استاندار قزوین:

راه اندازی قطار چین قزوین اروپا دور از دسترس نیست

۱۳۹۵/۰۹/۱۷ - ۱۵:۳۰:۲۲
کد خبر: ۴۹۱۰۸۰
راه اندازی قطار چین قزوین اروپا دور از دسترس نیست
فریدون همتی تاکید کرد: راه اندازی قطار چین- قزوین- اروپا از جمله آثار سرمایه گذاری خارجی در استان قزوین در آینده است که تحقق آن دور از دسترس نیست.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، فریدون همتی استاندار قزوین در دیدار با هیات اقتصادی چینی اظهار کرد: آمادگی های کامل در زمینه سرمایه گذاری خارجی وجود دارد و منتظر شنیدن سوت اولین قطار از چین به مقصد قزوین و پس از آن به اروپا هستیم.

همتی در دیدار با این هیات که متشکل از هفت نفر از سرمایه گذاران، مدیران اتحادیه حمل و نقل و ارتباطات کشور چین، مدیر مرکز هماهنگی شعبه پل زمینی و ارتباطی اتحادیه حمل و نقل و ارتباطات این کشور، معاون دبیرکل لجستیک پل زمینی و ارتباطی آسیا و اروپا، معاون مدیرکل شرکت خدمات ریلی بین المللی و معاون مدیر اتحادیه شهرهای جاده ابریشم بودند با بیان اینکه از ایجاد بندر خشک توسط چینی ها در قزوین حمایت می کنیم، افزود: همکاری با شرقی ها و به ویژه چینی ها با جدیت دنبال می شود چراکه بواسطه دوستی های این دو کشور موفقیت کشور چین را موفقیت جمهوری اسلامی می دانیم.

وی اضافه کرد: کاروانسرای سعد السلطنه قزوین در گذشته در مسیر راه ابریشم به عنوان بندر خشک محسوب می شده که از این رو این پروژه هم در مسیر احیای جاده مسیر ابریشم قرارداشته و کشور چین یکی از محورهای اصلی این راه به شمار می رود.

نماینده عالی دولت در قزوین در ادامه به اهمیت احیای جاده ابریشم اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های جدی احیای مسیر راه ابریشم است که همکاری با چینی ها هم در همین راستا می باشد.

همتی تصریح کرد: امنیت کشور چین و علاقه قزوین در زمینه مشارکت با چینی ها به عنوان یک زیرساخت اساسی زمینه را برای همکاری طرفین فراهم کرده است. استاندار قزوین اذعان کرد: برای قرارگرفتن در کنار سرمایه گذاران از بدو ورود به ایران  آمادگی کامل داریم و تمام مسائل مربوط به سرمایه گذاری را در سطح کشور پیگیری و دنبال خواهیم کرد.

در ادامه این دیدار، «یو جینگ یو» مدیرمرکز هماهنگی شعبه پل زمینی ارتباطی اتحادیه حمل و نقل و ارتباطات کشور چین گفت: مهمترین هدف از سفر این هیات تجاری و بازرگانی به قزوین توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری است که امیدواریم به نتایج خوبی دست یابیم.

یو جینگ یو افزود: برای امتداد مسیر ریلی جاده ابریشم که می تواند در کاهش هزینه های ترانزیت کالا در این مسیر موثر باشد مصمم هستیم و امیدواریم طرح های مهمی را در قزوین عملیاتی کنیم.

وی بیان کرد: بخشی از محموله هایی که از شهر «ای ایوو» چین به مقصد ایران با کشتی بارگیری می شود حدود ۴۰روز در راه است که با اجرای شبکه ریلی می توان این مدت را به ۲۰روز کاهش داد.

مدیر مرکز هماهنگی شعبه پل زمینی ارتباطی اتحادیه حمل و نقل و ارتباطات کشور چین تصریح کرد: باتوجه به حجم ۴۰میلیارد دلاری تجارت ایران و چین نیاز است با توسعه شبکه ترانزیت کالا و شبکه ریلی در راستای کاهش هزینه و زمان جابجایی اقلام تجاری اقدام شود که با استفاده از ظرفیت های موجود و همکاری مشترک می توانیم طرح های خوبی را اجرا کنیم.

یو جینگ یو یادآور شد: بیشتر محموله های چینی از طریق دریا به بندرعباس می رسد که تمایل داریم با توسعه مسیرهای ریلی در جهت افزایش روابط تجاری و بازرگانی و کاهش هزینه ها قدم برداریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز