مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اردبیل:

۳ درصد از آبیاری فضای سبز اردبیل با آب آشامیدنی است

۱۳۹۵/۱۰/۲۹ - ۱۴:۰۵:۰۷
کد خبر: ۵۰۷۸۴۸
۳ درصد از آبیاری فضای سبز اردبیل با آب آشامیدنی است
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اردبیل گفت: آبیاری فضای سبز با آب خام انجام می‌شود و تنها سه درصد از آبیاری با کمک آب شرب است.

به گزارش برنا، بهروز محبی تصریح کرد: در وضعیتی که با بحران آبی مواجه هستیم شیوه‌های نوین آبیاری در دست بررسی است تا بتوان سهم سه‌درصدی آب شرب در آبیاری را نیز حذف کرد.

وی افزود: هرگونه توسعه شبکه آب بر اساس نظر مشاور است و در حال حاضر نیز مطالعه شبکه آب خام اردبیل به شرکت مشاور سپرده شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اردبیل با تأکید به اینکه آبیاری به‌مانند قبل جزیره‌ای نخواهد بود، ادامه داد: قرار است در پی این مطالعات از سیستم نوین آبیاری استفاده شود.

محبی با اشاره به استفاده از این سیستم در ورودی منطقه نمونه گردشگری شورابیل و ورودی جاده آستارا تأکید کرد: فاز به فاز در سطح شهر سیستم نوین توسعه می‌یابد.

وی در خصوص میزان مصرف آب برای آبیاری فضای سبز به رقم مشخصی اشاره نکرد و گفت: دبی دقیق میزان مصرف آب مشخص نیست و قرار است در تمامی چاه‌های عمیق و نیمه عمیق کنتور نصب شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اردبیل برنامه دیگر مدیریت منابع آب فضای سبز اردبیل را کاشت حداقل چمن عنوان کرد و گفت: به دلیل نیاز بالای آبی چمن در نظر داریم گونه‌های پوششی کم‌مصرف جایگزین چمن شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز