استاندار خراسان شمالی:

دانشگاه ها باید برای انجام پژوهش ها و کسب درآمد از آن ها هدفگذاری سالانه داشته باشند

۱۳۹۵/۰۹/۱۴ - ۱۴:۱۳:۰۹
کد خبر: ۴۸۹۵۵۴
دانشگاه ها باید برای انجام پژوهش ها و کسب درآمد از آن ها هدفگذاری سالانه داشته باشند
استاندار خراسان شمالی در آیین افتتاح و بازدید نمایشگاه هفته پژوهش، نوآوری و فن بازار استان بر هدف گذاری دانشگاه های استان برای انجام پژوهش ها و کسب درآمد از آن ها در هر سال تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ،محمد رضا صالحی به همراه معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، فرماندار بجنورد و تعدادی از مدیران دانشگاه ها و دستگاه های اجرایی استان صبح شنبه از نمایشگاه هفته پژوهش، نوآوری و فن بازار استان که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد برگزار شده است، بازدید و در آیین افتتاح آن شرکت کرد.

وی در این آیین با اشاره به کسب درآمد دانشگاه های معتبر دنیا از انجام طرح های پژوهشی که درصد قابل توجهی از درآمد کل آن ها را تشکیل می دهد، اظهار داشت: دانشگاه ها، موسسات آموزش عالی و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی استان باید برای انجام فعالیت های پژوهشی و کسب درآمد از آن ها هر سال هدفگذاری مشخصی داشته باشند و در مسیر رسیدن به آن حرکت کنند.

صالحی در این باره افزود: اینکه چه میزان از هدفگذاری ها در این مسیر تحقق یابد در ابتدا چندان مهم نیست اما حرکت در این مسیر و انجام فعالیت ها با هدفگذاری مشخص و تلاش برای تقویت آن در سال های بعد موفقیت های بیشتری را رقم خواهد زد که دارای ارزش است.

وی بر تشکیل صندوق نوآوری و شکوفایی استان نیز تاکید کرد و درباره آن گفت: این صندوق با تشکیلات و مدیریت بخش خصوصی باید تشکیل شود که حداقل 51 درصد از سهام اولیه آن باید با آورده بخش خصوصی و حداکثر 49 درصد توسط دولت تامین شود که علی رغم حمایت کامل و حداکثری دولت از تشکیل این صندوق، بخش خصوصی استان هنوز نتوانسته است حداقل آورده مورد نیاز برای تشکیل آن را فراهم کند.

استاندار در بخش دیگر سخنانش در آیین افتتاح نمایشگاه هفته پژوهش، نوآوری و فن بازار استان اظهار داشت: هفته پژوهش و برگزاری نمایشگاه ها و جشنواره های پژوهشی، فناوری و ایده های برتر فرصت مناسبی برای بررسی طرح های انجام گرفته در استان طی سال گذشته و جاری است که علاوه بر آن باید تبدیل طرح ها و ایده ها به محصول و تجاری سازی آن ها نیز مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد که این بخش از اهمیت بیشتری نیز برخوردار است.

وی بالابردن کیفیت، کاهش قیمت ها و هزینه های تولید و افزایش تولیدات و صادرات استان را از ضروریات تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد که در نتیجه انجام پژوهش ها و تحقیقات علمی میسر خواهد بود.

صالحی در ادامه افزود: دامنه پژوهش و تحقیق منحصر به دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی نیست و بخش های خصوصی تجاری و صنعتی که مراکز تحقیقاتی دارند نیز می توانند در این مسیر تلاش کنند و برگزاری این نمایشگاه ها و جشنواره ها که با معرفی طرح های برتر همراه خواهد بود به عنوان بستر مناسبی برای انجام و معرفی این طرح ها به واحد های متقاضی، می تواند زمینه ایجاد بازار کسب و کار بر مبنای دانش و فناوری را فراهم آورد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز