دادستان آوج هشدار داد:

خانواده ها مراقب فضای مجازی باشند

۱۳۹۵/۱۱/۱۹ - ۱۴:۳۹:۲۱
کد خبر: ۵۱۷۲۱۸
خانواده ها مراقب فضای مجازی باشند
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آوج درخصوص آسیب هایی که فرزندان را در فضای مجازی تهدید می کند به خانواده ها هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، محمد صمدی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آوج گفت: با توجه به رشد روزافزون جرایم اینترنتی و آسیب پذیری جوانان بیش از هر گروه دیگری در مقابل این جرایم خانواده ها باید نسبت به تهدیدهای موجود در فضای مجازی مراقبت و دقت بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: البته لازم است دستگاه های قانون گذار و مسوولان استراتژی های همه جانبه ای را در راستای آگاهی دادن به اقشار مختلف مردم برای مقابله با جرایم اینترنتی و همچنین استفاده صحیح از تکنولوژی رایانه ای اتخاذ کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آوج اضافه کرد: فضای مجازی نیز مانند سایر اقسام تکنولوژی می تواند در بسیاری از موارد مفید واقع شود و در این خصوص فضای مجازی بستری را برای نسل نوجوان و جوان فراهم کرده است که می توانند با استفاده از آن در زمینه آموزشی وضعیت بهتری را تجربه کنند.

وی گفت: استفاده از داده ها و اطلاعات گوناگون به منظور انجام فعالیت هاى علمى و پژوهشى، تسریع در روند انجام امور ادارى دانشجویان و دانش آموزان و نیز افراد شاغل، برقرارى سریع ارتباط با اساتید و معلمان، سایر دانشجویان و دانش آموزان به انواع روش های گفتارى، نوشتارى و تصویرى و برقراری ارتباطِ بین دانشگاهی دانشجویان در شهرهای مختلف جهت انجام پروژه های علمی، چاپ نشریات و نیز مباحثه پیرامون مسائل علمی و آموزشی از جمله مواردی است که به عنوان استفاده مطلوب در فضای مجازی می توان نام برد.

صمدی عنوان کرد: تسلط کامل والدین بر مهارت های مربوط به استفاده از رایانه ها و اینترنت، هوشیاری آنها در این رابطه و از سوی دیگر فرهنگ سازی برای استفاده صحیح از فضای مجازی ضرورتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: مهارت و آگاهی های والدین در استفاده از فضای مجازی می تواند تاثیر بسزایی در فراگیرى مهارت هاى مختلف زندگى و نیز آموزش هاى مرتبط با تحصیلات و مسائل علمی نسل جوان و نوجوان داشته باشد چراکه استفاده از اینترنت در میان نوجوانان و جوانان در صورتى که نظارت والدین را به دنبال نداشته باشد، می تواند به بستری برای بروز ناهنجاری اخلاقی و رفتاری تبدیل شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آوج اعلام کرد: اگرچه فضای مجازی می تواند با برنامه ریزی به بستری آموزشی و مفید تبدیل شود اما با توجه به ویژگی هایی که دارد می تواند زمینه ساز خطراتی در تمامی سطوح زندگی هم باشد.

وی اظهار داشت: برای کاهش آثار مخرب فضای مجازی باید طریقه استفاده درست از این ابزار را آموزش داد.

صمدی یادآور شد: برای جلوگیری یا کاهش آسیب های اینترنتی باید به اقدامات پیشگیرانه ای مانند آگاهی بخشی به مردم از طریق رسانه های جمعی، آموزش دانش آموزان و دانشجویان و تصویب قوانین مختلف درخصوص مبارزه با جرایم اینترنتی نیز توجه کرد.

نظر شما