استاندار سیستان و بلوچستان :

توسعه بدون کشورهای همسایه معنایی ندارد

۱۳۹۵/۰۹/۱۶ - ۱۴:۳۵:۳۴
کد خبر: ۴۹۰۵۵۴
توسعه بدون کشورهای همسایه معنایی ندارد
در جلسه شورای برنامه‌ریزی سیستان وبلوچستان طرح توسعه سواحل مکران، بررسی شد .

به گزارش خبرگزاری برنا ، دراین جلسه مطالعات مشاور طرح ارائه شد که پس از بحث و بررسی و نقطه نظرات مقرر شد طرح به جهت بررسی بیشتر و نیز دریافت نقطه نظرات اعضاء شورای برنامه‌ریزی استان مورد کارشناسی بیشتر قرار گرفته و نتایج در جلسه فوق‌العاده ای مطرح شود.

استاندار دراین جلسه با گرامی داشت 16آذر روز دانشجو به مقام شامخ شهدای فرهنگ ودانش ادای احترام کرد.

هاشمی باانتقاد از جامع وکامل نبودن طرح توسعه سواحل مکران گفت: این طرح روند ناهماهنگی را درپیش گرفته وهیچ نشانی از توسعه درآن نمایان نیست.

وی ازقلم افتادن نقش همسایگان که شرکای منطقه ای استان می باشد را دراین طرح کم رنگ عنوان کرد وافزود: توسعه بدون کشورهای همسایه معنایی ندارد.

وی آبهای آزاد را یک سرمایه ی مشترک دریایی درسواحل مکران دانست وگفت: مشارکت تجاری باهم پیمانان ما درکشورهای عضو آیورا می تواند درتوسعه این سواحل موثرباشد استانداراستفاده ازقابلیت های گرمسیری وگردشگری استفاده ازظرفیت های بنادر ،ترانزیت، و فیبرنوری را دراین طرح ضروری عنوان کرد وگفت: سیستان وبلوچستان تنها استانی است که 51درصد مردم آن درروستاها زندگی می کنند وباید دراین طرح به تهدید جابجایی جمعیت توجه ویژه ای شود .

وی بااشاره به اینکه یک پنجم جمعیت استان درحاشیه 5شهر بزرگ زندگی میکنند گفت: حاشیه نشینی یک خطر جدی است و با تجمیع روستاها و اراائه خدمات مناسب بایست جلوی مهاجرت شتاب زده روستاییان را گرفت.

استانداربابیان اینکه تا پایان امسال جشن روشن شدن مشعل گاز بعد از 3دهه در زاهدان را خواهیم داشت توجه به توسعه بنادر جنوب استان باتوجه به تخلیه وبارگیری 8ونیم میلیون تن کالا از آنان را برای اتصال راه آهن به بندرچابهار ضروری عنوان کرد.

گفتنی است دراین جلسه که با حضور پیروز حناچی معاون وزیر و دبیر شورای عالی معماری و شهرسازی، سردار اسلامی معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، معاون وزیر صنعت و معدن برگزار شد.هرکدام ازمعاونین وزرا با ارائه گزارشی از اجرای طرح توسعه سواحل مکران آمادگی وزارت خانه خود را برای همکاری بیشتر بااین طرح اعلام کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز