استاندار هرمزگان در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان:

مبارزه کلان با قاچاق در اولویت قرار گیرد/لزوم شفاف سازی فرآیند تجارت خارجی

۱۳۹۵/۱۰/۲۸ - ۱۶:۳۲:۴۳
کد خبر: ۵۰۷۴۲۵
مبارزه کلان با قاچاق در اولویت قرار گیرد/لزوم شفاف سازی فرآیند تجارت خارجی
استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه باید مبارزه کلان با قاچاق در اولویت قرار گیرد، تصریح کرد: برای مبارزه اثربخش نباید خود را درگیر مسائل جزئی کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، دکتر جاسم جادری در سیزدهمین نشست کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان هرمزگان با بیان اینکه قاچاق دارای ابعاد مختلف است، عنوان کرد: باید به طور مرتب زوایای پنهان قاچاق را بشکافیم تا بدانیم در کدام بخش ها مشکل وجود دارد.

وی ادامه داد: دولت یازدهم در سه سال اخیر اقدامات خوبی در راستای مبارزه با قاچاق انجام داده و شاهد کاهش چشمگیر قاچاق در کشور بوده ایم و نهادهای مسئول در امر مبارزه و پیشگیری و کار فرهنگی مبارزه با قاچاق خوب کار کرده اند.

استاندار هرمزگان افزود: نیروهای کاشف در استان هرمزگان نیز خوب کار کرده اند و با اقدامات صورت گرفته هرمزگان توانسته طی سالیان اخیر رتبه نخست و برتر کشور در مبارزه با قاچاق کالا و ارز را به دست آورد.

جادری با تاکید بر اینکه باید مبارزه کلان با قاچاق در اولویت قرار گیرد، تصریح کرد: برای مبارزه اثربخش نباید خود را درگیر مسائل جزئی کنیم.

وی خواستار شفاف سازی فرآیند تجارت خارجی شد و بیان داشت: تا زمانی که فرآیند تجارت خارجی شفاف نشود، قاچاق هم انجام خواهد شد و ورود و خروج هرگونه کالا باید در سامانه ثبت شود تا سازمان های نظارتی بر این موضوع آگاهی و نظارت کافی را داشته باشند.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه قاچاق سوخت به خوبی طی دو سال اخیر در هرمزگان کنترل شد و کاهش یافته است، اظهار داشت: برای تداوم این روند باید همچنان این تجربه مناسب را به کارگیری کنیم.

جادری با بیان اینکه باید بنای خود را مقابله با سرباندهای قاچاق قرار دهیم، خاطرنشان کرد: دستگاه های نظارتی و امنیتی باید سرباندهای قاچاق را شناسایی کنند و برخورد قاطع را با این افراد داشته باشند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز