قانونگذار هیچ امکاناتی را برای شورای استان ها مشخص نکرده است

انتظار می رود که شوراها فکر جدید و ایده ای نو داشته باشند

۱۳۹۵/۱۱/۱۰ - ۲۳:۴۹:۴۸
کد خبر: ۵۱۲۹۸۱
انتظار می رود که شوراها فکر جدید و ایده ای نو داشته باشند
استاندار اصفهان با بیان اینکه مردمان استان اصفهان از یک بلوغ سیاسی بالا برخوردار هستند، گفت: تجمیعی از این مردمان در شوراها است و انتظار می رود که شوراها فکر جدید و ایده ای نو داشته باشند و پیشنهادات خوبی برای توسعه ی استان ارائه دهند.

به گزارش برنا از اصفهان، دکتر رسول زرگرپور در دیدار هیأت رئیسه جدید شورای اسلامی استان اصفهان با ایشان اظهارداشت: امیدوارم که هیأت رئیسه ی جدید در جهت توسعه ی شورای استان قدم بردارد چرا که استان اصفهان در بین استان های کشور استانی برتر از بعد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و عمرانی است و شورای استان نیز باید نسبت به دیگر استان ها برتر باشد که خوشبختانه این برتری وجود دارد.

وی افزود: به همین دلیل هم مردم در داخل استان و هم مسئولان خارج از استان انتظار بالایی از هیات رئیسه شورای اسلامی استان دارند و باید به این موضوع اعتقاد داشت.

زرگرپور با بیان اینکه سیستم شورایی در کشور جایگاه خود را پیدا نکرده است، خاطرنشان کرد: این جایگاه هنوز جایگاه واقعی و در شأن شورا بویژه شورای فرادستی نیست و از شوراها انتظار می رود که در جهت تثبیت و ارتقا این جایگاه قدم بردارند و هر کاری که لازم و ضروری است انجام دهند.

استانداراصفهان با بیان اینکه همه ی مدیران استان بر جایگاه ویژه ی شورای استان اذعان دارند، اظهارداشت: ارتباط با مدیران و مسئولین استان بسیار مهم است و باتوجه به اینکه شورا ارتباط تنگاتنگ با مردم دارد می تواند بعنوان حلقه ی مفقوده ی بین مسئولین استان و مردم باشند.

رسول زرگرپور با تاکید بر اینکه مسئولین شورای اسلامی باید در بستر قانونی شوراها قدم بردارند، گفت: اگر بخواهیم به جایگاه ویژه و در شان شورا برسیم نیاز است که در قانون اصلاحاتی صورت گیرد چرا که قانونگذار هیچ امکاناتی را برای شورای استان ها مشخص نکرده است و باید برای منافع مالی شورای استان فکری شود.

وی یادآور شد: اعتقاد دارم که شوراها می توانند دیدگاه های مسئولین را به مردم و نظرات مردم را به مسئولین انتقال دهند و می توانند حلقه ی اتصال مردم و مسئولین باشند.

گفتنی است در این جلسه اعضای شورای اسلامی استان با اعلام اینکه استاندار اصفهان از بنیانگذاران قوانین شوراها در کشور می باشد، ضمن اعلام آمادگی برای کمک به مدیریت استان در رفع مشکلات عنوان نمودند: شورای اسلامی استان با توجه به توان و قانون موجود بهترین حامیان نظام هستند و از بازوان دولت بشمار می روند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز