۴۳۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در گیلان پرداخت شده است

۱۳۹۵/۱۰/۱۷ - ۱۳:۰۶:۱۹
کد خبر: ۵۰۲۷۰۴
۴۳۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در گیلان پرداخت شده است
استاندار گیلان در ستاد اقتصاد مقاومتی که با حضور وزیر ارتباطات برگزار شد گفت : 430 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در گیلان پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان و به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان محمد علی  نجفی صبح امروز در نشست اقتصاد مقاومتی که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سالن شهید انصاری استانداری برگزار شد با اشاره به سفرهای کاری متعدد دکتر واعظی به گیلان اظهار داشت : این ششمین سفر کاری وزیر ارتباطات به گیلان است و این آمار علاوه بر سفرهایی است که دکتر واعظی به منظور توسعه همکاری با کشور آذربایجان به آستارا  داشتند .

استاندار گیلان گزارش های ارائه شده را حاکی از رشد استان در تمامی شاخص های توسعه ای و امیدوار کننده دانست و افزود :  فضای گیلان در بهبود کسب و کار ، مثبت و جزو استان های برتر کشور است .

نماینده عالی دولت در گیلان برآیند و نتایج تصمیم گیری جلسات برگزار شده در بخش های مختلف  استان را در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست  و افزود : جلسات متعددی در قالب اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید به منظور توسعه و شکوفایی  استان برگزار می شود .

استاندار گیلان با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در بخش صنعت گیلان اظهار داشت : برگزاری جلسات رفع موانع تولید و تلاش در جهت حل مشکلات این واحدها  ، توسعه فرش دستبافت و اجرای پروژه های بزرگ صنعتی  نمونه ای از اقدامات صورت گرفته در این بخش است .

استاندار گیلان از احداث پروژه بزرگ صنعتی با سرمایه گذاری بیش از هزار میلیارد تومانی توسط بخش خصوصی در استان خبر داد و افزود : امیدواریم در صورت امکان بتوانیم با حضور مقامات کشوری این طرح بزرگ صنعتی را افتتاح کنیم .

دکتر نجفی همچنین با بیان اینکه کار بزرگ و بی نظیری در احداث مجتمع  بندری  کاسپین در منطقه آزاد انزلی شکل گرفته است افزود : این بندر با بهره گیری از توان بخش خصوصی  در حال ساخت است و به یاری خداوند شاهد افتتاح آن نیز خواهیم بود .

استاندار گیلان از در نظر گرفته شدن 470 میلیارد تومان تسهیلات به گیلان در قالب کارگروه رفع موانع تولید خبر داد و افزود : در نشستی که در ابتدای فعالیت این کارگروه با وزیر صنعت ، معدن و تجارت  داشتیم اعلام کردیم که قطعاً گیلان جزو 3 استان برتر کشور در این بخش خواهد شد و الحمدا... در طی این مدت گیلان همواره جزو استانهای برتر بوده است .

استاندار گیلان با مثبت ارزیابی کردن همکاری مجموع بانک ها در کارگروه رفع موانع تولید اظهار داشت : تاکنون بیش از 430 میلیارد تومان تسهیلات در این بخش پرداخت شده است .

استاندار گیلان  خواستار مساعدت بیشتر نظام بانکی  به گیلان شد و افزود : با طرح های بررسی شده  در کارگروه رفع موانع تولید آمادگی جذب 200 تا 300 میلیارد تومان تسهیلات دیگر در گیلان وجود دارد .

دکتر نجفی از برگزاری مستمر و هفتگی کارگروه رفع موانع تولید در گیلان خبر داد و با بیان اینکه در طی هفته 1 تا 2 جلسه در این راستا برگزار خواهد شد افزود : شکل گیری این کارگروه جزو بهترین اقدامات دولت برای کمک به رونق تولید و احیای واحدهای صنعتی نیمه فعال و راکد  به شمار می رود .

استاندار گیلان به پیشرفت ساخت راه آهن رشت قزوین اشاره و افزود : هر چند  که به  محدودیت های مالی دولت واقف هستیم اما اگر اسناد خزانه زودتر در این بخش پرداخت می شد پیشرفت بهتری را شاهد بودیم .

استاندار گیلان با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در بخش تسطیح اراضی اظهار داشت : امیدواریم مساعدت های لازم از سوی مرکز در این بخش صورت گیرد .

 نجفی با اشاره به اهمیت احداث باقیمانده آزاد راه رشت – قزوین تصریح کرد :به یاری خداوند  3 کیلومتر از این مسیر تا پایان سال افتتاح خواهد شد و امیدواریم اقدامات جدی تری در خصوص احداث 8 کیلومتر باقی مانده این آزاد راه صورت گیرد .

وی احداث باقی مانده این آزاد راه را کار بزرگی عنوان کرد و افزود : تا کنون برای اجرای این پروژه اهتمام تمامی دست اندرکاران را داشتیم اما عنایت بیشتری را می طلبد .

استاندار گیلان با اشاره به اهیت اجرای راه آهن قزوین – رشت – آستارا اظهار داشت : امیدواریم اقدامات لازم در جهت اجرای هر چه سریعتر این پروژه که دستور رییس جمهور را داشته صورت پذیرد .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز