مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی قزوین خبر داد:

انعقاد قرارداد عارضه یابی خوشه صنعتی انگور تاکستان

۱۳۹۵/۰۹/۰۹ - ۰۹:۴۶:۵۱
کد خبر: ۴۸۷۷۰۶
انعقاد قرارداد عارضه یابی خوشه صنعتی انگور تاکستان
حمیدرضا خانپور از انعقاد قرارداد عارضه یابی خوشه فرآوری محصولات صنعتی انگور تاکستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، حمیدرضا خانپور مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی قزوین با اعلام این خبر گفت: در آستانه هفته پژوهش و فناوری و جهت بهبود ارتباط صنعت و دانشگاه قرارداد "مطالعه عارضه یابی پروژه بهبود واحدهای صنعتی عضو خوشه فرآوری محصولات انگور در راستای توسعه بازار" میان شرکت شهرک های صنعتی قزوین و دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان منعقد شد.

خانپور در مراسم امضای این قرارداد که در دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان برگزار شد اظهار کرد: تهیه طرح شناسایی عارضه های واحدهای صنعتی عضو خوشه، گردآوری اطلاعات مورد نیاز برای شناسایی عمومی و کلی واحد تولیدی، بررسی بازار محصول تولیدی بازارهای موجود و بالقوه، شناسایی شکاف های وضعیت مطلوب و موجود در بنگاه های تولیدی در زمینه فرآوری محصولات انگور و ارائه راهکارهای اجرایی در راستای حل مشکلات شناسایی شده از مهم ترین اهداف انعقاد این تفاهم نامه همکاری است.

وی با اشاره به فعالیت 30واحد صنعتی فعال در حوزه تولید محصولات فرآوری انگور و کشمش در استان گفت: انگور یکی از اولویت ها و ظرفیت های مهم استان بوده که نقش بسزایی در افزایش تولید و توسعه اشتغال پایدار ایفا می کند.

این مقام مسوول ادامه داد: براساس معیارهای تعیین شده، خوشه صنعتی فرآوری محصولات انگور به عنوان خوشه اولویت دار انتخاب و عملیات توسعه آن نیز از اوایل سالجاری شروع شده است.

خانپور یادآور شد: با توجه به سطح بالای زیر کشت در حوزه انگور و رتبه نخست استان در تولید کشمش در کشور و جایگاه صادراتی این محصول، توسعه خوشه و فرآوری انگور می تواند به توسعه بازارهای داخلی و خارجی کمک شایانی کند.

وی خاطرنشان کرد: تشکیل شورای راهبردی با حضور مسوولین استانی، راه اندازی دفتر فروش محصولات انگور در مسکو، تشکیل کنسرسیوم صادراتی، مشارکت در مرکز فروش محصولات تولیدی ایلام جهت توسعه بازارهای داخلی اعضای خوشه، برگزاری دوره های آموزشی تخصصی برای اعضای خوشه و ... از جمله فعالیت های مهم این شرکت در حوزه خوشه صنعتی فرآوری انگور در استان می باشد.

شهرک صنعتی2

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز