استاندار البرز :

تدابیر ایران جایگاه اصلی اوپک را دوباره احیا کرد

۱۳۹۵/۰۹/۱۴ - ۱۱:۰۳:۲۶
کد خبر: ۴۸۹۳۸۹
تدابیر ایران جایگاه اصلی اوپک را دوباره احیا کرد
استاندار البرز گفت که اوپک برای نخستین بار توانست جایگاه خود را بعد از سال ها پیدا کرده و تصمیمی یکپارچه اتخاذ کند که این مهم با تدابیر و پیگیری های جمهوری اسلامی ایران محقق شد.

سیدحمید طهایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرگزاری برنا ، گفت: بعد از سال 2008 که اوپک تقریباً حالت منفعل به خود گرفته بود و تصمیم گیری ها خارج از اوپک صورت می گرفت و گاهی جلساتی هم که گذاشته می شد، بی نتیجه به پایان می رسید، این نخستین بار بود که همت کردند و توانستند جایگاه اصلی اوپک را دوباره احیا و اعضای اوپک تصمیم متحدی بگیرند.

وی اظهار داشت : باتوجه به اینکه قیمت واقعی نفت باید بالای 150 دلار باشد اما با اختلافی که پیش از این شاهد بودیم، دشمنان خوب از این موضوع استفاده کردند.

استاندار البرز ادامه داد:‌ به همت و تدبیر دولت و با اقدامات که پیش از نشست صورت گرفت سهمیه تولید کاهش و همین باعث شد ظرف 24 ساعت قیمت نفت 10 - 12 درصد افزایش یابد.

طهایی خاطر نشان کرد: این پیروزی خوبی برای جمهوری اسلامی ایران و دولت تدبیر و امید بود که نه تنها کاهش تولید نداشت، بلکه توانست همین مقدار فعلی را تثبیت و افزایش تولید نیز داشته باشد والبته آنهایی که به ناحق اضافه تولید می کردند را نیز وادار به کاهش تولید کردند تا قیمت ها مقداری تغییر پیدا کند.

استاندار البرز افزود: البته قدرت اوپک بیش از اینهاست و بیشتر از این هم می تواند قدرت نمایی کند، اما برخی از دولت ها متاثر از جریانات بین المللی هستند، هرچند که به خاطر این تحت تاثیر قرار گرفتن خودشان بیشتر لطمه می بینند.

استاندار البرز گفت: عربستان نزدیک به 100 میلیارد دلار از ذخائر خود را به خاطر کاهش درآمدهایش استفاده کرد و زیانی که بورس عربستان و حوزه خلیج فارس به خاطر کاهش قیمت ها متحمل شدند، کم نبوده است.

طهایی افزود: به لطف خدا و تدبیر دولت یازدهم، کشور برغم تمامی سختی ها نه تنها توانست روی پای خود بایستد، بلکه 20 درصد از درآمدهایش را نیز برای برنامه هایی که در صندوق ذخیره ارزی داشت، ذخیره کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز