استاندار فارس:

کودکان شدیدترین آسیب را در بلایای طبیعی تحمل می کنند

۱۳۹۵/۰۹/۱۴ - ۱۳:۰۶:۳۶
کد خبر: ۴۸۹۵۰۷
کودکان شدیدترین آسیب را در بلایای طبیعی تحمل می کنند
استاندار فارس گفت: تجربه بلایای طبیعی نشان می دهد که کودکان در آن حوادث شدیدترین آسیب را می بینند و در معرض انواع مشکلات قرار می گیرند.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، مهندس سید محمدعلی افشانی در کارگاه آموزشی مهارت های هماهنگی و مدیریت بحران که با همکاری مشترک سازمان مدیریت بحران کشور، وزارت کشور و صندوق اضطراری کودکان سازمان ملل متحد در شیراز برگزار شد، اظهار داشت: شرایط جغرافیایی و سایر شرایط کشور موجب شده است ایران یکی از حادثه خیزترین کشورهای دنیا باشد.
وی با بیان این که اساسا جهان و بشر همواره با حوادث غیرمترقبه مانند جنگ، سیل، زلزله و گاهی خشکسالی روبرو بوده است، افزود: خسارت جنگ، سیل و زلزله خیلی بیشتر از خشکسالی است زیرا به صورت آنی حادث می شوند اما خشکسالی در زمانی طولانی ایجاد می شود و انسان ها می تواند خود را با آن تطبیق دهند.
استاندار فارس با اشاره به این که کودکان در حوادث بیشتری آسیب را دیده و توان هیچ کاری را ندارند، افزود: بسیاری از کودکان پس از حوادث، هویت خود را نمی دانند زیرا والدین و بستگان خود را از دست می دهند.
مهندس افشانی گفت: اگر برای نجات انسان ها خوب تجربه اندوزی کنیم و کارگاه های آموزشی را با جدیت و به قصد یادگیری و به کارگیری در صحنه عمل برگزار کنیم می توانیم خسارت ها را کنترل کنیم.
وی با اشاره به این که در زمان وقوع حوادث علاوه بر تجربه اندوزی، انسان ها نوع دوستی و احساس مسئولیت اجتماعی را فرا می گیرند.
اشاره کرد و گفت: انسان ها در برابر حوادثی که برای هم نوعان شان پیش می آید مسئولند و باید با حس نوع دوستی برای نجات آن ها تلاش کنند.
استاندار فارس با بیان این که نیازهای کودکان در زمان وقوع حوادث چند گونه است، ادامه داد: یکی از این نیازها، نیازهای فیزیولوژیک و زیستی است که افراد برای ادامه حیات به آن ها نیاز دارند.
وی نیازهای درمانی را دیگر نیاز کودکان در زمان وقوع حوادث برشمرد و اظهار داشت: کودکان در زمان وقوع حوادث دچار مشکلات عدیده ای همچون نقص عضو، کوری و فلج می شوند که باید برای درمان جسمی و روحی آن ها اقدام شود.
مهندس افشانی مهم ترین حفاظت از کودکان در زمان وقوع حوادث را حفاظت آموزشی دانست و افزود: دانایی منشا توانایی است؛ انسانی که دانا باشد تواناست و اگر این خصیصه از کودکان گرفته شود هیچ توانایی نخواهند داشت؛ به ویژه این که کودکان در حال رشد فکری و ذهنی هستند و باید از اولین لحظات وقوع حوادث مورد حفاظت آموزشی قرار گیرند.
وی با بیان این که سازمان های مسئول برای تاثیرگذاری کارگاه های آموزشی باید آموزش های دقیق در زمینه آموزش کارکنان برای نوع برخورد با کودکان در حوادث و آموزش های عمومی ویژه مردم برای برخورد با کودکان آسیب دیده برگزار کنند، گفت: خود کودکان نیز باید مورد آموزش آشنایی با بحران قرار گیرند تا در صورت بروز حوادث بتوانند بخشی از مشکلات خود را حل کنند.
استاندار فارس با بیان این که شاخص توسعه یافتگی در هر مسئله ای، سرعت است و سرعت برای پاسخگویی به بحران یکی از شاخص ها است، اظهار داشت: هرچه کشورها توسعه یافته تر باشند، آموزش بیشتری در این زمینه دیده باشند و امکانات کنترل بحران بیشتر در اختیار آن ها باشد، سرعت پاسخگویی به بحران ها و دستیابی به امکانات سریع تر خواهد بود؛ بنابراین از کارگاه های آموزشی به گونه ای باید استفاده کنیم که سرعت پاسخگویی به بحران بیشتر شود.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز