زندگی با پول قابل معامله نیست!

۱۳۹۵/۰۹/۲۴ - ۰۹:۲۷:۰۱
کد خبر: ۴۹۳۶۳۳
زندگی با پول قابل معامله نیست!
زوج جوان وطبیعت دوست مهریه زندگی خود را سالانه کاشت 14 اصله نهال منظور کرده اند .

به گزارش خبرگزاری برنا و به نقل از مرکز اطلاع رسانی منابع طبیعی ، یک زوج جوان به نامهای فاطمه رضا زاده و پدرام پاشاییان هر دو دانش آموخته رشته کامپیوتر با گرایش هوش مصنوعی در مقطع کارشناسی ارشد ،مهریه زندگی خود را سالانه کاشت 14 اصله نهال منظور کرده  و می خواهند از امسال آن را در مناطق بیابانی اجرایی کنند تا الگویی باشد برای دوست داشتن و محبت به طبیعت و زندگی!

        این زوج جوان و طبیعت دوست برای ملاقات عمومی نزد معاون وزیر و رییس سازمان جنگل ها ،مراتع و آبخیز داری کشور آمده تا در خصوص فعالیت خود به منابع طبیعی توضیح دهند .

        خانم رضا زاده که از مردمان خونگرم و صمیمی منطقه بیابانی آران بیدگل و همسر ایشان پدرام پاشاییان که اهل منطقه جنگل خیز و سرسبز شمال کشور می باشند  درمحوطه سازمان جنگل ها به یمن سرسبزی زندگی، یک اصله نهال «باور» را تقدیم زمین کردند ، این زوج جوان در این زمینه گفتند:ما دنبال سود اقتصادی در ازدواج نیستیم واز آغاز زندگی مشترک به این باور رسیده ایم  که دوست داشتن و محبت در زندگی با پول قابل معامله و مقایسه نیست و با توجه به دغدغه ای که نسبت به تخریب محیط زیست داشتیم تصمیم گرفتیم که مهریه ای انتخاب کنیم که برای جامعه و محیط زیست سودمند و ماندگار باشد. ... و در این راه  برای نجات سرزمین هرگز چیزی بهتر از کاشت نهال و ایجاد پوشش گیاهی نیافتیم.

این جوانان طبیعت دوست ایرانی در ادامه سخنانش خاطر نشان ساختند: تمایل دارند کاشت نهال  در مناطق بیابانی و در انظار مردم صورت گیرد تا  زوج های جوان بیشتری در این عمل خیر شرکت نمایند.

    مهندس خداکرم جلالی در مورد این اتفاق  خوشایند گفت: شما با این اقدام ما را به گذشته های دور بردید. در گذشته برخی از مردم  درخت و غرس نهال را  مهریه زندگی خود قرار می دادند و حدود 5 تا 10 درخت به خصوص درختان مثمر و باروری را که یک خانواده می توانست با میوه آن زندگی یک سال خود را سر کند به عنوان مهر همسر قرار می دادند و اقدام شما در واقع زنده کردن آن سنت حسنه است و امیدوارم که چنین دیدگاهی که موجب رعایت حقوق و اخلاق زیست محیطی می شود به عنوان یک فرهنگ درجامعه نمود پیدا کند.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز