به مناسبت ده ی فجر:

بهره‌برداری از ۴۱ طرح کشاورزی در اردبیل آغاز می‌شود

۱۳۹۵/۱۱/۰۹ - ۱۱:۳۹:۳۷
کد خبر: ۵۱۲۰۵۸
بهره‌برداری از ۴۱ طرح کشاورزی در اردبیل آغاز می‌شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: همزمان با آغاز ایام‌الله دهه فجر بهره‌برداری از ۴۱ طرح کشاورزی در سطح استان اردبیل آغاز می‌شود.

به گزارش برنا، عدیل سروی قبل از ظهر امروز در جلسه بررسی وضعیت پروژه‌های قابل افتتاح در ایام‌الله دهه فجر در اردبیل اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام یافته به تعداد 41 پروژه در دهه مبارکه فجر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید که عمده این طرحها در ارتباط با صنایع تبدیلی و تکمیلی، نخستین کارخانه فرآوری محصولات سیب زمینی و سورتینگ سیب‌زمینی،  واحدهای پرورش مرغ گوشتی، بسته‌‌بندی حبوبات، پرورش واحدهای گاو شیری و طرحهای آبیاری تحت فشار هستند.

وی  افزود : میزان سرمایه‌گذاری برای این طرحها بالغ بر 753 میلیارد ریال است که به طور حتم با افتتاح این طرحها برای تعداد 314 نفر به صورت مستقیم شغل و کار ایجاد خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تعداد طرحهای قابل افتتاح در حوزه معاونت بهبود تولیدات دامی را 7 طرح  با صرف هزینه 228 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: فارم 5 گوشتی شرکت آرتا جوجه، پرورش مرغ مادر گوشتی رضا رسولی دباغ، پرورش مرغ گوشتی شرکت دو ستاره، پرورش گاو شیری نور محمد عیوضی و پرورش گاو شیری شرکت تعاونی مهر با سرمایه‌گذاری بالغ بر 21 میلیارد تومان برای تعداد 73 نفر به صورت مستقیم کارآفرینی ایجاد خواهند کرد.  

سروی تعداد طرحهای قابل افتتاح در ارتباط با آب و خاک را 20  فقره با صرف هزینه 69 هزار و 402 میلیارد ریال  عنوان کرد و بیان کرد: طرحهایی که مربوط به انواع سیستم‌های آبیاری تحت فشار است  در شهرستانهای مشگین‌شهر، گرمی و خلخال و کوثر به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی تعداد طرحهای قابل افتتاح در زمینه شیلات و آبزیان را نیز 6 مورد عنوان کرد و تصریح کرد:  برای این طرحها یک هزار و 603 میلیارد ریال هزینه شده است که برای تعداد 21 نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: در ایام‌الله دهه مبارکه فجر امسال در شهرستان کوثر شاهد افتتاح طرح موسوم به «سامانه ضد تگرگ» خواهیم بود که برای تکمیل این پروژه اعتباری بالغ بر 40 میلیون تومان هزینه شده است.

سروی گفت: نصب و راه‌اندازی این سامانه کمک موثری برای باغداران و زارعان منطقه  است، زیرا سامانه ضد بارش تگرگ این امکان را به وجود می‌آورد که قبل از بارش تگرگ و با پیش‌بینی وضع هوا و مشاهده عینی ابرها نسبت به تبدیل تگرگ به باران وضعیت جوی را تغییر داده و بدین ترتیب از خسارات پیشگیری کنیم.

وی استفاده از این سامانه نه تنها هیچگونه عوارض  زیست‌محیطی ندارد، بلکه سبب افزایش مقدا و شدت باران نیز می‌شود که این مهم  از هر لحاظ به نفع باغداران و زارعان منطقه خواهد بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: بدیهی است که در کنار تمامی طرحهای تولیدی و عمرانی و زیربنایی با راه‌اندازی این دو واحد مهم قدمهای موثری در صادرات آن و بهبود وضعیت معیشتی سیب‌زمینی‌کاران استان برداشته خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز