رئیس اتاق تعاون استان اصفهان خبر داد:

رفع مشکلات تولید در جلسات مشترک اتاق های بازرگانی، تعاون و اصناف

۱۳۹۵/۱۱/۰۴ - ۱۱:۱۲:۳۲
کد خبر: ۵۰۹۸۶۲
رفع مشکلات تولید در جلسات مشترک اتاق های بازرگانی، تعاون و اصناف
رئیس اتاق تعاون استان اصفهان گفت: مهمترین مشکل بخش صنعت و معدن فشار مضاعفی است که هم اکنون از طریق سازمان مالیاتی، تامین اجتماعی و بانک ها و ... بر دوش واحدهای تولیدی سنگینی می کند.

به گزارش برنا از اصفهان، حبیب ا... بهرامی رئیس اتاق تعاون استان اصفهان در جلسه کمیسیون صنعت، معدن و انرژی این اتاق گفت: مقرر شد سه کمیته با محوریت هر اتاق یک کمیته تحت عنوان «امور مالیاتی، بیمه و بانک ها» در اتاق تعاون، «امور اقتصادی و ارز» در اتاق بازرگانی و «امور فرهنگی اجتماعی» در اتاق اصناف تشکیل و جمع بندی آن از طریق  شورای گفتگو به مسئولین ذیربط  منتقل و پیگیری شود.

وی ادامه داد: در اتاق تعاون همواره مشکلات بخش صنعت و معدن از طریق شورای گفتگو و ارتباط با مسئولین به نظر مقامات رسانده شده و چیزی مکتوم نمانده است و کمیسیون های تخصصی اتاق نیز فرصت خوبی برای طرح مسائل و انتقال آن به شورای گفت و گو و مراجع ذیربط می باشد. البته تلاش می شود ولی یا امکان و زمینه فراهم نیست یا موانعی جهت حصول نتیجه وجود دارد.  

رئیس اتاق تعاون ضمن اشاره به برخی مشکلات بخش صنعت و معدن خاطرنشان کرد: مهمترین آن ها فشار مضاعفی است که هم اکنون از طریق سازمان مالیاتی، تامین اجتماعی و بانک ها و ... بر دوش واحدهای تولیدی سنگینی می کند و منجر به تعطیلی درصد بالایی از خطوط تولید شده است.

عضو کمیسیون صنعت و معدن اتاق تعاون ایران نیز گفت: مشکل اصلی صنعت و معدن، بازار و فروش محصولات تولیدی است. تا نتوانیم بازارهای صادراتی در منطقه ایجاد کنیم و صادرات محصولات غیر نفتی به معنی درست را فعال نماییم، خروج اقتصاد از رکود امکان پذیر نیست چون تولید ما بالاتر از نیاز و مصرف داخل است.

شجاعت الحسینی افزود: در دنیا اتاق های تعاون می توانند بازار ایجاد کنند یا بازارهای ثابت شده را در دست بگیرند.ما نیاز به تدبیر و ارتباط صحیح با رایزنان اقتصادی، شناخت نیازهای کشورهای بازارهای هدف به محصولات ما و معرفی محصولات ما در بازار داریم.

مدیرعامل شرکت تعاونی صدران اوره نطنز ادامه داد: لازم است نمایندگان مجلس را در شورای عالی معادن در استان ها با بخش تعاون هماهنگ کنیم و نظراتمان را از این طریق به مبادی تصمیم گیری منعکس نمائیم زیرا یکی از پتانسیل های مهم کشور در بخش صادرات، سنگ فرآوری شده کشور است. لذا باید جهت تقویت فرآوری در بخش سنگ و معدن نیز تدبیر ویژه داشته باشیم.

عضو کمیسیون صنعت و معدن اتاق تعاون ایران افزود: یکی دیگر از مشکلات و موضوعات مهم، بخش تأمین اجتماعی است که با برخوردهای ناصحیح، انگیزه را از تولیدکنندگان می گیرند. اگر بخواهیم کارگاه ها فعال باشند و اشتغال رونق پیدا کند، باید امنیت و احترام کارآفرینان حفظ شود. کارآفرینان امروز ترجیح می دهند سرمایه را جایی به جریان بیندازند که درگیری با تأمین اجتماعی و امور مالیاتی حداقل باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز