رییس کل دادگستری قزوین:

"وقف" یک اقدام فرهنگی در جامعه است

۱۳۹۵/۱۱/۰۹ - ۱۲:۳۹:۱۹
کد خبر: ۵۱۲۱۱۹
وقف یک اقدام فرهنگی در جامعه است
جمال انصاری از وقف به عنوان یک اقدام فرهنگی، کارآمد و پایان نیافتنی در جامعه یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، جمال انصاری رییس کل دادگستری قزوین در شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی که با حضور حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی دادستان عمومی و انقلاب قزوین و حجت الاسلام غلامرضا عادل مدیرکل اوقاف و امورخیریه قزوین برگزار شد، گفت: همه ما نسبت به مقوله وقف آگاهی داریم که به عنوان یک اقدام فرهنگی، کارآمد و پایان نیافتنی در جامعه محسوب می شود.

انصاری ادامه داد: نقش وقف در جامعه انکارناپذیر است از این رو لازم است وقف را به مولفه های زندگی امروزی متصل کنیم.

وی بیان کرد: اقدامات اوقاف استان قزوین تحسین برانگیز است که باید این روند تداوم داشته باشد.

رییس کل دادگستری قزوین افزود: نقش دستگاه های دیگر در بالندگی وقف موثر است و کم توجهی آن ها به خصوص دستگاه های حاکمیتی می تواند به جایگاه وقف آسیب برساند.

انصاری عنوان کرد: مدیران به صورت فردی و سازمانی می توانند در این بالندگی نقش آفرینی کنند چراکه هیچ سازمانی نمی تواند این امر را در جامعه بدون حضور و همراهی سایر دستگاه ها محقق کند.

وی خاطرنشان کرد: گسیختگی در کارها انجام مأموریت ها را با مشکل مواجه می کند و در این میان مأموریت های اوقاف نیز بدون همراهی و همکاری سایر دستگاه ها محقق نمی شود.

رییس کل دادگستری استان قزوین یادآور شد: اگر می خواهیم تعرض به موقوفات را کاهش دهیم باید در جهت تثبیت و تحکیم آنها اقدامات لازم را انجام داده و به مستندسازی در این زمینه بپردازیم.

انصاری توضیح داد: اوقاف و ثبت اسناد گام های خوبی برای سنددار کردن اراضی و املاک اوقافی برداشته اند و باید این اقدامات تثبیتی همچنان استمرار داشته باشد.

وی اعلام کرد: دستگاه های مختلف باید خدمتشان را به مردم با ملاطفت و مهربانی ارائه دهند که در کارگروه های تخصصی باید مسائلی از این دست مورد بررسی قرار گیرد.

این مقام قضایی تأکید کرد: مسائل شرعی و قانونی در حوزه وقف الزاماتی است که عدول از آن نه تنها جایز نیست بلکه دارای ابعاد مختلفی است از این رو همه افراد باید در خصوص اراضی عمومی و دولتی توجه و دقت لازم را داشته باشند.

انصاری یادآور شد: در خصوص اراضی وقفی تنها نباید به هویت ظاهری املاک نگاه شود بلکه همه باید به تکالیف خود عمل کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز