مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان:

تربیت شهروندانی کارآمد و در مدار ایمان، عقلانیت و خلاقیت مهمترین رسالت آموزش و پرورش است

۱۳۹۵/۰۹/۰۶ - ۱۱:۱۹:۲۵
کد خبر: ۴۸۶۷۴۳
تربیت شهروندانی کارآمد و در مدار ایمان، عقلانیت و خلاقیت مهمترین رسالت آموزش و پرورش است
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: تربیت شهروندانی کارآمد و در مدار ایمان، عقلانیت و خلاقیت مهمترین رسالت آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمد محسن بیگی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان زرند دانستن برای بکار بستن و عمل کردن، زندگی کردن برای بهتر زیستن  و باهم زیستن  را از مهمترین اهداف آموزش و پرورش در سطح جهانی دانست.

وی خاطر نشان کرد: آموزش مهارت های زندگی و آماده سازی دانش آموزان برای حضور در فعالیت های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و زندگی آینده، ضرورتی انکار ناپذیر است.

محسن بیگی با بیان اینکه در هدایت تحصیلی دانش آموزان در رشته های مختلف تحصیلی متناسب با استعداد و توانمندی آنها و نیاز کشور با مقاومت والدین مواجه هستیم اظهار کرد: هدایت دانش آموزان به سمت رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش ضروری است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان بر همکاری صنعت با آموزش و پرورش در راستای تامین نیروی متخصص مورد نیاز خود تاکید کرد و بیان داشت: بر اساس بررسی های صورت گرفته توان تخصصی بعضی از هنر جویان هنرستان های فنی و حرفه ای از فارغ التحصیلان دانشگاه ها نیز بیشتر است.

محمد محسن بیگی به ظرفیت های موجود کشاورزی، معدنی و صنعتی در شهرستان زرند اشاره کرد و افزود:  طرح همکاری معدن و صنعت با آموزش و پرورش در راستای تربیت نیروی انسانی متخصص در هنرستان های فنی و حرفه ای و کار دانش در شهرستان زرند به صورت پایلوت استانی بررسی و اجرا می شود.

  وی بر راه اندازی رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش  متناسب با نیاز کشور و بر اساس ظرفیت شهرستان ها و مناطق  استان در زمینه کشاورزی، معدنی، صنعتی و  گردشگری  تاکید کرد.

محسن بیگی به زلزله های اخیر در شهرستان زرند در  ماه های اخیر اشاره کرد و گفت: آموزش های لازم ایمنی در هنگام زلزله به بیش از 16 هزار دانش آموز زرندی با همکاری هلال احمر ارائه شده است.

وی خاطر نشان کرد: دانش آموزان به عنوان سرمایه های اصلی کشور در مدارس تحصیل می کنند و هر کسی به مدارس کمک کند، کمک به پیشرفت و توسعه کشور کرده است.

محسن بیگی از افتتاح حساب پشتیبان برای مدارس استان خبر داد و گفت: مدارس برخوردار بر اساس قانون می توانند هزینه های سایر مدارس را تحت پوشش خود قرار دهند.

بر پایه این گزارش: جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان زرند با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان و نماینده مردم شهرستان های کوهبنان و زرند در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز