آیت الله علوی گرگانی:

گام برداشتن در راه خیر به مقام و لباس خلاصه نمی‌شود

۱۳۹۵/۱۱/۲۶ - ۱۳:۰۷:۰۱
کد خبر: ۵۲۰۸۷۰
گام برداشتن در راه خیر به مقام و لباس خلاصه نمی‌شود
یکی از مراجع تقلید گفت: خداوند هر کسی را که در راه خیر و یاری رساندن به دیگران گام بردارد دوست دارد و برای این اقدام نباید به لباس و مقام توجه کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی امروز در دیدار با جمعی از کارکنان سازمان صنایع هوا فضا با اشاره به آیه 165 سوره انعام، اظهار کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید او کسی است که شما را خلیفه‌های زمین قرار داد و برخی را به درجاتی بر بعض دیگر برتری داد تا شما را در آنچه به شما داده آزمون کند، پروردگارت کیفر کردار را به زودی می‌دهد و بدون شک او بسیار آمرزنده و مهربان است.

وی با بیان اینکه خیر خواهی موجب می‌شود که منزلت انسان بالا برود، تصریح کرد: انسان‌ها باید همواره خیرخواهی پیشه کنند و در راه خیر رساندن به دیگران بیش از پیش کوشا باشد.

این مرجع تقلید با تاکید براینکه همه باید در انجام کار خیر پیشقدم باشند، عنوان کرد: اگر کسی به کار خیری اقدام کند جزء محسنین به شمار می‌رود و فکر برای چاره جویی مشکلات دیگران موجب می‌شود خداوند متعال توجه خاصی به وی داشته باشد.

آیت الله علوی گرگانی با تاکید براینکه خیر خواهی برای دیگران نزد خداوند پسندیده است، بیان کرد: انبیاء الهی نیز برای خیرخواهی مبعوث شدند و در تاریخ و قصص انبیا می‌خوانیم که آنان برای هدایت مردم از ظلمت به نور آمده بودند و چیزی جز خیر مردم را نمی‌خواستند.

وی با بیان اینکه برخی پرسش می‌کنند که چرا نبی مکرم اسلام (ص) نسبت به دیگر پیامبران الهی مقام و منزلت بالاتری دارد، گفت: حضرت محمد (ص) دائم به فکر امت بود و به آنان علاقه داشت و به همین دلیل خداوند نیز او را به عنوان گل سر سبد عالم هستی قرار داد و مقامی بالاتر از دیگر پیامبران الهی به دست آورد.

این مرجع تقلید با تاکید براینکه باید انسان در همه حال بتواند به دیگران خیر برساند، ابراز کرد: همه باید به اندازه توانمندیشان از ضعیفان جامعه حمایت کنند و این اعمال را برای رضای خدا انجام دهند.

آیت الله علوی گرگانی با اشاره به ایثار یکی از علمای بزرگ برای یاری رساندن به مستمندان، گفت: این عالم بزرگ با توجه به اینکه در وضعیت اقتصادی دشواری قرار داشت نسبت به انجام نماز و روزه استیجاری اقدام می‌کرد تا پول حاصل از آن را به طلاب نیازمند بدهد.

وی با بیان اینکه ایثار به معنی واقعی در عمل این عالم بزرگ قابل مشاهده است، عنوان کرد: تحمل سختی نماز و روزه استیجاری برای دستگیری از طلاب نیازمند ایثار واقعی است و خداوند نیز مقام این افراد را بالا می‌برد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: برای خوب بودن و قدم برداشتن در راه خیر مهم نیست در چه لباس و چه مقامی هستی، مهم آن است که بنده خوب خدا باشی و همین برای خداوند کافی است تا مهر و محبتش را نسبت به شما بیش از پیش افزایش دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز