نوزدهمین نشست کتابخوان مدرسه ای شهرستان قدس برگزار شد

۱۳۹۵/۱۰/۱۳ - ۱۳:۵۶:۴۴
کد خبر: ۵۰۱۲۲۷
نوزدهمین نشست کتابخوان مدرسه ای شهرستان قدس برگزار شد
به همت افسر راسخی کتابدار کتابخانه مرکزی شهرستان قدس نوزدهمین نشست کتابخوان مدرسه ای در مدرسه دخترانه سعادت این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبر گزاری برنا در تهران، عالیه یوسفی سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قدس با اعلام این خبر گفت: صبح امروز به همت افسر راسخی کتابدار کتابخانه مرکزی شهرستان قدس نوزدهمین نشست کتابخوان مدرسه ای با حضور تعدادی از دانش آموزان مدرسه سعادت در این مدرسه برگزار شد.

در این نشست 6 نفر به معرفی کتاب های خوانده شده خود پرداختند که عبارتند از:

کتاب «لستر تجربه خوبی به دست می آورد» نوشته «جیل مورابی» ترجمه «مصطفی رحماندوست» ارائه توسط آیدا دوستی دانش آموز پایه پنجم/ «لستر» که مشغول انجام حرکات نمایشی با اسکیت برای فیل‌ کوچولو بود، باعث شکسته شدن مجسمه فیل صورتی‌رنگ ماما پاگنده می‌شود. او نخست خطایش را پنهان می‌کند و به کمک «لورا» در صدد جبران آن برمی‌آید. اما کمی بعد مسئولیت کارش را می‌پذیرد و موضوع را به مادر می‌گوید. مخاطبان این داستان که از مجموعه «خانواده پاگنده‌ها» به چاپ رسیده، گروه سنی «ب» و «ج» هستند.»

کتاب «قهوه ای» نوشته «لاله جعفری» ارائه توسط ستایش حبیب زاده دانش آموز پایه پنجم/ کتاب مصوّر حاضر، اوّلین مجلّد از مجموعه «بازی‌های تهران قدیم» است. در این کتاب تعدادی از بازی‌های سنّتی ایران به مخاطبان گروه‌های سنّی (ج) و (د) معرفی و ضمن شرح چگونگی بازی‌ها، فواید آن بازی را برای بچّه‌ها بیان کرده است.

 

کتاب «دوست خدا: قصه حضرت محمد (ص)» نوشته «بهروز رضایی کهریز» ارائه توسط معصومه احدزاده دانش آموز پایه پنجم/ این کتاب درباره زندگینامه پیامبر رحمت و دوستی حضرت محمد(صلوات الله علیه و آله و سلم) است. «دوست خدا» از مجموعه کتاب‌های قصه‌های خدا است که به زبان کودکان به شناخت حضرت محمد (صلوات الله علیه و آله و سلم) آخرین پیامبر خدا می‌پردازد.

کتاب «سفر به سرزمین آفتاب» نوشته «مهری ماهوتی» ارائه توسط زهرا بنی بیات دانش آموز پایه پنجم/ این کتاب مصور برای گروه سنی «ب و ج» تالیف شده است و داستان سفر خیالی جویبار به همراه یک آفتاب پرست است که سرانجام با ورود به سرزمین خشک، سبب رویش سبزه‌ها و گل‌ها می‌شوند.

کتاب «وقتی آقاجان دستگیر شد» نوشته «داوود امیریان» ارائه توسط هانیه شاهرودی دانش آموز پایه پنجم/ این کتاب مجموعه ای از چندین داستان است. «وقتی آقاجان دستگیر شد» نام اولین داستان این مجموعه است که به عنوان نام کتاب نیز انتخاب شده است. «سبقت»، «فریاد بی صدا»، «دیوار کج»، «مرضیه»، «آخرین مبارز سیاسی»عنوان دیگر داستان های این مجموعه است.

کتاب «بگو ما هم بخندیم5» نوشته «شهرام شفیعی» ارائه توسط مرضیه الیاسیان دانش آموز پایه پنجم/ مجموعه‌ای از جوک‌های تالیفی شهرام شفیعی در قالب یک مجموعه 9 جلدی از سوی نشر پیدایش به چاپ رسیده است. «بگو ما هم بخندیم»، علاوه بر رعایت ساختار لطیفه که کوتاه و نکته‌سنج است، از زبانی ساده و روان برخوردار است و جنبه تالیفی دارد.

گفتنی است این نشست مورد استقبال بسیار زیاد دانش آموزان قرار گرفت.

در انتها از دانش آموزان با جوایزی از طرف اداره کتابخانه های عمومی شهرستان تقدیر شد.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز