سرپرست دانشگاه شیراز:

سلیقه های فردی را نباید در حوزه فرهنگی دخالت دهیم

۱۳۹۵/۱۰/۱۱ - ۱۶:۱۱:۲۳
کد خبر: ۵۰۰۴۱۵
سلیقه های فردی را نباید در حوزه فرهنگی دخالت دهیم
سرپرست دانشگاه شیراز گفت: سلیقه های فردی را نباید در حوزه فرهنگی دخالت دهیم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از فارس، دکتر ابراهیم گشتاسبی راد در نخستین نشست خبری خود، به عنوان سرپرست دانشگاه شیراز ضمن قدردانی از تلاش های استاندار، وزیر علوم، رئیس قوه قضاییه، مدیرکل دادگستری استان فارس و سایر مسئولان کشوری و استانی به خاطر به تعویق انداختن احکام صادر شده برای دانشگاه شیراز ، اظهار امیدواری کرد که در یک فضای آرام، دانشگاه بتواند به وظایف خود در قبال توسعه علمی و فناوری و همکاری و تعامل با بخش های مختلف جامعه بپردازند.
گشتاسبی راد به بیان گوشه ای از فعالیت های صورت گرفته در این دانشگاه در حوزه های مختلف پرداخت و گفت: باید آرامش و همدلی در فضای دانشگاه برقرار باشد تا فعالیت های دانشگاه در چهارچوب قانون به پیش برود.
وی نخستین اولویت کاری خویش را ایجاد آرامش در فضای دانشگاه عنوان و خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط کشوری و انتخابات پیش رو، تمام تلاش مجموعه مدیریت دانشگاه بر آن است که در یک فضای آرام توأم با شور و نشاط، برنامه ها در دانشگاه شیراز اجرا شود.
دکتر گشتاسبی توسعه زیرساخت ها بویژه در بخش پژوهش را اولویت دوم کاری خویش برشمرد و اظهار داشت: امسال سال سختی را از نظر مالی داشته ایم و نزدیک به 15 میلیارد تومان از اعتبارات دانشگاه شیراز در اختیار این دانشگاه قرار نگرفت.
وی بیان داشت: اگر اعتبارات تخصیص یافته برای دانشگاه محقق شود، قطعا دانشگاه به سمت توسعه زیرساخت های پژوهشی و تحقق دانشگاه نسل سوم پیش خواهد رفت.
سرپرست دانشگاه شیراز در خصوص استراتژی فرهنگی دانشگاه شیراز هم گفت: کار در حوزه فرهنگ سخت می باشد و دیدگاه های متعددی در این زمینه وجود دارد، اما سلیقه های فردی را نباید در حوزه فرهنگی دخالت دهیم و کلیه برنامه های دانشگاه براساس قوانین بالا دستی و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام می شود.
گشتاسبی به موضوع تولید در دانشگاه هم اشاره کرد و گفت: وظیفه اصلی دانشگاه تولید علم است و مقاله در حقیقت نتیجه زحمات علمی اعضای هیئت علمی و دانشجویان می باشد.
وی افزود: کار علمی به خصوص در حوزه تحصیلات تکمیلی با ایده های نو همراه است و سازمان های مختلف و بخش خصوصی می توانند از نتیجه تلاش علمی صورت گرفته در دانشگاه بهره ببرند.
سرپرست دانشگاه شیراز بیان داشت: باید کوشش زیادی برای توسعه و گسترش شرکت های فناور و دانش بنیان صورت گیرد تا برای نخبگان کشور اشتغال ایجاد شود.
گشتاسبی با تأکید بر ضرورت تقویت ارتباط دو دانشگاه شیراز و علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: این دو دانشگاه می توانند همکاری موثر داشته باشند و یکدیگر را تقویت نمایند.
وی، با بیان اینکه فعالیت تشکل ها در دانشگاه براساس آئین نامه ها و قوانین صورت می گیرد افزود: وظیفه اصلی دانشگاه فعالیت در حوزه های علمی- پژوهشی است و امید آن می رود که این فعالیت ها توسط رسانه های در جامعه بیش از پیش انعکاس یابد.
سرپرست دانشگاه شیراز به موضوع درآمد پایدار دانشگاه نیز اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی های مختلفی انجام شده تا وابستگی از بودجه دولتی کاهش یابد و دانشگاه بتواند در سالهای آتی تقریباً نیمی از بودجه خویش را خارج از منابع دولتی تأمین کند.
وی خاطرنشان کرد: سالانه حدود 600 پایان نامه دکترا و نزدیک به 2 هزار پایان نامه کارشناسی ارشد در دانشگاه شیراز دفاع می شود که هر کدام از اینها شامل ایده های نو و بدیع می باشد و می تواند مشکلی را حل کند.
گشتاسبی گفت: دانشگاه شیراز در حوزه تحصیلات تکمیلی به دنبال توسعه و گسترش است و به سمت آن می رود که رشته های مورد نیاز جامعه را ایجاد نماید و گسترش دهد.
وی به موضوع خدمات رسانی مشاوره ای در حوزه های مختلف توسط دانشگاهیان اشاره و خاطر نشان کرد: هم اکنون حدود 20 درصد از هیأت علمی دانشگاه شیراز با مجموعه های خارج از دانشگاه قرارداد دارند و دانشگاه به دنبال آن است که در زمینه های خاص مشاوره های علمی تخصصی به جامعه ارائه نماید.
گشتاسبی در باره ضرورت بهسازی زیر ساخت های دانشگاه گفت: در این مدت کارهای خوبی صورت گرفته که از نمونه های آن می توان به بهسازی و نو سازی خوابگاه های دانشگاهی، آشپزخانه و سلف سرویس های دانشجویی نامبرد برد؛ اما با توجه به قدمت دانشگاه شیراز نیاز است که بیش از پیش به این امور اعتبارات کافی تخصیص یابد.
سرپرست دانشگاه شیراز در پایان سخنانش از خیّرین و نیکوکاران دعوت نمود تا با دانشگاه شیراز در زمینه ایجاد خوابگاه های دانشجویی همکاری نمایند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز