مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان عنوان کرد:

کسب مقام دوم کشوری لرستان در تعداد پرندگان

۱۳۹۵/۱۰/۰۸ - ۱۳:۲۰:۵۲
کد خبر: ۴۹۹۳۷۲
کسب مقام دوم کشوری لرستان در تعداد پرندگان
مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: استان مقام دوم کشور از نظر تعداد گونه پرندگان را داراست.

به گزارش خبرگزاری برنا ازلرستان ؛مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: استان مقام دوم کشور از نظر تعداد گونه پرندگان را داراست.

مهندس مهرداد فتحی‎بیرانوند اظهار کرد: بر اساس گزارش تحلیلی جمع بندی سرشماری پرندگان خشکی‎زی و حائز اهمیت ملی و بین‎المللی ایران در سال 94 که توسط معاونت محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست منتشر شده استان لرستان مقام دوم کشور از نظر تعداد گونه پرنده را دارا است.

وی اضافه کرد: مجموع گونه‎های پرنده شمارش شده در سطح کشور 238 گونه بوده که این تعداد در استان لرستان 135 گونه است. به عبارتی بیش از 50 درصد گونه پرندگان کشور در استان لرستان موجود هستند.

فتحی‎بیرانوند ادامه داد: در ارزیابی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گزارش سرشماری پرندگان استان در سال 94، از لحاظ کیفیت و صحت و دقت حائز رتبه خیلی خوب شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان تصریح کرد: با توجه به شرایط اقلیمی استان نزدیک به 5 درصد گونه پرندگان مهاجر هستند که معمولا در فصل‎های سرد به تالاب‎های استان بویژه به تالاب‎های پلدختر مهاجرت می‎کنند.

وی با بیان اینکه تعداد جمعیت پرندگان ارزشمند شمارش شده در سال 94، 106 هزار قطعه در سه منطقه حفاظت شده و 7 منطقه آزاد است، افزود: سرشماری پرندگان در دو نوبت در سال( نیمه اول و نیمه دوم ) با روش واحد مناسب در تاریخ معین و همسان در تمامی عرصه در مناطق تحت مدیریت ومناطق آزاد و مهم انجام می‎شود و هدف از سرشماری دستیابی به اهمیت هر یک از مناطق در حمایت و پشتیبانی از جمعیت گونه‎های مورد نظر، ارزیابی کیفی مدیریت حفاظت از مناطق و گونه ها در میان مدتشناسایی گونه‎های منطقه و بررسی پایداری جمعیت به منظور برنامه ریزی جهتحفاظتاست.

فتحی‎بیرانوند بیان کرد: غنای پرندگان ایران ناشی از موقعیت جغرافیایی ویژه آن و قرارگیری در مسیر کریدورهای مهاجرتی پرندگان است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز