دبیر جمعیت حامیان انقلاب اسلامی فارس:

انتخاب شیراز به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام فرصتی ارزشمند است

۱۳۹۵/۰۹/۲۸ - ۰۸:۲۶:۵۸
کد خبر: ۴۹۴۸۱۷
انتخاب شیراز به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام فرصتی ارزشمند است
دبیر جمعیت حامیان انقلاب اسلامی در استان فارس گفت: انتخاب شیراز به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام فرصتی ارزشمند برای جامعه اسلامی و این استان است.
به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس ، علی رهایی با بیان اینکه تلاش های اداره کل ورزش و جوانان استان فارس برای کسب عنوان پایتخت جوانان اسلام برای شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران ستودنی است، افزود: انتخاب شیراز در سومین اجلاس سازمان همکاری اسلامی به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام فرصتی است تا ضمن معرفی ظرفیت های و پتانسیل های مذهبی این شهر در جذب توریسم و استفاده معرفی ظرفیت های فرهنگی و تاریخی استان فارس نیز گام هایی برداشته شود.
وی با بیان اینکه گرفتن چنین عنوانی برای شیراز با وجود تلاش های کشورهای عربی منطقه و شهرهای رقیب داخل کشور قابل تقدیر است، ادامه داد: متاسفانه استان فارس و شهر شیراز تا کنون به رغم داشتن ظرفیت های گسترده در بخش های مختلف فرهنگی، مذهبی، اقتصادی، علمی و اجتماعی نتوانسته است به خوبی از این ظرفیت ها استفاده و آن را به جامعه جهانی معرفی کند.
دبیر جمعیت حامیان انقلاب اسلامی استان فارس با اشاره به نامگذاری شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران به فرموده مقام معظم رهبری گفت: این نامگذاری یک ظرفیت بسیار خوبی است اما به دلیل عدم برنامه ریزی مناسب نتوانسته ایم از آن استفاده و بهره برداری مناسب را داشته باشیم.
رهایی بیان کرد: می توانیم با تجمیع سه نامگذاری پایتخت فرهنگی ایران، سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی و پایتخت جوانان جهان اسلام هم در بعد مادی و هم در بعد معنوی استان گام های موثری برداریم.
وی ادامه داد: شیراز و فارس آنقدر ظرفیت دارد که اگر از این ظرفیت ها به خوبی استفاده شود می تواند مشکل اشتغال نه تنها استان فارس بلکه استان های همجوار را حل کند که این امر مستلزم دوری از سیاست زدگی همراه با اتحاد و همدلی در راستای منافع مشترک یعنی توسعه پایدار شهر و استان است.
 دبیر جمعیت حامیان انقلاب اسلامی در استان فارس تاکید کرد: از آنجا که درآمد بسیاری از مردم استان فارس کشاورزی است با توجه به خشکسالی های پیاپی باید فکر جایگزین برای اشتغال مردم باشیم و بهترین جایگزین استفاده از ظرفیت های تاریخی، فرهنگی و مذهبی استان است که امروز یک فرصت مناسب یعنی کسب عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام را اداره کل ورزش و جوانان فارس ایجاد کرده است.
رهایی با بیان اینکه تمامی دستگاه ها به صورت فراجناحی و در راستای توسعه پایدار شیراز باید یاری رسان اداره کل ورزش و جوانان استان فارس در راستای استفاده کامل در تمامی حوزه ها با عنوان پایتخت جوانان اسلام باشند، تصریح کرد: می توان بعد از برگزاری اجلاس رسانه ها و خبرنگاران جوان جهان اسلام در شیراز ، یک اجلاس بین المللی با حضور جوانان جهان اسلام در سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران برگزار کرد و با برنامه ریزی مناسب از ظرفیت این اجلاس به خوبی بهره برداری کرد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز