مصوبه ای برای یکی از بزرگترین طرح های سرمایه گذاری سه ساله اخیر شهرداری:

تصویب افزایش سرمایه شرکت عمران سپهر وکیل‌آباد تا سقف دو هزار میلیارد ریال

۱۳۹۵/۱۱/۰۹ - ۱۰:۳۲:۳۴
کد خبر: ۵۱۲۲۱۷
تصویب افزایش سرمایه شرکت عمران سپهر وکیل‌آباد تا سقف دو هزار میلیارد ریال
معاون اقتصادی شهردار مشهد از موافقت شورای شهر با افزایش سرمایه شرکت عمران سپهر وکیل‌آباد تا سقف دو هزار میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، محمدرضا مزجی اظهار کرد: در اصلاح وبازسازی بافت‌های فرسوده مرسوم بود که شهرداری به صورت مستقیم و با انتشار اوراق مشارکت برای اجرای طرح اقدام کند که در همین راستا خریدها غالبا پراکنده صورت گرفته و این تملکات کم‌اثر یا بی‌اثر بوده اند.

معاون اقتصادی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه هم‌اکنون ما در بافت فرسوده آبکوه و سایر بافت‌های فرسوده به صورت هدفدار کار تملک را انجام می‌دهیم، افزود: در نوسازی بافت فرسوده قلعه وکیل‌آباد نیز شهرداری و شرکت سپهر هشتم به عنوان مجری طرح از این خریدهای پراکنده خسته شده اند و با توجه به اینکه شهرداری و شرکت مجری به تنهایی نمی‌توانند کار را ادامه دهند، تصمیم گرفته شد که سرمایه‌گذاران جدید به این طرح وارد شوند.

وی تصریح کرد: دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای نوسازی قلعه وکیل‌آباد نیاز است که بهترین راه تامین این سرمایه از طریق تاسیس شرکت می‌باشد.

معاون اقتصادی شهرداری مشهد مقدس با اشاره به تشکیل شرکت نوسازی قلعه وکیل آباد با سرمایه ۱۰ میلیون تومان در گذشته، خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان آورده نقدی شرکای ماست که الان می‌توانند سرمایه‌گذاری کنند. سهم اوراق مشارکت ما را نیز بانک گردشگری عاملیت و پرداخت می‌کند و اصل و سود اوراق ما را نیز برعهده می‌گیرند.

مزجی گفت: این نتیجه یک سال پیگیری در معاونت اقتصادی است و بزرگترین سرمایه‌گذاری دوره چهارم مدیریت شهری خواهد بود.

معاون شهردار و رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های شهرداری یادآور شد: بر اساس مصوبه شورای شهر، به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده شده است که نسبت به افزایش سرمایه شرکت عمران سپهر وکیل‌آباد تا سقف ۲ هزار میلیارد ریال اقدام کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز