مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی :

خدمت رسانی ۵۰ خادم اربعین از آذربایجان غربی در عراق

۱۳۹۵/۰۹/۰۹ - ۱۰:۱۵:۴۲
کد خبر: ۴۸۷۷۲۱
خدمت رسانی ۵۰ خادم اربعین از آذربایجان غربی در عراق
مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی : 50 خادم اربعین با برپایی موکب اختصاصی استان در سه راهی بطحا در داخل کشور عراق به صورت شبانه روزی به زائران حسینی خدمت رسانی کردند.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی گفت: 50 خادم اربعین با برپایی موکب اختصاصی استان در سه راهی بطحا در داخل کشور عراق به صورت شبانه روزی به زائران حسینی خدمت رسانی کردند.

امیرعباس جعفری با اشاره به اینکه سه راهی بطحا در 200 کیلومتری مرز شلمچه و 250 کیلومتری کربلا قرار دارد، افزود: زائران اربعین از مرز شلمچه و استان های ناصریه و بصره عراق از این سه راهی وارد عراق شده و در این مکان به آنها خدمت رسانی می شد.

وی اضافه کرد: موکب مستقر در این سه راهی از 15 تا 28 آبان ماه روزانه به صورت میانگین به حدود چهار هزار نفر زائر با وعده غذایی گرم و همچنین به یکهزار و 500 نفر با میان وعده پذیرایی کرد.

وی ادامه داد: 40 سرویس بهداشتی نیز برای آسایش زائران حسینی (ع) در این موکب پیش بینی شده بود.

وی بیان کرد: زائران ایرانی و غیرایرانی از کشورهای مختلف از جمله ترکیه، افغانستان، پاکستان، آذربایجان و بنگلادش که از مرز شلمچه وارد عراق می شدند، باید سه و نیم ساعت راه را با خودرو از این مرز تا سه راهی بطحا طی می کردند که موکب مستقر در آن مکان توانست به بیش از 90 درصد این زائران خدمت رسانی کند.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ارائه خدمات توسط موکب ها موجب تقویت روحیه عاشقان حسینی می شد، افزود: راهپیمایی اربعین موجب اتحاد، مودت و صمیمیت بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای همجوار شده و همچنین به افزایش اتحاد هم میهنان کشورمان می انجامد.

وی اضافه کرد: مسئولان آذربایجان غربی پس از ارزیابی های دقیق، مرز مهران را به عنوان بهترین خروجی برای زائران این استان انتخاب کرده و سازمان حج و زیارت با همکاری اوقاف و امورخیریه در مرز مهران در قالب موکبی روزانه به حدود 10 تا 12 هزارنفر زائر ارائه خدمت کردند.

وی گفت: استانداری، دفتر امام جمعه، معاون امنیتی سیاسی، فرماندهی سپاه، شهرداری ارومیه، فرمانداران شهرستان ها و دستگاه های اجرایی از جمله جهاد کشاورزی، دامپزشکی، سازمان آب منطقه ای، اتاق بازرگانی، بنیاد مسکن، آب و فاضلاب شهری و روستایی و سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی نقش برجسته ای در خدمت رسانی به عاشقان اباعبدالله (ع) ایفا کردند.

امسال بیش از 21 هزار نفر از این استان و نزدیک به 2 میلیون نفر از کشور در همایش اربعین حسینی شرکت کردند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز