افتتاح اولین مرکز فرهنگی و هنری فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران

استاندار مازندران: مرکز فرهنگی هنری فراگیر زمینه توسعه مشارکت اجتماعی کودکان را فراهم می کند

۱۳۹۵/۰۹/۰۳ - ۱۲:۰۷:۴۰
کد خبر: ۴۸۵۸۳۱
استاندار مازندران: مرکز فرهنگی هنری فراگیر زمینه توسعه مشارکت اجتماعی کودکان را فراهم می کند
استاندار مازندران در مراسم افتتاح اولین مرکز فرهنگی و هنری فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران در ساری گفت: مرکز فرهنگی هنری فراگیر زمینه توسعه مشارکت اجتماعی کودکان را فراهم می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از ساری؛ استاندار مازندران  در مراسم افتتاحیه اولین مرکز فرهنگی و هنری فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران در ساری از توجه به کودکان با نیازهای خاص برای راه اندازی این مرکز فرهنگی و هنری فراگیر تقدیر و تشکر کرد و گفت: توجه به غنی سازی اوقات فراغت و کیفیت بخشی به آن از ضروریات است  و فعالیت این مرکز می تواند دغدغه های خانواده ها برای کشف استعدادهای فرزندان شان در زمینه فرهنگی، هنری و ادبی را کاهش دهد .

ربیع فلاح جلودار راه اندازی این مرکز را در جهت برقراری عدالت آموزشی و  اجتماعی و توجه ویژه به کودکان عادی و کودکان معلول و با نیازهای خاص بسیار مهم دانست و افزود: ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی یکی از ماموریت های مهم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

وی خواستار تقویت ارتباط کانون با خانواده ها شد و گفت: کانون می تواند سهم مهمی در توسعه فرهنگی و هنری جامعه داشته باشد.

مقام عالی دولت در استان شناسایی استعدادها و هدایت آن در مسیر صحیح را از وظایف مهم کانون دانست و گفت: راه اندازی مرکز فرهنگی هنری فراگیر می تواند به توسعه مشارکت اجتماعی کودکان کمک بزرگی نماید و اینگونه فعالیت های فرهنگی و هنری به تعاملات کودکان و نوجوانان کمک بزرگی می کند.

وی تاکید کرد: حضور کودکان عادی و سالم در کنار کودکان با نیازهای ویژه می تواند زمینه پیوند و تعامل این افراد را در جامعه فراهم کند.

استاندار مازندران ارتقاء سطح آگاهی جامعه در مورد برخورد مناسب با افراد کم شنوا و ناشنوا یا کم بینا و نابینا بسیار مهم دانست و گفت: آموزش به خانواده ها که واقعیت موجود فرزندشان را درک کرده تا توانایی های فرزندشان شکوفا و نقش معلولیت در عدم موفقیت آنها کم رنگ شود نیز از انتظارات جدی ماست.

وی خواستار ایجاد مراکز فراگیر در تمامی کانون های فعال استان شد و گفت: از ظرفیت تشکل های مردم نهاد و خیران نیز برای توسعه اینگونه مراکز می شود استفاده کرد.

در این مراسم همچنین مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران طی سخنانی گفت: مرکز فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، پذیرش کودکان بدون در نظر گرفتن ناتوانی های جسمی و حرکتی را مورد نظر دارد.

قاسم عزیزاده گرجی با اشاره به انجام 40 فعالیت فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و معارف اسلامی در کانون های پرورش فکری کودکان، ادامه داد: در مراکز فراگیر کودکان کم بینا، نابینا، ناشنوا، معلول جسمی و حرکتی و چند معلولیتی در کنار کودکان با شرایط عادی از این خدمات برخوردار می شوند.

وی استفاده کودکان معلول از این مرکز را منوط به ایجاد زیر ساخت های نرم افزاری و سخت افزاری اعلام کرد و گفت: ایجاد مسیر حرکت شیب دار و پوشش اسفنجی ستون های ساختمان برای کاهش صدمات هنگام افتادن این کودکان از جمله این زیر ساخت های مورد نیاز است.

به گفته مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران دستگاه به دید، برجسته نگار و کتاب های صوتی از جمله تجهیزات مورد نیاز برای کودکان معلول در این مرکز فراگیر است.

وی افزود: کانون پرورش فکری شعبه یک ساری به عنوان اولین مرکز فراگیر استان با 600 میلیون ریال اعتبار کانون پرورش فکری مازندران مناسب سازی شد.

عزیزاده گرجی ادامه داد: یک دستگاه به دید ، 120 جلد کتاب به خط بریل، 150 کتاب نوجوانان معلول و کتاب های صوتی برای این مرکز فراگیر تهیه شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز