معاون امور عمرانی استانداری لرستان:

حضور ۱۰۲ هزار نفر دانشجو در سطح دانشگاه های استان ظرفیتی برای عمران وآبادانی است

۱۳۹۵/۰۹/۱۷ - ۰۹:۴۲:۲۲
کد خبر: ۴۹۰۷۷۶
حضور ۱۰۲ هزار نفر دانشجو در سطح دانشگاه های استان ظرفیتی برای عمران وآبادانی  است
معاون عمرانی استاندار لرستان گفت:دولت اعتدال در لرستان، وارث ۷هزار میلیارد پروژه های نیمه تمام است.

به گزارش خبرگزاری برنا ازلرستان ،معاون عمرانی استاندار لرستان گفت:دولت اعتدال در لرستان، وارث ۷هزار میلیارد پروژه های نیمه تمام است. 

محمد اصلانی با بیان این مطلب در جمع دانشجویان دانشگاه پیام نور لرستان افزود: تورم در دولت قبل به 46 درصد رسیده بود واین در حالی بود که دولت مردانش قول تورم تک نرخی را داده بودند.

معاون عمرانی استانداربا اشاره به اثرات منفی تورم در دولت قبل تصریح کرد: دولت قبل قیمت بنزین را از 100 تومان به 700 تومان افزایش داده و قیمت هر کیلو مرغ رااز 2100 تومان به 6600 تومان افزایش و دلار را از 900 تومان به 3700 تومان افزایش داد.

وی با بیان اینکه دولت احمدی نژاد طرفی نرخ رشد اقتصادی که قرار بود دو رقمی شود را به زیر 6 درصد رساند،گفت: امروز وظیفه دانشجویان است که با روشنفکری عملکرد دولت تدبیر وامید را با دولت قبل مقایسه کنند.

اصلانی حضور 102 هزار نفر دانشجو در سطح دانشگاه های استان را ظرفیتی ارزیابی کرد و اظهار داشت : این ظرفیت پتانسیل مناسبی برای کمک به عمران و ابادانی استان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه لرستان برای رسیدن به میانگین کشوری نیازمند 20 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری است،گفت: ما در استان وارث 7هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام هستیم ،کدام عقل سلیم و انسان دلسوز این چنین چوب حراج به سرمایه های مملکت می زند؟

معاون عمرانی استاندار درآمدهای حاصل از فروش نفت در دولت قبل را 720 میلیارد دلار عنوان کرد و اظهار داشت: ،دانشحویان حق دارند بپرسند در کشور با این همه درآمد چه کار مثبتی صورت داده اند؟

وی گفت:دولت تدبیر وامید در لرستان واحد های نمونه ای مانند مجتمع کشت و صنعت ، فولاد ازنا، مواد غذایی گهر ، پارسیلون خرم آباد و نیروگاه 900 مگاواتی برق که در قبل تعطیل شده بودند را دوباره به بهره برداری رساند.

اصلانی با بیان اینکه برای نیروگاه 1000مگاواتی برق استان مبلغ 1600 میلیارد تومان اعتبار به تصویب رسیده است،گفت: برای احداث کارخانه لاستیک سازی لرستان مبلغ 1040میلیارد تومان به تصویب رسیده است و انعقاد اجرای آزاد راه خرم اباد _ اراک با 1200 میلیارد تومان در دولت تدبیر و امید انجام گرفته است.

وی بیان کرد: ترانزیت بزرگ راه و ازاد راه شماره 10 که از مرز بازرگان به بوشهر میرود را تلاش کردیم که از استان لرستان عبور دهیم که این مهم میتواند در رونق اقتصادی استان نقش به سزایی داشته باشد.

معاون عمرانی استاندار لرستان خاطر نشان کرد: بهره برداری از سدهای ایوشان، مروک، حوضیان و رودبار از جمله اقدامات خوب دولت تدبیر وامید در بخش آب بوده است.وی گفت: طول راههای چهار خطه استان از 271 کیلومتر به 450 کیلومتر در دولت تدبیر وامید افزایش یافته است

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز