استاندار خراسان جنوبی:

رسانه ها چشم بینای جامعه در حوزه نظارت هستند

۱۳۹۵/۱۱/۰۶ - ۰۹:۱۱:۲۴
کد خبر: ۵۱۰۷۳۸
رسانه ها چشم بینای جامعه در حوزه نظارت هستند
استاندار خراسان جنوبی گفت: رسانه ها در حوزه نظارت چشم بینای جامعه هستند، خبرنگاران رسانه ها به عنوان پل ارتباطی می توانند، صادقانه و به دور از برخورد سلیقه ای مشکل و نیاز مردم را به مسئولان و متقابلا خدمات و کارهای انجام شده مسئولان را برای آنها بازگو کنند.

به گزارش  خبرگزاری برنا، سید علی اکبر پرویزی، روز سه شنبه در بازدید دوره ای از رسانه ها در بیرجند، افزود: حمایت از رسانه های استان جزو سیاست ها و برنامه های کاری دولت تدبیر و امید است، حمایت از رسانه ها کمک به توسعه استان و تقویت دولت و نظام است.
وی به تقویت و حمایت از رسانه ها اشاره کرد و ادامه داد: تقویت و حمایت از رسانه های مکتوب و مجازی، از برنامه ها کاری دولت است که تاکنون اقدام بسیار مناسبی نیز در این زمینه انجام شده است.

**رسانه ها بازوان توسعه استان هستند
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه رسانه ها بازوان توسعه استان در حوزه های 
مختلف هستند، تاکید کرد: رسانه ها ابزاری برای اصلاح امورندبه همان میزان مستقل فعالیت و بتوانند در فضایی آرام اقدام به اطلاع رسانی کنند به همان میزان از فساد یا ایجاد زمینه های انحراف اداری و کاری در بخش های مختلف کاسته خواهد شد.

** قایل به برخورد قهری با رسانه نبودیم
پرویزی در ادامه آزادی بیان و اندیشه را مورد تاکید قرار داد و افزود: هیچ وقت قایل به برخورد قهری با رسانه نبودیم، حتی زمانی رسانه ای به دلایل مختلف ممکن بود، خلاف واقع سخن گفته یا اظهار نظرهایی که حاوی افترا و توهین بود منعکس کرد بر همین سیاق رفتار کردیم.
استاندار خراسان جنوبی با تاکید به همکاری مدیران با رسانه ها، گفت: مدیران با تقویت ارتباط رسانه ای با انعکاس خدمات و اقدامات دولت در بخش های مختلف ، در صورت وجود مشکل و نارسایی آنها را صادقانه با مردم در میان بگذارند.

** 2هزار و 200میلیارد ریال از سرفصل بودجه ملی و متمرکز جذب شد
وی بیان کرد: علاوه بر بودجه استانی، 2هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار از سرفصل های بودجه ملی و متمرکز جذب شد، معتقد هستیم با تکیه صرف بر اعتبار استانی نمی توان به اهداف مورد نظر در زمینه های مختلف توسعه دست یافت.
پرویزی در ادامه صداقت در رفتار و گفتار مسئولان را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: مسئولان از دادن وعده هایی که ممکن است امکان تحقق در آینده وجود نداشته باشد پرهیز کنند، این امر موجب ایجاد بی اعتمادی عمومی خواهد شد. 

** اختلاف نظر مسئولان در حوزه سیاسی طبیعی است
استاندار خراسان جنوبی، وجود برخی اختلاف نظرهای مسئولان در حوزه سیاسی را امری طبیعی دانست و یادآور شد: نباید توسعه استان را فدای درگیری های سیاسی و اختلاف نظرهای جناحی کرد، باید بگونه ای برنامه ریزی کرد تا اختلاف بعد از انتخابات تمام شود و همه یک دل و هم صدا برای توسعه از هر جناح ،حزب و گروهی که هستند ، تلاش کنند.

** دامن زدن به اختلافات دستاوردی ندارد
وی با بیان اینکه اختلاف در زمانی غیر از انتخابات هیچ دستاوردی نخواهد داشت، تاکید کرد: پرداختن به این موضوعات و پررنگ کردن آنها در زمینه های مختلف موجب هدر رفت منابع ، امکانات و اعتبار می شود و جز تشویش اذهان عمومی حاصل دیگری نخواهد داشت.
پرویزی، با اشاره به انتقاد برخی فعالان سیاسی نسبت به عملکرد دولت تدبیر و امید در سال های اخیر، افزود: افرادی که امروز از عملکرد دولت انتقاد می کنند، قبل از دولت یازدهم در اولویت بندی و اجرای برخی پروژه ها تاثیرگذار بودند و می توانستند بگونه ای اقدام کنند تا روند توسعه استان شتاب گرفته یا در حال حاضر با آسیب های کمتری در این زمینه مواجه باشیم.
وی در پاسخ به سئوال خبرنگار پایگاه خبری بیرجند رسا در خصوص مکاتبه استاندار با دستگاه های اجرایی مبنی بر معرفی نکردن افراد به بانک ها برای دریافت تسهیلات یا معرفی افراد به دستگاه ها برای به کار گیری و اشتغال ، گفت: از بدو ورود تلاش کردیم تا جلوی رانت خواری ، ویژه خواری و سوء استفاده های اداری گرفته شود و مکاتبه ای که با دستگاه های اجرایی انجام شد در اجرای همین سیاست مهم بود.
وی در ادامه توضیح داد: افردای که از سوی دستگاه های اجرایی برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی می شدند افرادی خاص بودند و امکان دسترسی همه مردم به مسئولان وجود نداشت.
وی ادامه داد: از اینرو در مکاتبه با دستگاه های اجرایی و فرمانداران تاکید شد از معرفی افراد برای دریافت تسهیلات یا به کارگیری آنها در بخش های مختلف اداری اجتناب کنند و دستگاه های حمایتی باید طبق روال اداری و مشخص نسبت به معرفی این افراد بر اساس موازین و قوانین اداری اقدام کنند.

** نهادهای حمایتی به وظیفه ذاتی خود در کمک به نیازمندان اقدام کنند
پرویزی گفت: در صورتی که این دستگاه ها به وظایف خود به درستی عمل نکنند شهروندان می توانند برای اعاده دعوا و رسیدگی به دستگاه های نظارتی از جمله استانداری و فرمانداری ها مراجعه کنند.

** آب دغدغه اصلی مردم استان است
وی موضوع تامین آب شرب، کشاورزی و صنعت برای استان را یکی از مطالبات و دغدغه اصلی مردم استان دانست و تصریح کرد: در این زمینه اقدامی در کوتاه مدت و اقدامی در بلند مدت در دست پیگیری است، امیدواریم هرچه سریعتر اجرایی و عملیاتی شود.

** انتقال آب از دریای عمان وارد مرحله مطالعاتی شد
وی با بیان اینکه با پیگیری های انجام شده در حال حاضر تمام مسئولان ارشد به اهمیت انتقال آب به استان وقوف کامل دارند، افزود: برای اولین بار طرح بزرگ انتقال آب از دریای عمان به استان وارد مرحله مطالعاتی شده و مطالعات آن شروع شده است.

** آبرسانی به 400روستا ،برخورداری 60روستا تا پایان سال از آب سالم
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر 400 روستا با تانکر آبرسانی می شود ، گفت: امید است تا پایان سال 60 روستای استان از مدار آبرسانی سیار خارج و از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد.
پرویزی، با بیان اینکه در بخش بهداشت و درمان اقدامات بسیار مطلوبی صورت گرفت، افزود: تاکنون چندین میلیارد تومان اعتبار صرف خرید تجهیزات پزشکی برای بیمارستان های استان شد و جذب بودجه ادامه دارد.

** بهره برداری از بیمارستان فردوس و رازی بیرجند در آینده نزدیک
وی با بیان اینکه در چهار ماه اخیر بیش از 150 میلیارد ریال تجیهزات پزشکی در اختیار بیمارستان فردوس گذاشته شد، افزود: تلاش می کنیم یک ماه آینده این بیمارستان به بهره برداری برسد.
استاندار خراسان جنوبی، گفت: با پیگیری های انجام شده بیمارستان رازی بیرجند در شرف بهره برداری است، افزود: بهره برداری از اورژانس بیمارستان قاین از دیگر مواردی بود که ظرف چند ماه اخیر به نتیجه رسید.

** احزاب و رسانه های مستقل دو بال توسعه هستند
پرویزی با بیان اینکه وجود احزاب و رسانه های مستقل دو بال مهم در راستای توسعه همه جانبه کشورهای مختلف هستند، گفت: با توجه به فعالیت محدود احزاب در طول سال ، وجود رسانه های مختلف که با استقلال به فعالیت رسانه ای می پردازند بسیار مهم و ضروری است.

** راه آهن آرزوی دیرینه مردم خراسان جنوبی است
پرویزی، اتصال استان به راه آهن سراسری را یکی از سیاست های کاری دولت و مطالبات مهم مردم استان دانست و تصریح کرد: در این حوزه پیگیری ها و اقدامات بسیار مناسبی انجام شد، بگونه ای موفق به تخصیص 100درصد بودجه مصوب در این پروژه در سال جاری شدیم.
وی، گفت: با پیگیری های انجام شده 500 میلیارد ریال اعتبار علاوه بر بودجه مصوب در پروژه دو بانده کردن راه بیرجند- قاین جذب شد که اقدامی بسیار مهم و بی نظیر است.
وی در ادامه به بخشودگی مالیاتی رسانه ها اشاره کرد و افزود: 10 درصد درآمدهای مالیاتی دولت از قبل مشاغل و اصناف تامین می شود و بقیه مربوط به درآمدهای دولت ، پیمانکاران، اداره ها و دستگاه ها ، بیمه ها و شرکت های وابسته به دولت است، دولت معتقد است نباید فشار بر بدنه مردمی وارد شود.
پرویزی، ادامه داد: دولت یازدهم به رغم تنگناهای مالی و اعتباری که با آن مواجه است در حوزه های مختلف اجرایی و عمرانی اقدامات زیربنایی و بسیار مهمی را انجام داد.
وی ، افزود: دولت تدبیر و امید در شرایطی مدیریت امور را به دست گرفت که دولت 540 هزار میلیارد تومان بدهی داشت این در حالی است که 500 هزار میلیارد تومان نیز پروژه نیمه تمام عمرانی در کشور وجود داشت که می باید تعیین تکلیف می شد.
وی به اقدام دولت تدبیر و امید در حوزه گازرسانی شهری و روستایی اشاره کرد و ادامه داد: در دهه فجر سال جاری افزون بر 700 میلیارد ریال پروژه گازرسانی شهری و روستایی به بهره برداری می رسد، این در حالی است که سه سال گذشته اقدام بسیار مناسبی در این زمینه صورت گرفته است.
استاندار خراسان جنوبی و هیات همراه در ادامه بازدیدهای دوره ای از رسانه ها از پایگاه خبری بیرجند رسا، روزنامه امروز خراسان جنوبی و دفتر نمایندگی روزنامه اطلاعات در بیرجند بازدید کرد. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز