حب نقی رئیس دانشگاه ارومیه:

تحریم ها باعث به باد رفتن سرمایه های کشور شد | نباید برخورد چکشی با دانشجوها صورت گیرد

۱۳۹۵/۱۰/۱۸ - ۱۲:۰۲:۵۹
کد خبر: ۵۰۲۹۶۹
تحریم ها باعث به باد رفتن سرمایه های کشور شد | نباید برخورد چکشی با دانشجوها صورت گیرد
رئیس دانشگاه ارومیه گفت: تحریم ها و عدم امکان خرید مستقیم دستگاه های آزمایشگاهی باعث شد علاوه بر از دست دادن سرمایه های مالی شد طوری که دستگاه خریداری شده برای دانشگاه ارومیه با قطعات تقلبی و ناقص ارسال شد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، رحیم حب نقی صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: مجموعه پردیس دانشگاهی ارومیه قدمت 140 ساله دارد و ثبت ملی شده است و کسی بدون اجازه حق دخل و تصرف ندارد.

وی با اشاره به اقدامات عمرانی و فعالیت های شاخص مدیریت جدید دانشگاه در 3 سال و اندی تاکید کرد : در این مدت تکمیل پروژه های عمرانی ادبیات و علوم انسانی و اقتصادی و  مجموعه دانشکده ادبیات مهاباد , راه اندازی مجموعه گلخانه , تاسیس پژوهشکده احیای دریاچه ارومیه و تصویب برنامه راهبردی افق 5 و 10 ساله دانشگاه , استقرار پارک علم و فناوری در 17 هکتار زمین , راه اندازی مرکز آپا " اگاهی و پشتیبانی و اینترنت " , تاسیس مرکز پژوهشی اقوام و ادیان اذربایجان ,  راه اندازی مرکز پژوهشی مدیریت بحران و مهندسی زیرساخت , تاسیس مرکز تست ماشین ها و ادوات کشاورزی , راه اندازی و تکمیل دومین مرکز هواشناسی , تاسیس ازمایشگاه مرکزی و مرجع و ایجاد شبکه ازمایشگاهی , تشویق مشارکت بخش خصوصی برای پروژه های دانشگاه از جمله بنیاد 15 خرداد و یک شرکت برای ایجاد خوابگاه و بازارچه خصوصی و ... اجرایی و عملیاتی شده است.

رئیس دانشگاه ارومیه تصریح کرد: با امضای تفاهم نامه با بخش خصوصی قرار شده احداث یک نیروگاه و گلخانه با سرمایه گذاری ۲۰میلیارد تومانی بخش خصوصی، ۲خوابگاه ۳۵۰ نفره و یک بازارچه در پردیس نازلو احداث شود.

وی به فعالیت های فوق برنامه دانشجویی دانشجویان اشاره و افزود: هم اکنون ۴۴ تشکل دانشجویی، ۱۲ کانون فرهنگی و هنری، ۴ تشکل سیاسی، ۳ هیئت مذهبی و ۳۸ نشریه دانشجویی در دانشگاه بصورت فعال، فعالیت می کنند و طی این مدت ۱۷ برنامه کرسی آزاد اندیشی نیز در دانشگاه برگزار شده است.

رئیس دانشگاه ارومیه در مورد خبر مفقود شدن یک دستگاه آزمایشگاهی در این دانشگاه افزود: یکی از مشکلاتی که تحریم بودن کشور باعث آن شد، اتفاقاتی از قبیل خرید دستگاه های مختلف از طریق واسطه گری بود و در آنزمان مدیریت وقت دانشگاه، به خرید یک دستگاه آزمایشگاهی رشته فیزیک با هزینه ۶۰۰هزار یورو اقدام نمود که متاسفانه شرکت واسطه آلمانی بعد از متوجه شدن نقش ایران و بعلت اهمال کاری نمایندگی داخل کشور و عدم حضور مسئولین در تحویل دستگاه متوجه شدیم قطعات رسیده شده به دانشگاه ارومیه تقلبی و فاقد ارزش بوده اند که این اتفاق یکی از ده ها مورد ضررهای رخ داده در زمان تحریم بوده است.

وی اضافه کرد: یکی از همین موارد بدلیل تحریم خرید یک دستگاه آزمایشگاهی توسط یکی از دانشگاه ها و تحویل گرفتن چند تکه آجر در بسته بود که متاسفانه باعث بر باد رفتن سرمایه های کشور شد.

وی ادامه داد: سرانجام بعد از پیگیری های صورت گرفته همینک شکایت خود را از رئیس وقت دانشگاه ارومیه پس گرفته ایم ولی پیگیری های حقوقی برای بازگشت مبلغ از دست رفته را از طریق وکیل های بین المللی ادامه می دهیم.

حب نقی با تکذیب لغو برنامه های تشکل های دانشجویی در این دانشگاه گفت: اعتقاد دارم نباید با برخوردهای چکشی با تشکل ها یا حضور مسئولین باعث سرخوردگی قشر دانشجو شویم و با رفتارهای عادلانه با دانشجویان با متخلفین هم بصورت نظام مند برخورد کنیم.

وی به موضوع پایان نامه های حذف شده در نشریه نیچر هم اشاره و افزود: ۱۲ مقاله از ۵۸ مقاله حذف شده به دانشگاه ارومیه مربوط می شد که بعد از بررسی های صورت گرفته مشخص شد همه آنها به دانشجویان سابق یا فارغ التحصیلان مربوط می شود که متاسفانه بدلیل افراط برروی تولید مقاله از سوی دانشجویان چنین مواردی رخ داده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز