آیت‌الله مقتدایی مطرح کرد:

الگوبرداری از امام سجاد(ع) برای حفظ نهضت حسینی و نظام اسلامی

۱۳۹۵/۱۱/۰۴ - ۰۸:۲۷:۲۳
کد خبر: ۵۰۹۷۴۵
الگوبرداری از امام سجاد(ع) برای حفظ نهضت حسینی و نظام اسلامی
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: هدف امام سجاد(ع) حفظ و بقای اسلام بوده و لازم است از این الگو برای حفظ نهضت حسینی و این نظام که مانند نهضت حسینی تأثیرگذار بوده، استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله مرتضی مقتدایی در دیدار برگزارکنندگان کنگره بین‌المللی امام سجاد با اشاره به برگزاری این کنگره اظهار کرد: برگزاری این دوره کنگره در کشورهای مختلف بشارت خوبی برای بنده است و آن را به فال نیک می‌گیرم.

وی خاطرنشان کرد: انجام اقدامات خداپسندانه در این کنگره مورد عنایت ویژه امام سجاد(ع) است و در زمینه صحیفه سجادیه هر اندازه خدمت ارائه شود، کم است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه قرآن کتاب و ذخیره آسمانی است و هر اندازه در زمینه تفسیر، حفظ و علوم قرآن کار شود، کم است، گفت: پس از قرآن نهج‌البلاغه به عنوان تالی تلو قرآن قرار دارد که کارهای فراوانی درباره این کتاب انجام شده که بهره‌مندی امت اسلامی را از کلمات امام علی(ع) به همراه داشته است.

وی عنوان کرد: صحیفه سجادیه سومین کتاب مهمی است که هر اندازه در این زمینه کار شود ارزش دارد و به صورت دعا نیاز بشر در این کتاب مطرح شده است.

آیت‌الله مقتدایی ادامه داد: بخشی درباره پدر و مادر است که ارزش والدین، احترام و خدمت به والدین به صورت دعا مطرح شده که نشان می‌دهد این امام بزرگوار خودشان نسبت به پدرشان علاقه و محبت داشتند و در این بخش تخصصی وظیفه فرزند نسبت به پدر و مادر مطرح شده است.

وی با اشاره به تأثیر این بخش صحیفه از نظر اجتماعی و فرهنگی، گفت: در این کتاب عنوان شده است که فرزندان خانواده چه احترامی برای والدین قائل شوند و چه راهی وجود دارد تا مورد دعای والدین قرار گیرند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: وظیفه پدر و مادر نسبت به فرزند چیست و از نظر عبادی چگونه فرزند را تربیت کند که صالح باشد از دیگر مسائلی است که در این کتاب مطرح شده است.

وی ادامه داد: روابط اجتماعی بین مؤمنان و خواهران و برادران دینی از دیگر نکات مورد تأکید امام سجاد(ع) است و امام در زمینه دشمنی شیطان با انسان تکیه می‌کند، زیرا شیطان دشمن انسان است و می‌خواهد او را منحرف کند و در کمین است تا آنها را تا مرگ به انحراف بکشاند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت راه‌اندازی رشته تخصصی در زمینه صحیفه سجادیه گفت: اگر این رشته به صورت رشته تخصصی و علمی درآید، کسانی که در آن رشته تخصصی تحصیل می‌کنند می‌توانند تدریس و تبلیغ کنند.

وی با بیان اینکه خدمت‌رسانی به مردم یکی از اقدامات امام سجاد(ع) بوده است، گفت: بر اساس روایات پیشوای چهارم شیعیان به خانه فقرا مراجعه می‌کردند، بنابراین خیرانی که در این زمینه گام برمی‌دارند باید بدانند در راه امام سجاد(ع) گام حرکت می کنند.

آیت‌الله مقتدایی خاطرنشان کرد: در نهج البلاغه و صحیفه سجادیه آمده که نسبت به خویشان خدمت کنید و امام سجاد(ع) نیز حقوق برادری و اخوت را رعایت می‌کردند.

وی عنوان کرد: تا اندازه‌ای که می‌توانید در زمینه رشته‌های تخصصی کار کرده و پرورش‌یافتگان در داخل و خارج کشور درباره این کتاب ارزشمند تبلیغ کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: نامگذاری کنگره‌ای با نام امام سجاد(ع) می‌تواند منشأ خدمات بین‌المللی در کشورهای دیگر باشد. پیوند با حوزه از نقاط مهم دیگر است و رشته علمی در این زمینه داشته باشید و به تربیت افراد فاضل و مهذب بپردازید تا بتوانند در این رشته تحصیل کنند و به هدایت جامعه بپردازند.

وی با بیان اینکه امام سجاد(ع) از شهیدان زنده کربلا است،‌ گفت: تقدیر الهی این بود که امامت  قطع نشود و این امام بزرگوار مصائب کربلا را تحمل کردند و به سرپرستی خواهران و بستگان پرداختند.

آیت‌الله مقتدایی خاطرنشان کرد: امام امانت پدرشان را به عنوان نهضت دینی حفظ کردند و اجازه ندادند این نهضت خاموش شود و دشمنان دین، اسلام و قرآن را رسوا کردند.

وی خاطرنشان کرد: باید حرکت خوب، مفید و انقلابی صورت گیرد تا مردم با قیامی که امام حسین(ع) انجام دادند آشنا شوند. هدف امام سجاد(ع) حفظ و بقای اسلام بود و لازم است از این الگو برای حفظ نهضت حسینی و این نظام که مانند نهضت حسینی تأثیرگذار است، استفاده کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: این کنگره باید زمینه‌ حفظ نظام را فراهم کند، زیرا دشمن برای براندازی نظام با جنگ نظامی، نرم و ایجاد شبهات توطئه‌چینی می‌کند و می‌خواهد مردم را نسبت به انقلاب و روحانیت بدبین کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز