آیت اله ری شهری :

گزینش افراد شایسته در جامعه ریشه درمان نارضایتی ها است

۱۳۹۵/۱۰/۲۶ - ۱۱:۰۳:۲۵
کد خبر: ۵۰۶۰۱۵
گزینش افراد شایسته در جامعه ریشه درمان نارضایتی ها است
آیت اله ری شهری گفت:اگر متصدیان حکومت اسلامی بخواهند نارضایی ها را از ریشه علاج کنند در نخستین گام باید شایسته ترین افراد جامعه را گزینش نمایند و کارهای حکومتی را به آنها بسپارند، و اگر چنین نکردند به خدا و پیامبر و مردم خیانت کرده اند، زیرا که مردم را به اسلام بدبین نموده اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران، دیدار مسئولان گزینش استان تهران و برخی شهرستانها با آیت اله محمدی ری شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام بمناسبت هفته گزینش در تالار شیخ مفید (ره) حرم مطهر برگزار شد.

آیت اله محمدی ری شهری گفت : نخستین شرایط موفقیت هسته های گزینش « خودسازی و تهذیب نفس » افرادی است که این هسته ها را تشکیل می دهند.

وی افزود: اگر هسته های گزینش بخواهند موفق باشند باید دقیق ترین و کاملترین گزینش ها در مورد خود آنها انجام شده باشد، زیرا شایسته ترین ها می توانند شایسته ترین ها را انتخاب کنند.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث در ادامه به دومین شرط موفقیت هسته های گزینش که رعایت موازین اسلامی است اشاره کرد و گفت:بحمدالله موفقیت گزینش ها در رعایت موازین اسلامی چشمگیر بوده است، ولی تصور می کنم که بیش از این باید در رعایت موازین الهی دقت نمود.

وی تاکید کرد: افراد در کنار نقاط ضعف، نقاط قوّت و مثبتی دارند که اگر ضعفهای آنها با نقاط قوت آنها جمع بندی شود نتیجه این می‌شود که خدمت آنها در نظام، بلامانع بلکه مفید است، و اگر تنها نقاط ضعف در نظر گرفته شود، نتیجه این است که باید از خدمت در جمهوری اسلامی محروم گردد، از این رو، در نظر نگرفتن نقاط مثبت افراد، ظلم به آنها، و ظلم به نظام جمهوری اسلامی و ظلم به گزینش است و تشکیلات گزینش را به سقوط و نابودی می‌کشاند. 

آیت الله محمدی ری شهری در ادامه « خود داری از افشاگری » را سوّمین مسأله‌ بسیار مهم  در رابطه با رعایت موازین اسلامی در گزینش ها برشمرد و گفت: افشاگری از گناهان کبیره است، وقتی که مأمور گزینش در تحقیقات خود به عمل خلافی برخورد نمود، حق ندارد افشاگری نموده و عیب او را برای دیگرانی که نمی‌دانند بازگو نموده و آبروی او را بریزد.

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز