رییس دادگستری شهرستان البرز تاکید کرد:

لزوم تلاش مسوولان برای ساماندهی شرکت کنتورسازی

۱۳۹۵/۰۹/۱۶ - ۱۲:۲۶:۴۵
کد خبر: ۴۹۰۴۴۸
لزوم تلاش مسوولان برای ساماندهی شرکت کنتورسازی
رسول اصانلو بر لزوم تلاش مسوولان برای ساماندهی شرکت کنتورسازی و جلوگیری از ورشکستگی این شرکت تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، رسول اصانلو رییس دادگستری شهرستان البرز در نشست شورای اداری شهرستان البرز با اشاره به تلاش دستگاه قضا برای حفظ تولید گفت: امروز درخواست ما از مسوولان این است که کمک کنند تا شرکت کنتورسازی هم به سرنوشت تاسف بار شرکت آبگینه دچار نشود بنابراین نیاز است مسوولان برای نجات این شرکت تلاش کنند.

اصانلو بیان کرد: موضوعی که سالیان سال در شهرستان البرز با آن مواجه هستیم و از دغدغه های مسوولان شهرستانی محسوب می شود عدم تفویض اختیارات کامل به مدیران است.

وی ادامه داد: مدیران و روسای ادارات شهرستان البرز اختیارات لازم از ناحیه مدیران کل ادارات مختلف ندارند و یا در برخی موارد دخالت غیرمتعارف در تصمیم گیری مدیران شهرستانی وجود دارد.

رییس دادگستری شهرستان البرز عنوان کرد: متاسفانه به لحاظ نزدیکی شهرستان البرز به مرکز استان و صنعتی بودن این شهرستان، مدیران استانی اختیار و قدرت عمل را از مدیران شهرستانی سلب کرده اند.

اصانلو با اشاره به وضعیت صنعت شهرستان البرز افزود: با توجه به صنعتی بودن این شهرستان در خصوص شرکت ها و کارخانجات لازم است تدابیری اندیشیده شود که در این راستا دستگاه قضا خود را مکلف به کمک به تحقق شعار سال و همکاری با ستاد اقتصادمقاومتی می داند.

وی خاطرنشان کرد: نگاه و دیدگاه دستگاه قضائی در بخش شرکت ها، تولید و سرمایه گذاری حمایتی است تاجاییکه نهایت سعی و تلاش خود را می کنیم تا حتی یک واحد تولیدی و خدماتی نیز از چرخه خدمت و تولید خارج نشود.

این مقام قضایی توضیح داد: اعتقاد عملی و تجربی ما این است که تعطیلی یک واحد تولیدی و بیکار شدن کارگران آن، تاثیر مستقیم در افزایش آسیب های اجتماعی داشته و پرونده های طلاق، نزاع و پرونده های متعدد حقوقی را به دنبال دارد که در نتیجه شاهد آسیب های مختلف از جمله بیکاری و عدم اشتغال جوانان خواهیم بود.

اصانلو ابراز کرد: طی هشت ماهه اخیر در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، تعداد اجرائیه ها و آرای اداره کار علیه شرکت ها و واحدهای تولیدی به میزان 39درصد کاهش داشته است و این حاکی از رفع مشکلات شرکت ها و واحدهای تولیدی و بازگشت نسبی رونق به واحدهای صنعتی می باشد.

وی تصریح کرد: البته چند شرکت مشکل دار وضعیت حاد دارند که در میان آنها اصلی ترین چالش در شرکت کنتور سازی دیده می شود که حقوق بیش از 400نفر کارگر آن چندین ماه عقب افتاده و از طرفی هم این شرکت فعالیت و تولیدی ندارد و متاسفانه مدیران آن نیز برنامه ای برای ادامه فعالیت و سرمایه گذاری و تولید ندارند.

رییس دادگستری شهرستان البرز اظهار کرد: در این زمینه نامه ای به جمال انصاری رییس کل دادگستری استان قزوین ارسال کرده و درخواست کرده ایم تا از مسوولان بخواهند اجازه ندهند شرکت کنتورسازی دچار سرنوشت آبگینه شود.

اصانلو ادامه داد: لازم است مسوولان در قالب یک تصمیم جمعی در سطح استان برای این شرکت اقدامی کنند و از طریق جذب سرمایه گذار جدید یا تغییر مدیریت و... این شرکت را از بحران نجات دهند.

وی تاکید کرد: در خصوص شرکت آبگینه 259نفر اجرائیه داشته اند که از این تعداد با پرداخت مبلغ سه میلیارد و 570میلیون تومان با 207نفر کارگر این شرکت تسویه شد و 91نفر از کارگران شرکت دیده پرداز نیز با پرداخت 370میلیون تومان تسویه خود را دریافت کرده اند و تنها 52نفر از کارگران مطالباتشان باقی مانده که در شرف پرداخت است.

رییس دادگستری شهرستان البرز یادآور شد: نقش حمایتی و قانونی دستگاه قضائی بر تعامل و ارتباط نزدیک با همه ادارات و نهادهای خدمت رسان برکسی پوشیده نیست و آمادگی داریم در این مسیر همکاری لازم برای خدمت هر چه بیشتر به مردم جهت روان سازی امور داشته باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز