استاندار کرمان مطرح کرد:

تدوین بسته فرهنگی از آثار فرهنگی و گردشگری استان

۱۳۹۵/۰۹/۱۷ - ۱۵:۱۰:۳۳
کد خبر: ۴۹۱۰۵۹
تدوین بسته فرهنگی از آثار فرهنگی و گردشگری استان
استاندار کرمان بر لزوم احیا و مرمت قلاع دختر و اردشیر شهر کرمان برای ثبت جهانی با استفاده از منابع داخلی و غیردولتی تاکید کرد و گفت: باید در کرمان آثار فرهنگی و مراکز گردشگری جهت قرار گرفتن در بسته فرهنگی، راه اندازی شود.
به گزارش خبرگزاری برنا از  کرمان؛ علیرضا رزم حسینی در جلسه بررسی پروژه مرمت و بازسازی قلاع دختر و اردشیر شهر کرمان، افزود: پروژه قلاع دختر و اردشیر این ظرفیت را دارد با جذب گردشگران داخلی و خارجی به عنوان پروژه قبل از اسلام، جایگزین برخی از پروژه های تاریخی شود.

رزم حسینی بر لزوم احیا و مرمت قلاع دختر و اردشیر شهر کرمان برای ثبت جهانی با استفاده از منابع داخلی و غیردولتی تاکید کرد و گفت: باید در کرمان آثار فرهنگی و مراکز گردشگری جهت قرار گرفتن در بسته فرهنگی، راه اندازی شود.

وی با اشاره به اینکه مجموعه قلاع دختر و اردشیر شهر کرمان باید 50 سال گذشته مرمت و بازسازی می شد، افزود: متاسفانه اختیارات لازم به افراد توانمند تفویض نمی شود و یا اینکه از افراد توانمند استفاده نمی گردد و همین امر موجب عقب اقتادگی کشور شده است.

استاندار کرمان با تاکید براینکه طرح نهایی احیا و مرمت قلاع دختر و اردشیر باید طی دو ماه آینده پس پیگیری های لازم توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ارائه شود، یادآورشد: در اجرای این پروژه باید در صورت ضرورت از نظر مشاوران مربوطه داخلی و خارجی استفاده شود.

وی به برگزاری عملیات اجرایی مرمت و بازسازی قلاع دختر و اردشیر ظرف مدت دو هفته آینده خبر داد.

رزم حسینی به تبدیل مجموعه تفریحی قائم به قطب گردشگری اشاره کرد و یادآورشد: برخی افراد برای سیاه نمایی فعالیت های دولت تدبیر و امید اظهار می دارند که دولت هیچ مبلغی را در پروژه های شهری کرمان هزینه نکرده است در حالیکه دولت فقط در پروژه زیرگذر آزادی بیش از 30 میلیارد تومان در حوزه زیرساختی هزینه در اختیار شهرداری کرمان قرار گرفته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز