معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی:

آنفلوانزای پرندگان در استان مشاهده نشده است/ اقدامات پیشگیرانه تداوم یابد

۱۳۹۵/۱۰/۱۶ - ۱۳:۳۰:۵۹
کد خبر: ۵۰۲۴۷۳
آنفلوانزای پرندگان در استان مشاهده نشده است/ اقدامات پیشگیرانه تداوم یابد
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی با بیان این که تاکنون موردی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در این استان مشاهده نشده است، تأکید کرد: تدابیر پیشگیرانه دستگاه های متولی با قوت ادامه یابد تا پاک بودن استان از این بیماری را کماکان شاهد باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ،محمدتقی ایرانی در دومین نشست ستاد استانی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان گفت: با توجه به مجموعه اقدامات و تدابیر قرنطینه ای و بهداشتی دستگاه های متولی و  تأمین سلامت طیور استان، در حال حاضر هیچ خطری از این بابت احساس نمی شود و این جلسات هم فقط به منظور هماهنگی و هم افزایی عملکرد دستگاه ها و جلوگیری از ورود بیماری به استان برگزار می شود.

وی در عین حال تصریح کرد: با توجه به بروز کانون های این بیماری در برخی استان ها ازجمله استان های شمالی، مراقبت مبادی ورودی و خروجی و محورهای مواصلاتی استان با همکاری دامپزشکی و نیروی انتظامی به طور ویژه ادامه یابد.

پیش از این، سازمان دامپزشکی کشور از مشاهده کانون های آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در 10 استان خبر داده بود.

در این جلسه هم چنین دکتر ایرانی لزوم همکاری رسانه ها به ویژه صداوسیما را برای اطلاع رسانی به مردم درباره پیشگیری از این بیماری، به خصوص در مورد پرندگان مهاجر مورد تأکید قرار داد و افزود: اتحادیه مرغداران هم ضمن گسترش اطلاع رسانی به تولیدکنندگان، آنان را برای استفاده از خدمات پوشش بیمه ای ترغیب کند. وی ادامه داد: فاصله معنادار کنونی بین ضریب نفوذ بیمه محصولات کشاورزی و دامی استان با میانگین کشوری، باید با فرهنگ سازی بیشتر و حل دغدغه های بهره برداران کاهش یابد.

بنا به این گزارش، در این نشست دکتر احمدی مدیرکل دامپزشکی استان ضمن اذعان به ورود این بیماری به کشور با ورود پرندگان مهاجر، گزارشی از روند اقدامات اجرایی برای جلوگیری از ورود بیماری به استان ارائه کرد. در ادامه نیز تدابیر و اقدامات لازم برای جلوگیری از بروز بیماری با حضور مدیران و نمایندگان دستگاه های مسئول به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

در این جلسه هم چنین تأکید شد، تاکنون در کشور موردی از انتقال آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به انسان گزارش نشده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز