معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی:

استعدادیابی ورزشی در داشتن قهرمانان ورزشی تاثیر بسزایی دارد

۱۳۹۵/۱۰/۰۳ - ۱۰:۵۷:۱۱
کد خبر: ۴۹۷۱۱۳
استعدادیابی ورزشی در داشتن قهرمانان ورزشی تاثیر بسزایی دارد
معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی گفت: برای داشتن قهرمانان بزرگ در دوران جوانی و بزرگسالی بایستی استعدادها را در دوران نونهالی شناسایی کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، هوشنگ ولی‌پور عنوان کرد: جشنواره استعدادیابی از اول دی ماه در شش رشته ورزشی جودو، شنا، والیبال، تیر و کمان، هندبال و اتوموبیلرانی آغاز شده است که در تمامی این رشته ها برای دختران و پسران استان خراسان رضوی استعدادیابی صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: طی هماهنگی با دفتر استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان کشور و فدراسیون های مرتبط ، فرم های استعدادیابی در رشته های مختلف دریافت شده است که در این جشنواره کودکان توسط کارشناسان از نظر فیزیکی و استعداد مورد بررسی قرار می گیرند.

ولیپور اظهار کرد: جشنواره استعداد یابی در سالن ای ورزشی اختصاصی شهرهای مشهد، سبزوار، نیشابور و چناران برگزار می شود و خراسان رضوی تنها استانی است که در سایر شهرستان های دارای پتانسیل ورزشی این جشنواره را برگزار می کند. به عنوان مثال جودو در چناران اصلی ترین رشته ورزشی به شمار می رود و این شهرستان دارای بازیکن جودوکار المپیک می باشد.

دبیر کمیته برگزاری جشنواره استعدادیابی ورزشی استان خراسان رضوی با اشاره به لاینفک بودن مقوله استعدادیابی و ورزش قهرمانی گفت: مرحله پس از این استعدادیابی آغاز استعداد پروری است که هر کدام از هیات های ورزشی برنامه هایی را در این خصوص دارا هستند.

ولیپور در پایان اعلام کرد: دفتر استعدادیابی اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی و پایگاه قهرمانی استان خراسان رضوی برنامه های ویژه ای برای استعداد پروری و با هدف افزایش قهرمانان ورزشی و صرفه جویی در منابع ورزشی پیش بینی کرده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز