهد برای نگهداری و درمان معتادان

آصفی تصریح کرد: 2 مرکز بزرگ توسط شهرداری مشهد برای نگهداری معتادان مرد و زن ایجاد شده و تمام هزینه‌های آن‌که سالانه 4 میلیارد تومان است توسط شهرداری مشهد پرداخت می‌شود و از سوی مدیریت شهری مشهد نیز به صورت ماهانه بازرسی و بازدید انجام می‌شود.

اشتغال و کارآموزی 800 معتاد کارتن خواب

وی ادامه داد: در کنار این مراکز، کارگاه‌های تولید گل و گیاه، خیاطی و هنرهای دستی احداث شده که 800 نفر از این معتادان مشغول به کار شده‌اند و در واقع در این مراکز کارآموزی کرده و فعالیت می‌کنند و خوشبختانه در سال 95 ادامه اعتیاد توسط این معتادان به شدت کاهش یافته است.

جمع‌آوری 5 هزار معتاد متجاهر و کارتن خواب

عضو شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: در حال حاضر 2 مرکز آقایان و بانوان هر کدام دارای 1200 نفر ظرفیت هستند و 5 هزار نفر در این مراکز با حمایت شهرداری، جمع‌آوری، نگهداری و درمان شدند البته در گذشته هر بیمار تنها 3 ماه در این مراکز نگهداری می‌شد اما ما برای اطمینان بیشتر آن را به 6 ماه افزایش داده‌ایم تا احتمال بازگشت آنها به اعتیاد به حداقل برسد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز