معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری قزوین مطرح کرد:

پیگیری جدی فرآیند الکترونیکی شدن دادرسی

۱۳۹۵/۱۱/۲۰ - ۱۳:۴۶:۳۸
کد خبر: ۵۱۷۷۹۵
پیگیری جدی فرآیند الکترونیکی شدن دادرسی
معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان قزوین گفت: موضوع مهم فرآیند الکترونیکی شدن دادرسی با جدیت در حال پیگیری است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، عبدالله آقاعلیخانی معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری قزوین بیان کرد: دادگستری کل استان قزوین مصمم است تا بستر ارتقای فرآیند دادرسی را فراهم کند که در این راستا فرآیند الکترونیکی شدن دادرسی با جدیت از سوی این اداره کل در دست پیگیری می باشد.

وی ادامه داد: ارائه خدمات الکترونیک در دستگاه قضایی موضوعی است که با جدیت در دستگاه قضا در حال انجام است.

آقاعلیخانی یادآور شد: یکی از بسترهای اجرایی این طرح تأسیس دفاتر الکترونیک است که در ارائه خدمات به مردم موثر است که از همین رو تاکنون دو دفتر الکترونیک تأسیس شده است.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان قزوین اضافه کرد: اجرای خدمات الکترونیک مستلزم فراهم شدن بسترهای درون سازمانی است که علیرغم کمبود منابع مالی لازم این روند با جدیت دنبال می شود.

وی تصریح کرد: مراحل پالایش و ثبت در سیستم و اسکن پرونده ها در دادگستری استان با حداکثر توان و ظرفیت در دو شیفت صبح و عصر انجام می شود.

آقاعلیخانی ادامه داد: همچنین ساماندهی و تفکیک پرونده ها براساس مدت نگهداری آنها از اواخر سال 94 با نصب و راه اندازی سیستم انجام و پرونده ها پس از ورود اطلاعات و ثبت در سیستم بر اساس مدت زمان و عمر آنها تفکیک و بایگانی می شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استان قزوین از معدود استان هایی است که طرح تفکیک پرونده ها را آغاز کرده این آمادگی را دارد تا به عنوان پایلوت تفکیک پرونده ها در سیستم "سی.ام.اس" کشور خدمات خود را ارائه کند.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان قزوین یادآور شد: اقشار مختلف مردم نیز باید در  سامانه "ثنا" ثبت نام کنند چراکه در فضای خدمات الکترونیک بدون داشتن نام کاربری در این سامانه امکان دریافت خدمات برای افراد وجود ندارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز