آغاز الکترونیک‌سازی گواهی امضاء در دفترخانه‌های آذربایجان غربی

۱۳۹۵/۱۱/۱۸ - ۱۴:۲۶:۵۷
کد خبر: ۵۱۶۶۶۶
آغاز الکترونیک‌سازی گواهی امضاء در دفترخانه‌های آذربایجان غربی
با برگزاری مراسم افتتاح در یکی از دفاتر اسناد رسمی، الکترونیک سازی گواهی امضاء در دفترخانه‌های آذربایجان غربی رسماً آغاز شد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، با حضور توکل حیدری رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی، امیر جوان کیا مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان و با شرکت رئیس کانون سردفتران و دفتریاران استان در دفترخانه شماره 17 ارومیه طرح الکترونیک سازی گواهی امضاء در دفترخانه‌های آذربایجان غربی رسماً آغاز شد.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک آذربایجان غربی در این مراسم اظهار داشت: در سطح استان حدود 450 دفترخانه رسمی وجود دارد و به انضمام آن 900 دفتریار در استان فعالیت می‌کنند و از امروز امضای همگی آن‌ها نیز الکترونیکی شد.

امیر جوان کیا گفت: کار الکترونیک سازی دفاتر ثبت اسناد و املاک عملاً از مهر سال 92 آغاز شده است و تا پیش از آن از اسناد و ارواق بهادار برای ثبت اسناد استفاده می‌شد که مسائل و مشکلات فراوانی داشت.

وی تصریح کرد: ثبت اسناد در اوراق بهادار و یا چاپ آن در روزنامه و دیگر امور مرتبط هم هزینه زیادی برای شهروندان در پی داشت و هم بسیار وقت‌گیر بود که با الکترونیک سازی این پروسه همه آن مشکلات کاملاً حذف شد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایجان غربی  گفت: هم اکنون دیگر چرخه ناقصی در دفترخانه‌ها وجود ندارد چون دفتر نویسی قدیمی به کل حذف شد و در حقیقت مهمترین مزیت این سیستم جلوگیری از جعل اسناد است که پرونده‌های قضایی را به حداقل و حتی صفر رسانده است.

در این مراسم حمید پناهی‌مقدم سردفتر اسناد رسمی شماره 17 ارومیه درباره نحوه اجرای این طرح اظهار داشت: از امروز تمامی ثبت‌ها باید الکترونیکی باشد و از مزایای این نحوه ثبت اسناد می‌توان به کاهش هزینه‌ها، جلوگیری از اتلاف وقت و تکریم مردم اشاره کرد و علاوه بر آن کار احراز هویت افراد با دقت و سرعت بیشتری در تنظیم اسناد به انجام می‌رسد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز