مدیرکل ورزش و جوانان استان:

آرا کمیته انضباطی هیات های ورزشی نباید به صورت قهری باشد/ پایگاه های قهرمانی و استعدادیابی همدان تجهیز می شود

۱۳۹۵/۰۹/۲۴ - ۰۹:۵۳:۰۱
کد خبر: ۴۹۳۶۴۱
آرا کمیته انضباطی هیات های ورزشی نباید به صورت قهری باشد/ پایگاه های قهرمانی و استعدادیابی همدان تجهیز می شود
منعم با بیان اینکه کمیته انضباطی باید در هیات های ورزشی شکل بگیرد افزود: کمیته انضباطی هیات های ورزشی باید طبق مقررات و آیین نامه های انظباطی عمل کنند و نباید برخورد ها و آرا به صورت قهری باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرکل ورزش و جوانان استان در جمع روسا و نواب رئیس هیات های ورزشی  با اشاره به توفیقات اداره کل ورزش و جوانان استان در سال جاری گفت: کسب رتبه  دستگاه برتر در جشنواره شهید رجایی، رتبه برتر علمی کاربردی تربیت بدنی همدان در بین علمی کاربردی های کشور و کسب رتبه برتر در حوزه پژوهش در بین اداره کل ورزش و جوانان کشور نمونه ای از این توفیقات بوده است.

وی از حضور دکتر سلطانی فر در راس وزارت ورزش و جوانان ابراز خرسندی کرد و حضور او را نقطه قوت ورزش کشور دانست: دکتر سلطانی فر تجارب اجرایی ارزنده ای در سطوح مختلف داشته اند، مدیریت در استانها را هم تجربه کرده اند، در سازمان تربیت بدنی منشأ خدمات خوبی بوده اند و ایشان مدیری مجرب، متعهد و کارآمد هستند و چون در عرصه های مختلف منشأ خیر و اثر بوده اند در ورزش هم حضورشان با اثرات مثبتی همراه خواهد بود.

رسول منعم با اشاره به تغییرات صورت گرفته در شهرستانهای ملایر و نهاوند گفت: یکی از مهمترین اقدامات ما تلاش برای استفاده از ظرفیت‌های درون سازمانی برای انتخاب مدیران در بخش‌های مختلف است.

وی با اشاره به پیامدهای مثبت این اقدام، افزود: این کار سبب افزایش خودباوری و ارتقاء سطح توانمندی های کارکنان و رسیدن سازمان به خودکفایی مدیریتی می شود.

وی با اشاره به شکل کمیته مستعدین بازیهای المپیک و بازیهای آسیایی افزود: این کمیته با هدف حضوری موفق و شایسته در بازی های المپیک 2020 توکیو و بازی های آسیایی جاکارتا - پالمبانگ 2018 از دو ماه قبل شکل گرفته و شناسایی و حمایت از ورزشکارانی که شانس مدال‌آوری و کسب موفقیت در این مسابقات مهم ورزشی را دارند از جمله اهداف این کمیته است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان از برگزاری نخستین جشنواره استعدادیابی ورزشی در رده سنی 8 تا 14 سال خبر داد و افزود:‌ این استعدادیابی ورزشی به منظور شناسایی نونهالان و نوجوانان مستعد قهرمانی در سطح استان برنامه‌ریزی شده تا با این امر زمینه برای توسعه استعدادهای این افراد و پیشرفت ورزش استان فراهم شود.

وی با بیان اینکه جشنواره همگانی استعدادیابی در 6 رشته ورزشی در همدان برگزار می‌شود گفت: این رشته‌ها با انتخاب وزارت ورزش و جوانان و بر اساس عملکرد اداره‌کل ورزش و جوانان استان‌ها از سال ۹۰ تا ۹۳ که در اردوهای تیم ملی ورزشکاران حضور داشتند، تعیین شده و انتخاب‌ها در موفقیت آن استان در مسابقات قهرمانی کشور، قهرمانی آسیا و یا المپیک مدنظر بوده است.

منعم از تجهیز مرکزهای استعدادیابی و پایگاه های قهرمانی استان همدان خبر داد و گفت: پایگاه‌های قهرمانی برای پرورش ورزشکاران در عرصه های ملی و بین المللی و شناسایی استعدادهای ورزشی است.

وی افزود: در دوسال گذشته با تماس های مکرر با وزارت ورزش و جوانان و کارشناسان پایگاه قهرمانی وزارت ، خواستار خرید تجهیزات برای پایگاه بودیم و در این راستا با حمایت وزارت ورزش  و جوانان شرایط لازم برای کمک و خرید وسایل و تجهیزات و جابجایی مکان پایگاه قهرمانی نیز مهیا شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان با بیان اینکه کمیته انضباطی باید در هیات های ورزشی شکل بگیرد افزود: کمیته انضباطی هیات های ورزشی باید طبق مقررات و آیین نامه های انظباطی عمل کنند  و نباید برخورد ها و آرا به صورت قهری باشد.

وی بیان کرد: اعتبارات دولتی به هیچ عنوان پاسخگوی توسعه ورزش همگانی و قهرمانی استان نبوده و اگر خیرین ورزش یار به کمک این حوزه نیایند، بسیاری از طرح های عمرانی و حتی رشته های ورزشی با مشکلات عدیده مواجه خواهد شد.

منعم با اشاره به فعالیت مجمع خیرین ورزشی یار همدانتصریح کرد: مجمع خیرین ورزش‌یار همدان به صورت سراسری از طریق وزارت ورزش و جوانان و با اهداف مشخص و هدفمند و با مدیریت آقای سبزواری فعالیت خود را در همدان آغاز کرده است.

وی ادامه داد: فعالیت خیرین در حوزه ورزش برای کمک به تکمیل و یا ساخت فضاهای ورزشی محدود نمی شود بلکه می تواند به اهدای زمین برای ساخت سالن های ورزشی، کمک به تیم ها و انجام برنامه های ورزشی و دیگر برنامه ها نیز ختم شود.

منعم با اشاره به برگزاری کلاس های داوری و مربیگری اظهار داشت: توجه به برگزاری دوره های آموزشی بر اساس علم روز یکی از نیازهای ضروری است و به همین دلیل این مهم باید در اولویت فعالیت هیات های ورزشی استان همدان قرار گیرد.

وی افزود: برای رشد و ارتقا سطح هرچه بهتر و بیشتر ورزش باید از علم و ورزش که دو مقوله جدا نشدنی از هم هستند بتوانیم در ارتقا ورزش استان استفاده مناسب تری کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اظهار داشت: کلیه دوره های کوتاه مدت مربیگری سطوح یک، دو و سه یا دیگر دوره های آموزشی که از سوی هیأت های ورزشی برگزار می شود باید با آئین نامه منطبق باشد.

وی در پایان بر برنامه ریزی مناسب برای برگزاری هرچه با شکوه تر دهه فجر تاکید و افزود: هیات های ورزشی سعی کنند توجه ویژه به برگزاری مسابقات دهه فجر داشته باشند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز