استاندارفارس:

دولت تدبیر و امید مصداق واقعی دولت مستقر است

۱۳۹۵/۱۱/۲۰ - ۱۲:۱۳:۳۳
کد خبر: ۵۱۷۷۲۹
دولت تدبیر و امید مصداق واقعی دولت مستقر است
استاندار فارس دولت مستقر را دولتی خواند که با حاکمیت عقلانیت، تعیین هدف و خط مشی برنامه ریزی می کند، افزود: دولت تدبیر و امید مصداق واقعی دولت مستقر است.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، مهندس سید محمد علی افشانی در نشست فعالان سیاسی و اجتماعی شهرستان زرین دشت ضمن ادای احترام به مقام شامخ و روحانی شهدا و امام شهدا و همچنین تبریک ایام الله دهه فجر، اظهار داشت: فعالان سیاسی و اجتماعی همیشه در هر جامعه ای انسان هایی هستند که تعهد اجتماعی دارند و در برابر جامعه برای خود مسئولیت را معنا می کنند؛ چراکه در همه جای دنیا فعالیت های سیاسی و اجتماعی هزینه سنگینی دارد.
وی گفت: ملت ایران ملت آزاده ای هستند و باید بدانیم که بدون آزادی، توسعه سیاسی و اقتصادی صورت نمی گیرد.
استاندار فارس با اشاره به این که تنها راه رسیدن به عدالت از آزادی می گذرد، ابراز داشت: انتظار تحقق عدالت منهای آزادی مثل انتظار باران منهای ابر است.
افشانی افزود: بهای سنگینی برای پیروزی انقلاب پرداخت شده است و ریشه انقلاب از نهضت مشروطیت و از زمانی که ادبیات ما اجتماعی شد شروع شد.
وی ادامه داد: انقلابی اسلامی اسلامی ایران برای حاکمیت مردم، رهایی از استبداد، نفی خودکامگی، نفی توهم قدرت و حذف سلطه و استعمار در این سرزمین شکل گرفت.
استاندار فارس بیان داشت: جانبازان و ایثارگران برای تداوم و حفظ انقلاب برای آزادی و امنیت کشور اسارت خود را پذیرفتند و این انقلاب بر اساس تجربه تاریخ تا زمانی که بر مردم متکی باشد، ماندگار است.
افشانی توهم قدرت را یکی از عوامل اصلی ساقط شدن رژیم شاهنشاهی که هیچ تصوری نداشت در این عرصه انقلابی صورت گیرد، دانست و ادامه داد: شاه دچار توهم قدرت شده بود به گونه ای که هیچ گاه فکر نمی کرد که در کشور حرکتی جامع صورت گیرد.
وی به امنیت امروز کشور اشاره کرد و افزود: در فضای متلاطم، پرتنش و بلاخیز امروزی خاورمیانه، کشور ما در امنیت کامل می باشد که آن هم حاصل خون انسان های پاکباخته و آگاهی مردم و رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری است.
استاندار فارس با بیان اینکه اعتماد عمومی، مهم ترین شاخصه سرمایه اجتماعی است، ادامه داد: اگر کینه و نفرت در جامعه بازتولید شود و اگر جامعه به سمتی سوق داده شود که همه از هم نگران باشند و به تعبیری اعتماد عمومی نسبت به هم پایین باشد آن موقع آسیب و ضرر خواهیم دید.
افشانی تاکید کرد: فلسفه وجودی برای مدیران ایجاد رضایت در مردم است و غیر از این هیچ شاخص دیگری برای ارزیابی وجود ندارد و لذا باید در عمل خدمت به مردم را اثبات کنیم.
وی خطاب به فعالان سیاسی و اجتماعی زرین دشت گفت: رضایت اکثریت مردم را سرلوحه کار خود قرار دهید و بدانید سیاستمدارانی که به مردم وعده بهشت می دهند، حتما آنها را به جهنم می برند.
افشانی افزود: باید در مسیری حرکت کنیم که در عمل اثبات کنیم که به آنچه بیان می کنیم ایمان داریم.
وی دولت مستقر را دولتی خواند که با حاکمیت عقلانیت و تعیین هدف و خط مشی برنامه ریزی می کند و افزود: دولت تدبیر و امید را مصداق واقعی دولت مستقر است.
استاندار فارس در ادامه به مسئله فساد پرداخت و ابراز داشت: فساد همانند موریانه عمل می کند و با تکانی ساختار را ویران می کند.
افشانی مهمترین مولفه توسعه یافتگی را میزان مشارکت مردم دانست و ادامه داد: میزان مشارکت مردم مهمترین مولفه قدرت انتخاب آدم ها است.
وی گفت: در انتخابات پیش رو همه جریان ها باید کار کنند و ما نیز تمام قد از رای مردم حفاظت می کنیم.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز