استاندار هرمزگان در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان:

اتاق فکر کشاورزی در هرمزگان تشکیل شود/تسهیلات ارزان قیمت کشاورزی در هرمزگان مورد استفاده قرار گیرد

۱۳۹۵/۰۹/۱۶ - ۱۲:۰۸:۲۰
کد خبر: ۴۹۰۴۲۰
اتاق فکر کشاورزی در هرمزگان تشکیل شود/تسهیلات ارزان قیمت کشاورزی در هرمزگان مورد استفاده قرار گیرد
استاندار هرمزگان خواستار تشکیل اتاق فکر کشاورزی در هرمزگان شد و گفت: این اتاق با حضور نمایندگان دولت و بخش خصوصی باید تشکیل شود.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، دکتر جاسم جادری در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان هرمزگان که با دستور کار بررسی مسائل بخش کشاورزی برگزار شد، با تاکید بر لزوم تشکیل اتاق فکر کشاورزی در هرمزگان، عنوان کرد: این اتاق با حضور نمایندگان دولت و بخش خصوصی باید تشکیل شود تا متناسب با موضوعات راهکارهای مناسب برای بخش کشاورزی اندیشیده شود.

وی با تاکید بر لزوم تغییر فرهنگ کشاورزی، اظهار داشت: این کار زمان بر است و باید دوره های آموزشی در این راستا برگزار و از ظرفیت رسانه ها بهره برد و همچنین نیاز است کشاورزی را سمت دانش بنیان شدن حرکت دهیم.

استاندار هرمزگان راه نجات بخش کشاورزی را صادرات دانست و بیان داشت: راه اندازی پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در استان هرمزگان باید به نتیجه برسد.

جادری اضافه کرد: با وجود خاک و آب و ماشین آلات مناسب در استان باید با برنامه ریزی درست به سمت کاهش خسارت کشاورزان گام برداریم.

وی با اشاره به اختصاص تسهیلات ارزان قیمت کشاورزی به هرمزگان، اظهار داشت: از میان 31 استان کشور این تسهیلات تنها به 9 استان اختصاص یافته که هرمزگان نیز در این میان قرار دارد و این استان ظرفیت های بسیار خوب کشاورزی دارد و از این تسهیلات ارزان قیمت باید استفاده شود.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: همچنین باید مشکل بدهی معوقه کشاورزان استان پیگیری و حل شود.

جادری خواستار انعقاد تفاهم نامه ای میان اتاق بازرگانی و جهاد کشاورزی استان شد تا براساس آن وظیفه هرکدام از بخش های دولتی و خصوصی در رفع مشکل کشاورزان مشخص شود.

وی گفت: اتحادیه های بخش کشاورزی در استان باید فعال شوند و روی اقتصاد بخش کشاورزی کار کنند چون بخش کشاورزی می تواند نجات دهنده اقتصاد کشور باشد.

استاندار هرمزگان بیان داشت: بخش کشاورزی موفقیت های بزرگی در دولت تدبیر و امید در هرمزگان به دست آورده به شکلی که در سال 92 تنها 19 هزار تن گندم در این استان برداشت شد و این رقم در سال جاری به 63 هزار تن رسید و تغییر الگوی کشت و آبیاری نوین نیز از دیگر اقدامات مهم بوده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز