در طی مراسمی با حضورمعاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش لرستان انجام شد؛

از ۳۴نفر از مربیان ، ورزشکاران و قهرمانان مدال آور آموزش و پرورش استثنایی تجلیل شد

۱۳۹۵/۱۰/۰۶ - ۰۹:۰۱:۴۹
کد خبر: ۴۹۸۲۰۳
از ۳۴نفر از مربیان ، ورزشکاران و قهرمانان مدال آور آموزش و پرورش استثنایی تجلیل شد
در مراسمی با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش لرستان از 34نفر از مربیان ، ورزشکاران و قهرمانان مدال آور آموزش و پرورش استثنایی تجلیل شد

به گزارش خبرگزاری برنا ازلرستان ،معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش لرستان در این جلسه بااشاره به ظرفیت بالقوه دانش آموزان با نیازهای ویژه گفت : هر چه در زمینه ورزش هزینه شود  به نوعی سرمایه  گذاری برای توسعه و پیشرفت آینده است.  فرید بهرامی افزود : موفقیت ورزشکاران معلول نشان از خودسازی و خودباوری آنهاست و باید به عنوان الگو به جامعه معرفی شوند.

وی کسب افتخارات دانش آموزان با نیازهای ویژه را افتخاری بزرگ و سرمایه ای  عظیم دانست و تاکید کرد :  کسب هر افتخاری توسط این دانش آموزان در میادین ملی و بین المللی پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی را به اهتزار درمی آورد و مایه غرور ملی می‌شود.

بهرامی  با بیان اینکه این ورزشکاران الگوهای جامعه هستند و باید آنها را به نسل جوان معرفی کرد، افزود: این افتخارآفرینی آنها در حال معلولیت نشان از خودباوری و اعتماد به نفس آنها دارد و باید به انحاء مختلف به افکار عمومی اطلاع رسانی شود .

وی در ادامه افزود : امروز ورزش به عنوان تاثیرگذارترین عامل اجتماعی جهت ایجاد غرور ملی و افزایش سلامت و شادابی جامعه از سوی تمامی کشورها پذیرفته شده و دولت مردان دنیا سعی دارند از حضور معلولین در ورزش جهت افزایش سلامت روحی و  روانی آنان بهره ببرند.

بهرامی بر این نکته تاکید کرد که فعالیت های بدنی مستمر و مناسب معلولین بر میزان برخورداری آنان از سلامتی و کاهش عوارض ثانویه معلولیت تاثیری محسوس دارد و افزود :

با آموزش دادن به  خانواده های معلولان  می توان هزینه های کمتری در آینده صرف کرد و می توان اراده و عزم فرد معلول را به زندگی و کارهای روزمره زیاد نمود.

وی در  ادامه به اهداف ورزش معلولان اشاره کرد و افزود :  جلوگیری از معلولیت بیشتر، جلوگیری از افسردگی در افراد معلول و داشتن زندگی با نشاط ،  بالا بردن امید به زندگی در افراد معلول و  

 افزایش روابط اجتماعی و اعتماد به نفس در افراد معلولاز جمله اهدافی است که در ورزش معلولان به آن توجه می شود .

بهرامی در پایان سخنان خود به ارتقاء زیر ساخت های ورزش معلولان در استان اشاره کرد و گفت : در حال حاضر  دانش آموزان با نیازهای ویژه پیشرفت های خوبی در میادین ورزشی دارند و انتظار می رود با تقویت و حمایت این توفیقات بیشتر شود .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز