با حضور معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران

مدیران جدید هنرستان های هنرهای زیبای پسران و دختران و هنرستان کمال الملک معرفی شدند

۱۳۹۵/۱۰/۱۴ - ۰۹:۰۸:۵۴
کد خبر: ۵۰۱۴۸۰
مدیران جدید هنرستان های هنرهای زیبای پسران و دختران و هنرستان کمال الملک معرفی شدند
مراسم تکریم و معارفه مدیران هنرستان هنرهای زیبای پسران و دختران و هنرستان کمال الملک با حضور محمد حسین اسماعیلی ، عاشوری مسئول امور هنرستان ها، مدیران هنرستان های هنرهای زیبا و موسیقی، اساتید هنرستان های هنرهای زیبا و کمال الملک و اعضای انجمن اولیا و مربیان برگزار گردید.

به گزارش خبر گزاری برنا در استان تهران؛ در این مراسم خانم فرحناز نخعی به عنوان مدیر هنرستان کمال الملک، خانم مهدیه حسنی به عنوان مدیر هنرستان هنرهای زیبای دختران و آقای احسان آقایی به عنوان مدیر هنرستان هنرهای زیبای پسران معرفی شدند و از زحمات خانم ها عذرا خورشیدی و پریسا زهتابیان و آقای احمد رویایی مدیران قبلی این هنرستان ها تجلیل شد.

در ابتدای مراسم احمد رویایی مدیر هنرستان ضمن تشکر و سپاس از همکاران و اساتیدی که از سال ٨٦ تاکنون با وی همکاری داشتند و در راه پیشبرد اهداف هنرستان کمک نمودند، گفت: بنده از سال ٨٦ سکان هدایت هنرستان را برای بار دوم بر عهده گرفتم و هر سال شاهد برنامه جدیدی بودیم چه از نظر عمرانی مثل ساخت کارگاه ها، نگارخانه، سالن آمفی تئاتر و .... و از چه نظر برنامه ریزی درسی و هنری که با بزرگداشت استاد ابراهیم فرجی آغاز شد و با نمایشگاه آثار گنجینه هنرستان در موسسه صبا که با نجات و بازسازی ٥٠ اثر ارزشمند از گنجینه هنرستان همراه بود که هم اکنون با دقت در گنجینه هنرستان نگهداری می شود و نمایشگاه و جشن شصتمین سالگرد تاسیس هنرستان با همکاری موزه هنرهای معاصر و کمک های  بی دریغ آقای آقایی ادامه پیدا کرد که فکر می کنم یکی از بهترین نمایشگاه های سال در موزه هنرهای معاصر تهران بود.

وی ادامه داد: چاپ کتاب «پیچ شمیران١٣٣٢» نیز یکی از کارهای مهم و خوبی بود که به مناسبت شصتمین سالگرد هنرستان انجام گرفت و در این کتاب شرح دادیم که هنرستان نه تنها تا دهه ٥٠ بلکه در دهه ٦٠ و ٧٠ نیز هنرمندان بزرگ و نامداری را تحویل جامعه هنری ایران داده است.

در ادامه عذرا خورشیدی مدیر هنرستان کمال الملک نیز با ارائه گزارش مختصری از دوران مدیریت خود در هنرستان های مختلف هنری ارشاد گفت: من و استاد رویایی از قدیمی ترین کارمندان حال حاضر وزارت ارشاد هستیم که در عرصه هنری مشغول به فعالیت می باشیم و بنده در این سی سال خدمت در چهار هنرستان هنری ارشاد خدمت کرده ام که بسیار خاطرات زیبایی از هنرستان ها دارم و بسیاری از شاگردان من هم اکنون هنرمندان بزرگی هستند، من وقتی نمایشگاه های آنان را می بینم به آنها افتخار و به خود می بالم که در دوره مدیریتم توانسته ام هنرمندان خوبی از هنرستان به جامعه تحویل دهم و خداوند را شکر می کنم که توانستم کارهایی را که برای هنرستان تجسمی دختران در نظر داشتم در طول دوران مدیریتم به انجام و ثمر برسانم و به عنوان فارغ التحصیل، استاد و مدیر هنرستان قول می دهم که همیشه در کنار هنرستان باشم و خود را جزئی از هنرستان می دانم و از کسانی که در طول خدمتم در هنرستان ها من را یاری داده اند، سپاسگزاری کرده و قدردان تلاش هایشان هستم.

در ادامه اسماعیلی معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران گفت: هنرستان ها مکانی ارزشمند است و همه ما نسبت به آن تعلق خاطر داریم و خودمان را جزئی از این هنرستان ها می دانیم، به خصوص آقای رویایی و خانم خورشیدی که بی شک بخشی جدایی ناپذیر از تاریخ این هنرستان ها خواهند بود و اسم ایشان در تاریخ این دو هنرستان جاودان خواهد ماند که ارزش زیادی دارد و من از این بابت به ایشان تبریک می گویم.

اسماعیلی افزود: هنرستان های هنری ما قدمت دیرینه ای دارند و خاستگاه بسیاری از هنرمندان و بزرگان فرهنگ و هنر این سرزمین هستند و خدمت در چنین فضاهای مقدسی شایسته انسانهای مقدس است و حضور و خدمت در این فضا افراد لایقی را چه در جایگاه معلم یا مدیر یا کارمند می طلبد. مخصوصا مدیریت در این هنرستان ها بار سنگینی است که بر دوش مدیران نهاده می شود و آقای رویایی و خانم خورشیدی در طول دوران مدیریت خود از عهده این مسئولیت برآمده و دوران درخشانی را در این هنرستان ها رقم زده اند.

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران خاطر نشان کرد: گردهمایی امروز به خاطر تجلیل و تقدیر از این عزیزان است و علیرغم علاقه ما به ادامه حضور این عزیزان در پست مدیریت هنرستان ها، اما بنا به تنگناهای اداری و لزوم اجرای قانون این دو عزیز به افتخار بازنشستگی نائل آمده اند و البته ما درصدد هستیم تا از استاد رویایی و خورشیدی درخواست نماییم در جایگاه دیگری به مجموعه ارشاد و هنرستان ها کمک نمایند، چرا که وجود چنین اشخاصی به عنوان سرمایه ای محسوب می شود و ما از این سرمایه ها، تجربه ها و مشاوره در جایگاهی از جمله شورای صدور مجوزهای هنری و انجمن هنرهای تجسمی استان تهران استفاده خواهیم نمود چرا که برای هنر و هنرمندان پایانی متصور نیست و هنرمندان همواره منشا اثر بوده و هستند و خواهند بود.

اسماعیلی در پایان سخنان خود گفت: ما برای تغییر و تحولات از نیروهای ارزشمند خود هنرستان ها استفاده کرده ایم. آقای آقایی با سوابق مدیریتی درخشان در موزه هنرهای معاصر تهران و هنرستان موسیقی پسران و سایر مسئولیت هایی که در    بخش های مختلف هنری برعهده داشتند، به عنوان مدیر هنرستان هنرهای زیبای پسران انتخاب گردیده اند و خانم نخعی با بیش از ٢٠ سال حضور مداوم و سابقه خدمت در هنرستان کمال الملک به دلیل آشنایی با نقاط ضعف و قوت این هنرستان بهترین فرد برای مدیریت تشخیص داده شده اند و امیدوارم مدیران جدید با نیرویی مضاعف این مسیر را طی نموده و مطمئنا در آینده شاهد روزهای درخشان در این هنرستان ها خواهیم بود و از تمامی همکاران و اساتید هنرستان تقاضا دارم که این دو عزیز را در ادامه راه کمک و همیاری نمایند تا همچنان این هنرستان ها در مسیر درخشان خود منشا خیر و پرورش آینده سازان هنرمند کشورمان باشند.

آقایی مدیر جدید هنرستان هنرهای زیبای پسران نیز در سخنان خود گفت: کسانی که در هنرستان ها کار می کنند، عاشق اند. چون با تمام سختی هایی که در امر آموزش و مخصوصا در هنرستان ها وجود دارد، اما این عشق و علاقه به کار کردن است که این سختی ها را آسان نموده است.

وی افزود: من به دو دلیل تا چند ماه قبل حتی فکر آمدن به اینجا را هم نمی کردم، یکی روند مقتدرانه و رو به رشد این هنرستان که توسط استاد رویایی پیگیری و انجام می شد و دیگر اینکه احساس می کردم دیگر آن عشق و علاقه در من نیست اما با حضور چند ماهه من در هنرستان دوباره این عشق زنده شد و با اینکه هم اکنون وقت مناسبی برای تغییرات مدیریتی در هنرستان ها نیست اما به دلیل قوانین سختگیرانه در حوزه اشتغال بازنشستگان از سوی دولت، مدیران ارشاد استان تهران مجبور به این تغییرات شده اند.

مدیر جدید هنرستان در پایان با ذکر خاطره ای از برپایی نمایشگاه شصتمین سالگرد تاسیس هنرستان های هنرهای زیبا در موزه هنرهای معاصر تهران و سختی هایی که در راه برگزاری این نمایشگاه بوده از عشق و دلدادگی غیر قابل وصف استاد رویایی و خورشیدی به این هنرستان ها گفت و از این دو استاد بابت فعالیتهای چشمگیر و برجسته شان در هنرستان هنرهای زیبای پسران و هنرستان کمال الملک در طی این سالیان در هنرستان ها قدردانی نمود.

در خلال برنامه نیز مهران لطفعلی یکی از فارغ التحصیلان دهه ٦٠ هنرستان در خصوص دوره مدیریت رویایی مطالبی را بیان داشته و موسیقی زنده توسط فارغ التحصیلان هنرستان موسیقی پسران برای حضار اجرا گردید.

در پایان برنامه نیز لوح سپاس و هدایای یادبود از طرف معاونت هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، همکاران هنرستان ها، مدیران هنرستان ها و انجمن اولیا و مربیان به مدیران قبلی و احکام مدیریت صادر شده از طرف برزین ضرغامی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران به مدیران جدید هنرستان ها تقدیم گردید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز